Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Renault Mégane 1.6 Dynamique

Test

Renault Mégane se dost ostře podbízí hodně zajímavou cenou. Myslíme si, že nemusel zajít až tak daleko, ve všech ohledech jde totiž o lehce nadprůměrný automobil. Proč o něm tedy neuvažovat, když je skoro za babku?

Autor:AutohitFoto:

Renault Mégane coby pětidveřový hatchback se ve své třetí edici objevil v roce 2009. Nedávno prošel modernizací, přizvali jsme jej tedy k testu, abychom zjistili, co vše nového na něm je. Zdůraznit musíme i fakt, že jsme sáhli po evropské verzi, nikoliv levnější řadě Generation, která je vyráběna
v Turecku. Naše auto spatřilo světlo světa ve španělské Palencii. Takže co vše je na Méganu nového?

Elegantní a kvalitní

Facelift se výrazněji dotkl zejména přídě, nová je maska, světla dostala moderní proužky LEDek pro denní svícení. Modifikována byla i koncová světla. Design vozu se nám, možná i díky slušivé modré metalíze, hodně líbí, je z něj cítit francouzská elegantnost. Pěkná je i samotná silueta. Uvnitř vozu nás velmi mile překvapily na kompaktní třídu dost nadstandardní materiály, kvalitně je provedeno i samotné dílenské zpracování.
Palubní deska je jednodušší a přehledná, jednoduchý na ovládání je konečně i nový audiosystém, který standardně disponuje Bluetooth handsfree. Chválíme i tři režimy dvouzónové klimatizace (standardní!).
Pochválit můžeme i pozici za volantem, možnost nastavení sedadla i volantu je totiž dostatečně široká, sedák se dá snížit hodně blízko podlaze. Výhled z vozu je solidní, a to i směrem vzad, byť právě tato část je méně čitelná.
Slova chvály končí, pojďme ke kritice. Boční vedení předních sedadel moc nepodrží a ani výplň sedadel není optimální pro dlouhé cesty. Problematický je i prostor vzadu, dva průměrně vysocí jedinci si totiž za sebe pohodlně nesednou. Problém tkví v místě pro kolena. Naopak prostorný je kufr, který se objemem (372 l) a svými rozměry (viz popisek u fotky) řadí k tomu nejlepšímu, co nižší střední třída nabízí.

Seznam kapitol

Poctivá atmosféra

Dnešní doba podléhá atakům moderních přeplňovaných maloobjemových motorů. I Renault má takový v nabídce, ale ptáme se, proč vydávat 30 000 Kč navíc za 1.2 TCe s výkonem 85 kW, když je zde prověřená a praktický bezproblémová atmosférická 1.6 s 81 kW? Právě tento motor se čtyřventilovou technikou jsme vyzkoušeli.
K životu přichází až ve středních otáčkách kolem 2750 min-1, právě kolem hranice 3000 min-1 si nejvíce lebedí. Jeho výkon stačí na jakýkoliv předjížděcí manévr, dýchavičnost nepřichází ani v táhlejších kopcích. Má velmi příjemný zvuk a průměrná spotřeba činí pěkných 7,1 l.
Jednotka spolupracuje se šestistupňovým manuálem s dobře zvolenými převody. Musíme uznat, že řazení udělalo velký posun, zadrhávání přes středovou polohu prakticky zmizelo, kulisa je však stále volnější.

Seznam kapitol

Jednoduchý, ale funguje 

Vpředu najdeme klasické vzpěry pseudo McPherson, vzadu pak jednoduchou nápravu. Sladění pér a tlumičů je však takové, že Mégane zdatně zvládá drtivou většinu nerovností, záď mírně rozhodí a do kabiny pronikne nějaký ten ráz pouze na opravdu velkém výmolu. Zmínit musíme ale fakt, že verze s panoramatickou střechou jsou na tom kvůli menší tuhosti o poznání hůř.
Boční náklony v zatáčkách jsou minimální, stabilizační systém je nastaven možná až příliš úzkostlivě (vypnout lze pouze do 50 km/h). Řízení je lehké, ale ne přeposilované, potěšil nás přirozený odpor v krajních polohách. Zpětná vazba je však nulová.

Seznam kapitol

Parádní výbava 

Mégane je po všech stránkách průměrný až lehce nadprůměrný kompakt. Nízká cena spolu s opravdu královskou výbavou však z něj po právu dělají jedno z nejžádanějších aut dané třídy. Rozhodně nejde o krok vedle!             

Seznam kapitol
+
až neskutečná cena
královská výbava
hodně kvalitní materiály v kabině
solidní jízdní komfort
slušný zavazadelník
elegantní design
vysoká bezpečnost
parádní opěrky hlavy
-
reputace značky
méně prostoru na zadním sedadle
stále pouze průměrné řazení
boční vedení předních sedadel
jednodušší technika





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: