Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Citroën DS5 2.0HDI AT Anniversary

Test

Nová vlajková loď Citroënu se jmenuje DS5. Jde o auto, za kterým se každý otočí. Otázkou je však, jestli tato obrovská pozornost bude jeho majitelům stát za ne zrovna ideální jízdní komfort...

Autor:AutohitFoto:

Model DS5 se mi líbil už na billboardech, kterými nás v poslední době francouzský výrobce masíruje. V reálu je snad ještě hezčí, testovaná verze Anniversarys bílou perletí se musí líbit všem, je jedno, jestli jste žena nebo muž. Tohle auto má zkrátka styl, je výjimečné. 

Kabina má styl

Uvnitř vozu jsem si připadal tak trochu jako v kokpitu letadla. Může za to asi tvar ovládacích tlačítek nebo další ovládací panel na stropě, který slouží k ovládání roletek děleného střešního okna. Neustále jsem měl pocit, že sedím v luxusním autě, nikoliv jen v autě střední třídy. Ergonomie je asi celkem v pořádku, byť několik drobností bych změnil, ale nejde o nic, na co si snadno nezvyknete. Chválím kvalitu drtivé většiny použitých materiálů, stejně jako přesnost dílenského zpracování.
Vyzdvihnout musím i vynikající přední sedadla, skýtají dokonalou oporu všech potřebných částí a nejsou příliš měkká. Prostor vzadu je průměrný, pohodlně se zde usadí jen osoby do 175 cm, hodně limitující je totiž prostor pro kolena. Otázkou je však, zda toto řadit mezi slabiny, vždyť DS5 nemá být rodinné auto, a to i přesto, že kufr disponuje slušnými 468 l.
Určitou slabinou pro méně zkušené řidiče může být horší výhled z vozu a nepřehledná karoserie. Samotná pozice za volantem je vcelku dobrá. Sami tedy vidíte, že kdybych měl DS5ku hodnotit teď, dostala by jedničku s minusem, zohlednit však musím i další kritéria...   

Seznam kapitol

Plní očekávání

O pohon předních kol se stará známý čtyřválec 2.0 HDI s výkonem 120 kW. Jde o tichý motor, který nikoho neurazí a nikoho nepřekvapí. Pružnost není bůhvíjaká, ale ve středních otáčkách má dostatek síly, a to i přesto, že dost mu jich ubírá automat od Aisinu. Kvůli jeho konstrukci s planetovým soukolím a hydrodynamickému měniči vznikají totiž velké ztráty, což následně dokládá  citelná prodleva při kickdownu a konečná spotřeba. Ta je totiž již dle výrobce o 1 litr vyšší než v případě manuálu. Nám se v kombinaci dařilo jezdit za 7,4 l, negativně se zde projevila i vyšší hmotnost vozu – 1540 kg.

Seznam kapitol

Komfort pokulhává

Ta se projevuje i na určité těžkopádnosti vozu. DS5 je poměrně dost nedotáčivá, mnohem lépe by mohla držet i zvolenou jízdní stopu. Před další jízdou se musíme podrobněji podívat na techniku. Přestože se jedná o vůz střední třídy, podvozek, který automobilka označuje jako PSA PF2, byl totiž primárně určen pro kompaktní vozy, tedy modely, jako je například C4. Kdo si tedy myslel, že DS5 vychází z modelu C5, je na velkém omylu. Zde totiž vzadu najdeme jednoduchou nápravu s vlečenými rameny a zkrutnou příčkou. To by samo o sobě nevadilo, ale zapotřebí by bylo dokonalé naladění. Podívejme se třeba na Renault Lagunu, ta má také jednoduchý podvozek, a jak je komfortní!
U DS5 tomu tak není. Na kvalitním povrchu a při vyloženě turistickém tempu se chová zcela normálně, ale na českých rozbitých okreskách je to horší. Záď na nerovnostech odskakuje, takže komfort na zadních sedačkách je horší než vepředu. Zprvu jsem si myslel, že to je dáno tvrdými sportovními tlumiči. Ale když jsem projel ostrou zatáčkou, kde se auto dost „boří“, řekl jsem si, že asi méně kvalitní tlumiče spolu s příliš měkkými silentbloky pravděpodobně způsobují horší absorpci nerovností. Toto by bylo možné eventuálně napravit výběrem vozu s menšími koly. 19palcová kola jsou sice hodně stylová, ale jsem si jistý, že by sedmnáctky stejného designu budily stejný obdiv a jízdní komfort by šel určitě nahoru.České rozbité okresky DS5 tedy nesedí. Na kvalitním povrchu a při vyloženě turistickém tempu se chová normálně, to je ale dle mého názoru na auto za 900 000 korun málo.

Seznam kapitol

Luxusní výbava a cena

Kdybych někomu řekl, že uvažuju o Citroënu téměř za „mega“, odvezl by mě hned do Bohnic. On však netuší, že jde o auto s maximální výbavou, kterou když dopočítám u veškeré konkurence, dostávám se na podobné a většinou vyšší hodnoty. V případě DS5 si však kupujete i styl. Je však otázkou, co od auta chcete.

Seznam kapitol
+
jednoznačně design
nápaditý interiér
odvaha značky
např. sedadla
výbava Anniversary
slušný zavazadelník
-
tlumení nerovností
horší jízdní vlastnosti
jednoduchý podvozek
výhled
z vozu
„piditlačítka“ rádia
vyšší hmotnost
průměrný prostor vzadu





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: