Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

První svezení: Audi A8 Hybrid

Test

Audi se připojuje ke čtyřválcovému boji v nejvyšší třídě. V případě modelu A8 automobilky se čtyřmi kruhy ve znaku se jedná o fullhybrid s downsizingovým benzinovým turbomotorem, kterému pomáhá elektromotor.

Autor:AutohitFoto:

Emisní bitva automobilek už propukla naplno. Hybridní modely teď má nejen Lexus, který s nimi začal, ale také nejdůležitější německé trio automobilek – Audi, BMW a Mercedes. A ty je postupně do všech možných tříd nasazují za účelem sražení průměrné hodnoty emisí celé automobilky na minimum.

Posledním příspěvkem do této party je Audi A8 s fullhybridním ústrojím tvořeným 2litrovou spalovací jednotkou 2.0 TFSI a elektromotorem. Tahle kombinace už se prodává v modelu Q5 a zanedlouho ho dostane rovněž ášestka.

TAKŘKA BEZE ZMĚNY
A8 hybrid slibuje výkon 6válce, kombinovanou spotřebu jen 6,3 l/100 km a emise CO2 149 g/km, což je jistě s ohledem na velikost vozu zajímavé. Jaká je ovšem realita? Vůz využívá soustavy známého 155kW benzinového koncernového agregátu a synchronního elektromotoru s permanentním magnetem (40 kW), jenž je napájen z lithium-iontových akumulátorů.

Zdroj energie o celkové kapacitě 1,3 kWh a hmotnosti 38 kg je uložen v zavazadelníku, zmenšuje jej ovšem z původních 510 litrů na pouhých 335, to vidíme jako celkem velkou nevýhodu. Spalovací motor a elektromotor jsou i zde umístěny přímo za sebou a propojeny jsou spojkou tak, aby mohly pracovat spolu i nezávisle.

Elektromotor zaujímá místo hydrodynamického měniče v upravené osmistupňové automatické převodovce, která posílá točivý moment až 480 N m na přední kola.tedy o první A8 s předním pohonem. V režimu plného zatížení tato soustava podává kombinovaný výkon 180 kW. U Q5 jsou hodnoty stejné, ovšem poháněna jsou všechna kola. To je také ale zřejmě jediná odlišnost.

„HYBRIDNÍ“ DETAILY
Hybridní A8 poznáte bezpečně podle 19palcových kol s „turbínovým“ designem a dále dle nápisů hybrid. Tato „ekoverze“ ovšem nepřišla o nic z toho, co si do klasické áosmičky lze objednat. Výjimkou tedy není ani verze s prodlouženým rozvorem či podvozek s adaptivními tlumiči v základu. Uvnitř vás hybrid stále hýčká úplně stejně jako ostatní verze.

Jelikož není osazen tak kultivovanou jednotkou jako silnější motorizace, je vybaven technologií, která uvnitř vysíláním tónů opačných frekvencí eliminuje jakékoliv nežádoucí zvuky. Hybridním znakem je ukazatel procentuálního využití výkonu, jenž zaujímá místo otáčkoměru, nebo tlačítko EV pod výsuvným displejem multiinformačního rozhraní MMI. Hybrid se také vyznačuje specifickým elektromechanickým posilovačem řízení.

PRVNÍ SVEZENÍ
Že se jedná o 4válec, při prvním startu spalovacího motoru téměř ani nezaregistrujete. Připojení spalovacího motoru je plynulé a takřka nerozeznatelné. Jízda je stále perfektně komfortní a jistá. Relativní lehkosti (1870 kg) dosahuje A8 použitím hliníkové karoserie a dalších komponentů. Jen při opravdu velké snaze se vám ale povede rozjezd na čistě elektrický pohon.

Nám se povedlo rozjet se bez něho na nějakých 70 km/h, údajně to však jde až do stovky. Daleko snadnější je udržovat pouze za pomoci elektromotoru již rozjetý vůz. Na dálnici tak lze z kopce plachtit až do 160 km/h s vypnutým spalovacím motorem. Zároveň však dochází k rekuperaci kinetické energie a dobíjení akumulátorů, jelikož v tu chvíli se elektromotor chová jako generátor.

Při vyšším tempu se ale čtyřválec pocitově trochu trápí a elektromotor mu mnoho sil nepřidává. Verze 3.0 TDI je jistě dynamičtější a nebude konzumovat více. Při snaze jsme s hybridem dosáhli spotřeby 7,5 l a průměr se pak dostal k 9litrové hranici. A to jsme v krátké zácpě nevypínali Start/Stop systém a rozhodně jsme se ani nikam nehnali.

OTÁZKA NA TĚLO
Bude hybrid vůbec žádaný? To si netroufáme tvrdit, ovšem my bychom volili turbodiesel s pohonem quattro. Novinka stojí v Německu 77 700 € (1,96 milionu Kč) a 85 400 € ve verzi Long. K nám přijde nejspíš už v červnu.






Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: