Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Test: Škoda Superb Combi 3.6 4x4 L&K

Test

Český vrchol mezi auty se jmenuje Škoda Superb Combi 3.6 FSI s pohonem 4x4 a výbavou Laurin a Klement. Na nic „vyššího“ v našich končinách nedosáhnete.

Autor:AutohitFoto:

Škoda chce tímto modelem jasně demonstrovat, že i ona dokáže vyrobit luxusní produkt. Pokládáme si však otázku, zda je tento její počin Simply Clever (její slogan – jednoduše chytré), chytrým tahem... Na silnici tuto vlajkovou loď nepřehlédnete, byť nikterak neprovokuje. Honosné chromování jí dodává punc luxusu, přitažlivý lak zase potřebnou dávku reprezentativnosti.
Uvnitř najdeme barevnou kombinaci hnědé a černé, nechybějí dřevěné dekory ani kvalitní kůže. Brada nám však úžasem dolů nepadla, přitom sedíme ve voze za jeden a čtvrt milionu. Žádnou extra výbavu zde nečekejte, spokojit se musíte s Columbusem, odvětrávanými sedadly nebo automatickým parkováním. Startování je tlačítkem, musíte ho však držet jako kdysi v Trambusu. Co se Superbu nemůže upřít, je mimořádná prostornost. V tomto směru nemá prakticky konkurenci.
Pod kapotou se ukrývá šestiválec 3.6 FSI, který nás ohromil svým sametově hladkým projevem a plynulým zátahem. Udávaný výkon sice pocitově necítíte, živější je až nad 4000 min-1. Naše nadšení pohřbila spotřeba, která se v kombinovaném cyklu pohybovala mezi 11,6 a 13,5 l. A to je na dnešní dobu moc, a to navíc ve spojení pouze s 60l nádrží! Naopak skvěle pracovala převodovka DSG, jízdní jistotu podporovala spojka Haldex. Podvozek je krásně plavný, velmi dobře tlumí nerovnosti, přitom mu nechybí potřebná agilita. Ano, v zatáčkách se auto naklání, ale chování je i díky elektronice poměrně slušně neutrální. Řízení je přesné, posilovač práci možná až příliš usnadňuje. Na závěr musíme vypíchnout výborné odhlučnění.


Jen pro českou elitu
Běžného Čecha tento vůz koupit nedonutíte, úspěšný manažer si za podobné peníze pořídí auto prémiové značky, pro koho tedy tento výjimečný Superb vlastně je? Napadá nás jen pár možných zákazníků. Tenhle kočár by měl jezdit na „Hradě“ a také vozit ředitele českých firem. Zejména oni by totiž měli být pyšní, že takhle reprezentativní může být i naše škodovka.  

+
reprezentativní design
sametový chod motoru
převodovka DSG
prostornost
dílenské zpracování
jízdní komfort
pohon všech kol
kvalita kůže
zavazadlový prostor
ovladatelnost
široká prodejní síť
-
konečná cena zvláště v kontextu
že auto nenabízí žádnou „extra“ výbavu
spotřeba paliva
malý dojezd





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: