Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Škoda Citigo 5dv. 55 kW Elegance

Test

Jindy velmi kriticky smýšlející Adam byl z nejmenší škodovky zcela nadšený a ani zbytek naší redakce rozhodně chválou nešetřil. Pětidveřová varianta nám ale dává ještě více smyslu než třídvířko.

Autor:AutohitFoto:

Patero dveří, největší a v podstatě jediný rozdíl oproti modelu, který Tomáš porovnával s modernizovaným Renaultem Twingo. V duelu z Autohitu číslo 09/12 sice malá Škoda odjela poražena, nicméně šlo o velmi těsný souboj.
A je to právě onen pár dveří navíc, který by ve zmiňovaném testu dokázal leccos změnit. My jsme pětidvířko dostali k testu v nejvyšší úrovni výbavy Elegance a se silnějším z dvojice nabízených tříválců.

Následovník Lupa

Zatímco Renault, Peugeot či Toyota mají na čem stavět, pro Škodovku se jedná
o první takto malé auto. Dobře, asi bychom měli zmínit dvojčata Lupo/Arosa, kde si koncern vychytával mouchy, ale pro českého výrobce jde o první takovýto automobil. Nebudeme chodit dlouho okolo horké kaše a rovnou řekneme, že Citigo je opravdu povedené městské auto.
Pro potvrzení našich slov nemusíme příliš daleko. Začněme třeba tím, že když usednete dovnitř, nezmocní se vás pocit klaustrofobie, ba naopak. Citigo je velmi vzdušný vůz a oproti dospělejší Fabii nabízí daleko více místa pro lokty a ramena. V Citigo nemáte pocit, že si se spolujezdcem sedíte vzájemně na klíně, a to ani na zadních sedadlech, která jsou nyní díky druhému páru přístupnější. Navíc třídveřové Citigo nemá paměť předních sedaček, což je velmi iritující.
Palubní deska je uživatelsky hodně přívětivá, přestože strohost je její druhé jméno. Avšak řidič se rychle zorientuje a navíc, ve městě si s tímto vystačíte...

Seznam kapitol

Město je jeho revír

Citigo je městským autem, a i když v pohodě zvládne delší cestu, není to jeho parketa. Jeho rajonem jsou křivolaké uličky městských aglomerací, protože právě tam se bude cítit jako doma. Podvozek Citigo zvládá neskutečné věci. Koleje, kostky, výmoly, nic z toho mu nedělá problém. Za jeho volantem máte sebejistý pocit, jaký je vlastní snad všem automobilům z koncernu Volkswagen. Pochválit musíme řazení, protože pětistupňový manuál je přesný, má skvěle vymezenou zpátečku, ale také chodí s neskutečnou lehkostí. Stejně tak řízení – je lehké a přesné. Zkrátka kombinace, která bude vyhovovat seniorům. A teď pozor, tím nechceme říci, že tohle auto je dobré tak pro důchodce, to ani nápad! Jen se vám snažíme přiblížit uživatelskou přívětivost mladoboleslavského prcka.

Seznam kapitol

Spojka až nahoře

Tříválcový motor o výkonu 55 kW (slabší variantu jsme zatím netestovali) má velmi příjemnou spotřebu, a to i v městském cyklu. My jsme se při „křižování pražskými zacpanými ulicemi pohybovali v rozmezí 6 až 7,3 litru, což považujeme za opravdu dobrou hodnotu. Když se vydáte za město, jedete konstantní rychlostí, budete se pohybovat mezi 5 a 5,5 litry na 100 km.
Zpočátku jsme byli lehce rozladěni z chodu spojkového pedálu, jelikož při rychlejším rozjezdu se nás občasně zmocňoval pocit, zda nahoře zabírající spojka s autem vůbec pohne. Chce to však jen více plynu.
Výtku bychom měli k otáčkoměru, jenž je umístěný vlevo od hlavního budíku tachometru a je dost malý. Sledovat otáčky tedy trochu odvádí pozornost. Můžete si však otáčkoměr nastavit na odnímatelné navigaci, která sdružuje také údaje o provozních náplních nebo palubní počítač.
Další drobnost, která v praxi může zapříčinit lehce kyselý úsměv na tváři majitele, je absence osvětlení v zavazadlovém prostoru. Objem 251 litrů je solidní, ale díky hloubce „kufru“ bez asistence osvětlení z mobilního telefonu nenajdete zhola nic.   

Seznam kapitol

Pětice dveří a 55 kW

Škoda Citigo je skvělé auto do města. Je o kus dál než Smart, který tuto kategorii reprezentuje nejdéle, ale rozhodně se vyplatí pouze jako pětidvířko a se silnějším motorem.                         

Seznam kapitol
+
páté dveře zlepšují přístup
vynikající kultivovanost
pozice za volantem
chytré odkládací prostory
točivý motor s vynikající spotřebou
řazení
komfortní podvozek
-
někomu se vzhled Citigo může zdát příliš fádní
variabilita zavazadelníku
vyšší nakládací hrana
vysoko zabírající spojkový pedál





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Častá trasa českých dovolenkářů nás nechala ověřit kvality dvou cestovních etalonů. Pod koly Japonce…

Už se nemůžete dočkat, až se v pátek otevřou veletržní brány? Dejte si s námi malou ochutnávku. Na…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: