Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Peugeot 5008 1.6 e-HDI Active

Test

Už jste si patrně zvykli na to, že robotizovaná převodovka koncernu PSA u nás prostě není oblíbená. O to větší překvapení je pro nás fakt, že v úsporné verzi Peugeotu 5008 to funguje. Tedy docela funguje...

Autor:AutohitFoto:

Peugeot 5008 patří mezi ty opravdu povedené vozy francouzské provincie,
o tom už není pochyb. Když jsme 5008ku v roce 2010 poprvé testovali, byli jsme nadšeni nejen tím, že na rodinné MPV jezdí více než slušně, doslova jsme křepčili radostí, že tohle 4529 mm dlouhé auto je navrženo tak, aby dokázalo vyřešit jakýkoliv logistický problém početné rodiny. Nejenže je k mání
v sedmimístném provedení (tuto variantu doporučujeme, neboť nikdy nevíte, kdy se bude hodit), ony jsou obě řady velmi chytře řešeny. Pakliže chcete, dají se velmi jednoduše složit do roviny, a to nezávisle na sobě.


Sourozenec picassa
V průběhu výroby 5008ky se k nám dostaly nejrůznější motorizace a výbavy a vždy jsme dospěli ke stejnému pozitivnímu názoru. Poslední ze smečky 5008 je úsporná verze s 1.6 e-HDI a vzhledem k tomu, že v redakci byl na dlouhodobé týrání Peugeot 308 e-HDI, ze kterého 5008 vychází, zajímala nás tahle pro tuto modelovou řadu nová motorizace o to víc. Obzvláště když jsme zjistili, že točivý moment na přední kola přenáší u nás nepopulární robotizovaný manuál 2 Tronic.
Ano, je to stejný robot, který používá také sesterský Citroën Grand C4 Picasso. Již několikrát jsme psali, že manuální šestikvalt s elektronicky ovládanou spojkou je hodně svérázná záležitost. Necháte-li automatický režim, robot řadí cukaně a v nejméně vhodný okamžik. Je to podobné, jako když před sebou postrkujete kočárek, ale v poslední chvíli ho přibrzdíte a zároveň znovu postrčíte. Tohle prostě není příjemné nikomu. Situace se lepší ve chvíli, kdy zařadíte manuální režim a kvalty sázíte pomocí velmi dobře tvarovaných pádel pod volantem. Pak se nervózní převodovka zklidní. A vůbec nejraději to má tak, že jí při klepnutí do pádla pomůžete uvolněním nohy ovládající plynový pedál. Pak je situace asi nejpřijatelnější. Jenže takový přístup vás nebude bavit, protože jste si přece koupili poloautomat, abyste se nemuseli věnovat sešlapování spojky, takže takovouto každodenní proceduru podstupovat nechcete.


Zlepšila se, je to znát
Ale teď pozor! Přestože PSA dělá, jako by šlo o nejpřevratnější skříň na světě,  podle nás musela v tichosti pracovat alespoň na částečné nápravě její nekultivovanosti. Peugeot 5008 e-HDI totiž vůbec není tak nervózní a trhavá záležitost jako třeba Picasso, a pokud nejedete opravdu divoce, stíhá převodovka řadit rychlosti daleko jistěji a ve vhodnější okamžik.Pořád jsou změny kvaltů hrubšího zrna, ale pokrok je znatelný.
Model 5008 e-HDI se nabízí výhradně s robotem, přestože 308ka může být se stejným motorem vybavena také šestistupňovým manuálem. Tuhle logiku nechápeme. Podvozek 5008 vychází z 308 a je klasicky francouzsky naladěný na komfortní notu. V Autohitu si myslíme, že je dokonce naladěný o něco lépe než menší a o poznání starší sourozenec. Ačkoliv to může být také tím, že tento vůz ve vás nějak podvědomě vzbuzuje pohodu a klid.
Řízení nepostrádá cit, přesto je poněkud vágní. Ale na to jsme si už u Peugeotu zvykli. Překvapením není ani velmi dobrá spotřeba, která se dávelmi snadno udržet pod hranicí šesti litrů. Peugeot 5008 není vyloženě dravec, ale na dálnici se neztratí, a točivý moment 270 N.m zaručuje, že ani v prudších stoupáních nemusíte podřazovat jako šílení.


Varianta hodná zvážení
Peugeot 5008 e-HDI má mnoho kvalit, a to včetně ceny. Jediná jeho nevýhoda je ta, že není v nabídce s manuálem. Protože jakkoliv se robot 2 Tronic uklidnil, pořád to není náš šálek čaje. V ostatních oblastech, a to dokonce i jízdních vlastnostech, si 5008 vedla velmi dobře a rozhodně stojí za zvážení. Dobrá cena, výbava a skvělý prostor.                  

+
vzhled
na rodinný Peugeot dobré jízdní vlastnosti
možnost sedmimístné verze
robot má pádla pod volantem
variabilní zadní lavice
-
přestože ve spojení 5008 a e-HDI se „robot“ chová poměrně rozumně
stále se jedná o převodovku
kterou nemůžeme doporučit
středový panel tlačí do nohy
dozadu pouze děti





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: