Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Renault Grand Scénic 1.6 dCi 5 míst Dynamique

Test

Renault Grand Scénic je ideálním adeptem na rodinný vůz. Je prostorný, uvnitř hodně promyšlený a s novým dieselem 1.6 dCi navíc i hodně úsporný. A ve finále nás dostane bezkonkurenční cena.

Autor:AutohitFoto:

Renault Grand Scénic podle nás patří mezi nejlepší MPV. Tak jak Ford C-Max dominuje v jízdních vlastnostech, stejně suverénní je tento Francouz, co se kabiny týká. Nemůžeme si pomoci, ale tak jak se cítíme v tomto voze, se necítíme v žádném jiném.
Scénic nově nabízí pozměněnou příď a řadu nových technologií, zmínit můžeme například denní LED světla nebo řadu systémů v kabině. Ta v našem případě nabízí pět samostatných a plně stavitelných míst, prostoru je ve všech směrech doslova nadbytek. Přitom na zavazadla stále zbývá krásných 752 litrů (v případě potřeby lze sedadla sklopit nebo zcela vyjmout). Kvitujeme i dostatek odkládacích ploch a schránek, myšleno je opravdu na vše. Pochválit musíme i přehlednou a kvalitně zpracovanou palubní desku, stejně jako vynikající výhled z vozu. Jde o MPV, takže počítejte, že se sedí dost vysoko.

Parádní motor

Turbodiesel 1.6 dCi (R9M) vsadil na nejmodernější technologie. Zmínit můžeme například to, že jde téměř o čtvercový motor (vrtání x zdvih), nová vstřikovací soustava Bosch pracuje s tlakem 160 MPa (u 1.9 dCi bylo 180 MPa) a sedmiotvorovými vstřikovači, klesl kompresní poměr a přeplňování zajišťuje poměrně malé turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek a tlakem až 2,7 baru atd...
V praxi to znamená, že motor o výkonu 96 kW a především s točivým momentem 320 N.m již při 1750 min-1 disponuje vítanou dynamikou a přitom si vystačí s minimem nafty. V průměru jsme si vystačili s 5,9 litru. Chválíme i zcela kultivovaný chod a slušnou ochotu nechat se případně vytočit, jediná výtka tak směřuje k citelné turbodíře kolem 1500 min-1. Motor spolupracoval se šestistupňovým manuálem, právě řazení bylo u Renaultu často kritizováno. Nám se upravená převodovka ve Scénicu celkem líbila, drobné vůle zde jsou, ale je přesná.

Seznam kapitol

Jízdně nezklamal

Od vozu kategorie MPV nečekáme na silnici dokonalé chování, zde jde především o potřebnou jistotu a komfort. Scénic nás potěšil v obou případech, ano v zatáčkách se zvrhává a je mírně nedotáčivý, ale přímý směr drží velmi dobře a solidně tlumí většinu nerovností. Na „roletce“ v zatáčce cítíte občas mírné poskočení zádě, elektronický asistent zasahuje včas a hlavně citlivě. Celkově neváháme jízdní vlastnosti označit za překvapivě agilní.

Seznam kapitol

Neodolatelná nabídka

Když se podíváme do ceníku, padá nám brada. Konečná cena testovaného vozu, kde nechyběla navigace, kožené čalounění, natáčecí bi-xenony, duální klimatizace, veškeré elektronické pomocníky nebo například i šest airbagů, je téměř neodolatelná. Ať najdete jakéhokoliv konkurenta a dopočítáte výbavu, nikdy se nedostanete na lepší cenu.          

Seznam kapitol
+
poměr ceny a výbavy
elegantní a promyšlený interiér
vnitřní prostor
zavazadelník
spotřeba motoru
slušné tlumení nerovností
solidní řazení
překvapivé jízdní vlastnosti
-
výraznější náklony v zatáčkách
turbodíra v nízkých otáčkách
méně citlivé řízení





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: