Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Volkswagen CC 1.8 TSI DSG

Test

Hodně lidí kouká na automobilku Volkswagen skrz prsty. Prý není dost odvážná a vyznává příliš konzervativní směr. My říkáme, že pokud bude dělat auta, jako jsou CC nebo Scirocco, ať taková zůstane!

Autor:AutohitFoto:

Čtyřdveřové kupé je pojem trochu těžce stravitelný, ale už jsme si na něj od dob prvního Mercedesu CLS docela zvykli. Jak také pojmenovat auto, které svým tvarem kupé připomíná, ale jde o čtyřdvířko postavené na základech poctivého sedanu?
 
Prý Už to není Passat
Pamatujeme dobu, kdy Volkswagen představil koncept D1, což byl v podstatě Phaeton se zádí liftbacku, a prezentoval jej jako vizi extravagantní luxusní limuzíny od výrobce mimo segment těch nejluxusnějších značek. Ze strany německých konkurentů se mu dostalo negativních reakcí. Tohle auto přece nelze považovat za luxusní limuzímu! Dnes by se takto pojatému vozu nikdo nedivil.
Na hozenou rukavici Mercedesu, který v roce 2004 jako první představil čtyřdveřové kupé CLS, zareagoval o čtyři roky později právě „lidový“ Volkswagen. Mercedes CLS byl naprosto nečekaná záležitost, a kdo pamatuje, ví, co to bylo za senzaci. A o to větším překvapením byl fakt, že stejný typ uvedl jako druhý Volkswagen.
Volkswagen Passat CC, pardon, pouze CC (stejně mu toho „pašíka“ nikdo neodpáře), vždy patřil mezi nejelegantnější vozy, co kdy VW udělalo, a nedávná plastická operace mu sice dodala svěží vzhled, nicméně my se ptáme, zda není až příliš podobný konvenčnímu Passatu, zejména při pohledu zepředu.   

 
Výborná světla
Facelift však rozpitvávat nebudeme, nejde o nic zásadního, co bychom neznali z jiných modelů značky. Hezčí tvářička, vyhlazenejší zadeček a nějaké ty drobné retuše v interiéru.
Co rozhodně stojí za pozornost, jsou nové systémy, kterým VW model CC vybavilo. Nás rozhodně nejvíce nadchly automatické dálkové světlomety s tlumením. Vtip je v tom, že pacičky na základě informací z kamery za čelním sklem tlumí jednotlivé světelné kužely a vy se nemusíte starat o to, jestli někoho oslňujete, nebo ne. Parádní věc. Další inovace jako varování před vozidlem v mrtvém úhlu nebo udržování vozu v pruzích také chválíme, jenže to už pak nemusíte ani moc řídit. Zcela zbytečný se nám zdá parkovací asistent nebo čtení značek.


Naše volba
Testovaný model byl vybaven motorem 1.8 TSI, což je sice základní motorizace, ale pro nás v Autohitu také ta nejlepší. Ano, TDI je jistě úspornější a dvoulitrové TSI má výbušnější charakter, jenže tohle auto je tak frajersky elegantní a uvolněné, že není žádoucí ho obtěžkávat chraplavým TDI. A rozhodně není tak sportovní, abyste nutně potřebovali 210 koní. Jeho 118 kW (160 koní) a 250 N.m točivého momentu se jeví jako naprosto dostatečných, a když jedete plynule, spotřeba okolo sedmi litrů je běžná hodnota. Věříme, že bude umět jezdit ještě s o trošku nižší spotřebou.
Sedmistupňové DSG se také k testovanému vozu náramně hodí. Všechny jeho kvality sedí nátuře Volkswagenu CC 1.8 TSI jako ulité. No, a teď pojďme na kritiku. Asi těžko budete od tohoto vozu očekávat praktičnost, protože už z principu to není možné. Očekáváte ale, že výrobce udělá všechno možné, aby stinnou stránku této karoserie eliminoval. Ale není tomu tak. Jeden příklad za všechny: zadní opěradlo lavice nelze sklápět, což se nemůže líbit žádnému příznivci zimních sjezdových aktivit. A jestli vás uspokojí otvor pro lyže, pak máte větší štěstí než ti, kteří vyznávají snowboarding. Proč prostě nemůže být prostřední část opěradla sklopitelná celá? Stejně na ni nikdo kvůli čtyřmístnému uspořádání sedět nebude, tak kde je problém?

Dobré, ale ne skvělé
Model CC je hodně o stylu a stejně tak i jezdí. Lehký zažehový motor mu dovolí, aby podvozek zvládal většinu nástrah našich silnic, a ani osmnáctipalcová kola nekazí kvalitu jízdy. Nicméně kdyby CC mělo podvozek Fordu Mondeo, byla by to naprosto vražedná kombinace, Takhle se jedná o nádherné auto, které vám bude dělat jméno, ale čistou radost z jízdy úplně nečekejte. 

+
vzhled
inovativní systémy
kvalita materiálů a zpracování
motor
převodovka DSG
-
interiér mohl být lépe vymyšlen
vyšší pořizovací cena
motor je velmi náchylný na způsob jízdy
některým může vadit
že CC si lze jednoduše splést s klasickým Passatem





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: