Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Tomáš Enge testuje: Renault Twingo RS

Test

Ke svému prvnímu samostatnému testu v Autohitu jsem od kluků dostal Renault Twingo R.S. Prý, že mám ke sportovním autům tak nějak nejblíže.

Autor:AutohitFoto:

Přiznám se, že úplně netuším, jak mám začít. Vím, že se musím zaměřit i na jiné věci než pouze na ty, které spolu s týmovými inženýry ladíme při testech před závodem. Zkusím tedy do puntíku popsat všechny postřehy z jízdy s tímto zajímavým autem.

Již na první pohled je zcela jasné, že nejde o běžný Renault Twingo. Líbí se mi poměrně dost agresivní příď, spousta sportovních doplňků, jako je například efektní křídlo, dále pak dynamická 17palcová kola s pneumatikami 205x40, záď vozu je pak na můj vkus poněkud holčičí. Design auta se mi celkově líbí. Sedám si za volant a začínám seřizovat sedačku a volant. I v nejnižší poloze sedím stále dost vysoko, což by se částečně dalo opravit nastavením volantu, avšak ani to nepomáhá.

Volant bych chtěl ještě výš, ale co víc, chtěl bych ho blíž k tělu. To však nejde, nabízí totiž jen výškovou stavitelnost, jdu proto dopředu se sedačkou. Pozice tedy není optimální, ale abych někoho hned na začátku neodradil, nejde o žádný nepřekonatelný fakt. Možná jsem jen až příliš rozmazlený ze závodních aut.

SEDAČKY PARÁDNĚ DRŽÍ
Samotný volant se skvěle drží, má příjemně tlustý věnec. Dále musím vypíchnout kruhový otáčkoměr v průzoru ve volantu, připomíná mi to závoďáky, otáčky jsou totiž v těchto vozech téměř nejdůležitější. Chválím i výrazně tvarovaná sedadla s perfektním bočním vedením, byť sedák by mohl být o nějaký ten centimetr delší.

Když už jsem naťukl boční oporu, musím se ještě jednou vrátit k pozici za volatem. Kvůli tomu, že musím sedět víc vpředu, vadí mi výrazné boční vedení při řazení, řadička je totiž moc blízko tělu a já loktem pořád narážel do sedačky. Překvapilo mě, že jsem pod kapotou našel atmosférický motor, po pár kilometrech mě však šestnáctistovka začala okouzlovat.

Výkon 98 kW se mi zpočátku nezdál bůhvíjaký, ale postupně, jak jsem zjišťoval, jak moc je motor točivý, jsem názor zcela změnil. Výkon je naprosto dostačující, víc koní by naopak mohlo začít zavánět problémy. Po maximální akceleraci, když jsem sundal nohu z plynu a trochu přibrzdil, se totiž hodně odlehčila záď, dost vlála zprava doleva.

Dynamiku vozu bych tedy zvyšoval maximálně snížením hmotnosti, současných 1125 kg není totiž zrovna málo. Zpátky ale k motoru. Krásně zní a miluje otáčky. Maximum ukazuje až v červeném poli při 6750 min-1. Kdo chce naplno využívat jeho potenciálu, musí se neustále pohybovat nad 4000 min-1. Při jízdě na hraně se spotřeba pohybovala kolem 11 l, jinak jsem úplně v klidu jezdil za 7,3 l. Hodně slušný je i pětistupňový manuál.

Řazení je trochu tužší, je přesné. Kulisa má příjemně malé odstupy do stran, avšak dráha mezi dvojkou a trojkou by měla být kratší. Převody jsou dle mého názoru nastaveny velmi dobře, do trojky jsou hezky krátké, čtyřku s pětkou jen nepatrně prodloužili. Šestka by tu být mohla, ale s tímhle autem se na dálnici jezdit přece nebude.

MILUJE ZATÁČKY
Twingo R.S. je totiž doma na klikatých silničkách. Podvozek není sportovní, nebojím se ho označit za závodní. Hodit na auto slicky, můžete hned na okruh a budete prohánět mnohem výkonnější auta. Auto mi jízdně připomíná motokáru, perfektně drží, přilnavost je 100% i na nepříjemných roletkách v zatáčkách. Jistotu mu nesebere žádná situace.

Konstruktéři perfektně sladili péra s tlumiči, Twingo se vůbec nenaklání, perfektně se ovládá. Ocenit musím i přesné řízení, do rukou mi velmi slušně přenášelo důležité informace od kol. Chválím i nastavení posilovače, klade kýžený odpor a přitom se nemusím s volantem vůbec prát. Kvůli hodně tvrdému naladění nedoporučuju často cestovat ve městě, zejména jízda po kočičích hlavách je zážitek. Ještě před samotným závěrem musím zmínit výtečně fungující brzdy (vpředu jsou ventilované kotouče 280 mm, vzadu pak kotouče o průměru 240 mm).

Skvěle se dávkují a jsem moc rád, že i jejich nástup není přehnaně ostrý. Renault Twingo R.S. doporučuju všem, kdo si chtějí za volantem „běžného“ vozu hodně užít. Jde o, neváhám použít označení sportovní, auto, které svými jízdními vlastnostmi připomíná již jednou zmíněnou motokáru. Základní cena 369 000 Kč je zcela adekvátní, výbava na tak malé auto doslova špičková. Já jsem si auto maximálně užil, a proto neváhám je doporučit.

+
sportovní design
naprosto sportovní jízdní vlastnosti
chování v zatáčkách
přesné řízení
posilovač klade optimální odpor
výrazně tvarovaná sedadla
výkon a točivost motoru
účinek a nástup brzd
maximální zábava za volantem
velmi zajímavá pořizovací cena
unikátnost vozu
-
pouze výškově stavitelný volant
trochu holčičí záď vozu
vysoko umístěné sedadlo řidiče
tvrdé nastavení pro cestování ve městě





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: