Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Test: Škoda Superb 2.0 TSI L&K

Test

Příznivci domácí automobilky už nemusejí za luxusem k Volkswagenu. Paket Laurin&Klement udělá ze Superbu luxusnější záležitost. Jenomže každá sranda něco stojí. A ne málo!

Autor:AutohitFoto:

Jmény bratrů Václavů – Laurina a Klementa, původních zakladatelů domácí automobilky – se pyšní dnes již historické automobily. Po dlouhé odmlce s tímto logem u příležitosti oslav sta let automobilky Škoda přišel luxusní model Felicia. Později byl název edice použit i u Octavie a dnes už ho můžete spatřit na Superbech.

LUXUSNĚJI ZA PŘÍPLATEK

Na konci minulého roku byl příplatkový paket Laurin&Klement představen pro Superb 2. generace. Dodává se pro motorizace 2.0 TSI, 3.6 FSI a 2.0 TDI s výbavou Elegance, která nahrazuje dosavadní vrcholný stupeň Exclusive. A co za nemalý příplatek 70 000 Kč (67 000 Kč v případě Combi) zákazník dostane? Pokud se na takto vybavený vůz budeme dívat zvenku, pak uvidíme bezpříplatkový metalický lak, chromovanou přední masku, dvoubarevná 18palcová kola, loga L&K na přední blatníky a LED koncové svítilny (jen pro sedan).

Po otevření dveří narazíte na ozdobné prahové lišty nesoucí název paketu a loga L&K jsou také vyražena do opěráků kožených sedadel. Zaujal nás vkusný hnědo-černý dvoubarevný interiér s hnědým koženým čalouněním. L&K přináší i vkládané tkané koberce, stínicí rola pro zadní sklo a boční skla, skla s vyšším stupněm tónování, vrcholný audiosystém, přípravu pro telefon s bluetooth nebo vyhřívané čelní sklo.

STÁLE NEMÁTE DOST?!

Palubní desku může zdobit dekor s vydařenou imitací dřeva. Testovaný vůz byl navíc vybaven ještě řadou dalších luxusních prvků, které ovšem už do paketu nespadají, a tak za ně musíte „tahat další bankovky z peněženky“. Pokud vám nestačí standardní kožené čalounění, pak připlatíte 9 tisíc za perforovanou kůži, ovšem dostanete také užitečnou ventilaci předních sedadel a držáky nápojů do zadní loketní opěrky.

BUDE O NĚJ ZÁJEM?

Zmiňme ještě například nezávislé topení, bezklíčkový přístup, funkci automatického parkování, elektrické střešní okno se solárními články či vrcholný navigační systém Columbus a jako mávnutím kouzelného proutku máte Superb dražší o dalších 160 tisíc Kč. Je pravda, že nás tato výbava nadchla a že jsme v tak luxusní škodovce ještě neseděli, ale tohle nám na domácí vůz přijde přece jen dost.

Nebo by snad někdo chtěl Superb s dvoulitrovým motorem z Octavie RS (147 kW) za cenu 1,12 milionu? Podle nás jen vládní špičky. A to jen pro umlčení hlasu českého lidu za to, že využívají vozy jiných značek. My bychom buď sáhli po voze vyšší třídy, nebo připlácení omezili. Pokud „naperete“ Superb paketem L&K a dalšími příplatky, dostanete luxusnější vzhled a balík komfortních prvků, ale technicky máte stále stejný Superb, L&K s takovou výbavou se hodí spíše pro V6.

OSTATNÍ PŘI STARÉM

Dvoulitrový 4válec TSI umí se Superbem hýbat pěkně, má ale také své neduhy. Například spotřeba se při běžné jízdě drží nad 10litrovou hranicí, a aby klesla, musíte jet velice plynule. Druhým negativem je nedostatek trakce přední nápravy při rychlejším rozjezdu, kdy často nechtěně kola zapískají.

Tento vůz také trpí v zatáčkách lehce nedotáčivou charakteristikou a na nerovnostech s většími koly občas slyšíte od podvozku rázy. Na druhou stranu se nám líbí, jak skvěle funguje 6stupňová převodovka DSG (manuál s 2.0 TSI nelze), jak útulné je v Superbu cestování a také nezapomeneme na bezkonkurenční místo v podélném směru či na obrovský zavazadelník. Paket L&K se nám líbí, ovšem najde si své kupce?

+
luxusní paket L&K s nádechem jedinečnosti
pohodlí
prostor v podélném směru
zavazadelník
převodovka DSG
solidní dynamika
-
základní cena
cena příplatků
prostornost interiéru do šířky
rázy na nerovnostech
nedotáčivost
vyšší reálná spotřeba
my raději TDI nebo FSI





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: