Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Test: Jeep Wrangler Unlimited 2.8 CRD 70th Anniversary

Test

V dnešní době už na trhu chybějí vozidla, jejichž hlavním revírem je terén. Jeep však legendární Wrangler nenechal „vyměknout“, jako se to stalo u konkurenčních modelů. Minulý rok s ním navíc oslavil už 70. výročí!

Autor:AutohitFoto:

Teréňáky pomalu, ale jistě mizejí. Možná si vybavíte Mercedes třídy G, Land Rover Defender, Toyotu Land Cruiser, ale zbytek už pomalu v tichosti zmizel. Jeep však stále svoje offroadové nářadí nevyměnil za SUV. Dobře, možná to neplatí u modelu Grand Cherokee, ale Wrangler je pořád stejný! V minulém roce si automobilka na počest 70. výročí od vzniku Jeepu Willys (1941) nadělila model Wrangler Unlimited 70th Anniversary, který jsme dostali na test až nedávno. Namísto amerického benzinového šestiválce byl vyzbrojen turbodieselem od VM Motori.


Parádní vzhled
Nečekali jsme, že by na běžných silnicích mohl vzbuzovat takovou pozornost. Kdekoliv vůz stál osamoceně, tam se kolem něj shromažďovali pozorovatelé. Svou velikostí a brutálním stylem klasického Jeepu působí úplně jinak než ostatní vozy.
To samé lze říci o vnitřku, který dává přednost funkčnosti a odolnosti před designem. Wrangler je robustní z každého pohledu. Navzdory offroadovému určení však svoji posádku hýčká. Jubilejní verze 70th Anniversary má kožené čalounění, multifunkční volant s ovládáním tempomatu, automatickou klimatizaci a elektricky ovládaná okna. Navíc přidává možnost sejmutí střešního krytu a také všech 4 dveří. To s sebou ovšem nese negativum v podobě absence dveřních vzpěr. Ty jsou nahrazeny textilními popruhy, a dveře tudíž mají tendenci
k samovolnému zavírání.
Interiér je pro pětici cestujících velmi prostorný a pro řidiče i snadný na obsluhu. Veškeré ovladače jsou velké, a tak není problém s orientací. Dveře zavazadelníku jsou tvořeny 2 díly, které se otvírají odlišně, což vyžaduje více prostoru za vozem pro naložení zavazadel.


Jízda po silnici
Jde sice o teréňák, ale na silnici nesmí být zcela nemožný. A to Wrangler rozhodně není. Hučení nepříliš kultivovaného turbodieselového čtyřválce disponujícího navzdory objemu 2,8 l směšným výkonem 147 kW je snesitelné. Automatická 5stupňová převodovka drží motor v otáčkách a neřadí rychle, ale to nám nevadí. Že brzdí déle než jiné vozy, se s ohledem na téměř 2,1 tuny dá čekat. Občasné příčné chvění celého kolosu kvůli měkčeji nastaveným tlumičům také. Překvapí vás ovšem snadná ovladatelnost a v zatáčce se kupodivu ani nemusíte bát jet svižněji, čekali jsme větší nedotáčivost. V nejhorším zasáhne stabilizační systém. Vysoký točivý moment (460 N.m v rozmezí 1600–2600 otáček) způsobuje, že vám ani nechybí silnější motor, navíc se dá jezdit za 9 litrů, jen nesmíte jet příliš dlouho po dálnici.


Vše vynahradí v terénu
Mimo silnice ukáže Wrangler s nosným rámem karoserie svá kouzla naplno. Do 90 km/h můžete využívat pohon všech kol, který se přiřadí pákou vedle voliče převodovky (běžně je Wrangler zadokolka). Pak proudí točivý moment na nápravy v poměru 50:50. Pro šplhání, brodění a náročnější situace lze zařadit redukci a nepotřebujete ani uzávěrky diferenciálů přední a zadní nápravy nebo elektricky odpojitelný přední stabilizátor, který má jen nejvyšší výbava Rubicon. Naše verze vycházela z prostředního stupně výbavy Sahara.
Už ta ale disponuje více než 236mm světlou výškou a vynikajícími nájezdovými úhly! Přední úhel nájezdu je 38°, přejezdový 21,2° a výjezdu 31,7°. Navíc vás zaujme i křížení náprav, které předvádí Wrangler na šikmo přejížděných roletách. Jediným limitem se nakonec zdá být na testovacím kousku jen použité pneu (Bridge-stone Dueler H/T), které nemělo dostatek přilnavosti v bahně a na mokré trávě. Dále jsme za limity vozu nezašli, protože zvládne víc, než si troufneme vyzkoušet.


Spíše jen Pro nadšence

Testovaný kus za necelý milion udělá hodně parády, a to na silnici i v terénu.     

+
image
vzhled
robustní zevnějšek a interiér
konstrukce
vnitřní prostor
nízká spotřeba
terénní vlastnosti
odjímatelná střecha a dveře
-
slabší brzdy
odhlučnění motoru
dražší příplatková výbava
dveře na páskách
řešení pátých dveří
výhled vzad
pneumatiky





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: