Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Volvo xc60 d5 awd volvo ocean race

Test

Nedávno se švédská automobilka rozhodla na počest velmi proslulého jachtařského závodu vydat limitovanou edici vozů Volvo Ocean Race. My jsme testovali takto „opepřený“ model XC60 s vrcholným turbodieselem.

Autor:AutohitFoto:

Kompaktní SUV většinou suplují roli luxusnějších vozů kombi, přičemž se ve většině případů nezaleknou lehčího terénu. Pokud lidé po takovém voze touží a jsou schopni za něj zaplatit více než milion, pak je obvyklou volbou prémiové SUV z německého trojlístku (Audi, BMW, Mercedes). Ten, kdo se chce trochu odlišit, může zvolit například Volvo XC60. Testujeme limitovanou edici Volvo Ocean Race, která vznikla na počest úchvatného stejnojmenného jachtařského závodu.


Jak vypadá a sedíme uvnitř
Edice Volvo Ocean Race, kterou bude celkově zdobit jen 7500 vozů této automobilky, poznáte na XC60 podle následujících detailů.  Tím nejokatějším z nich jsou emblémy s názvem této edice umístěné na předních blatnících, dále je to metalický lak v modrém nebo stříbrném provedení, 18palcová kola Argus a nakonec specificky barevné střešní ližiny Silk metal.  Takto osazená XC60 se tváří sebevědomě, ale zároveň decentně.
Přestože je už základní výbava Kinetic poměrně bohatá, jen o 60 tisíc Kč dražší Ocean Race (v případě  verze D5), který z ní vychází, ji navíc obohacuje o pěkné doplňky. Například o celokožené čalounění s plachtěním inspirovaným křížovým stehem a embosovanými logy. Potěšilo nás zejména hliníkové obložení středového tunelu a obložení dveří, ale samotný dekor kolem voliče převodovky se nám příliš nelíbil. Dále se Ocean Race pozná už jen podle hliníkem zkrášlených koberečků a dle zdobeného krytu zavazadelníku.
Jak už jsme u XC60 zvyklí, komfortní a velmi příjemný interiér oplývá prostorem, měkkými sedadly, která by však užila výraznější vedení těla, a poctivým zpracováním. Zavazadelník disponuje velkým otvorem a pro rodinu dostačujícími 490 litry.
Novinkou v testovaném voze bylo příplatkové vylepšené informační rozhraní Sensus, audiosoustava High Performance Multimedia a navigační systém, jež se sice nemohou pochlubit zcela jednoduchým ovládáním ani dobře umístěným displejem, ale zato nádherně čistým zvukem a užitečnými funkcemi. Horší výhled skrze zadní okno řeší poměrně dobře příplatková parkovací kamera.


Na co sází
Bezpečnostní výbava byla v našem případě obohacena o paket Driver Support (52 400 Kč), jenž přidává například kontrolu mrtvého úhlu, upozornění na nechtěné vyjetí
z pruhu nebo nový adaptivní tempomat fungující v rozmezí 0–200 km/h. S pomocí jeho čidla a kamer umí XC60 detekovat chodce a do 30 km/h dokáže s pomocí systému City Safety zcela zastavit. Poslední verze D5 se vyznačuje lehce modernizovaným napříč uloženým turbodieselovým pětiválcem 2.4, který je dopován dvojicí nestejně velkých turbodmychadel a má o 7 kW a 20 N.m více než předtím. Kromě lepší dynamiky se vyznačuje také o pár deci nižší spotřebou (6,8 l/100 km). Stále stejný je 6stupňový automat, s jehož pomocí dochází k pohonu všech kol. Reálná spotřeba se však pohybuje spíše nad 8litrovou hranicí. Automatická převodovka nemá příliš ráda sportovní jízdu, jako ostatně celá XC60, ale řadí hladce.


Jak jezdí
Tohle Volvo je skvělým partnerem pro pohodovou jízdu, vyniká však i vysokou stabilitou v zatáčkách při vyšší rychlosti. S trakcí pomáhá pohon všech kol, nedotáčivost přichází až při vyšší nájezdové rychlosti. Řízení sice neoplývá citem, přesnost mu však nechybí. Motor se vyznačuje charakteristickým zvukovým projevem. Po dálnici se nejlépe cestuje 150–160 km/h. Ve vyšších rychlostech se ozývá aerodynamický hluk. Navzdory měkčímu podvozku se na nerovnostech občas ozývají rázy od podvozku, ale jinak si nelze na nic stěžovat. Dynamicky postačí verze D5 většině uživatelů. 


Co my na to
Pohodlí, bezpečí, slušná výbava zpestřená jménem Volvo Ocean Race i dobré jízdní vlastnosti – to je XC60. Škoda jen, že není ještě levnější, svádí to totiž sáhnout po sportovnějších soupeřích.

+
komfort
poloha za volantem
základní výbava
jízdní vlastnosti
motor
bezpečnostní prvky
-
rázy od kol na některých nerovnostech
pomalejší automat
výhled vzad
vyšší cena





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: