Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Jeep Compass 2.2 CRD 70. Ann

Test

Model Compass je benjamínkem rodiny Jeepů, a proto za svými drsnými sourozenci lehce pokulhává. Nedávný facelift mu pomohl vzhledově dospět a pod kapotou lze najít turbodiesel prémiové značky,  jenže nám to nestačí...

Autor:AutohitFoto:

Jeep, uznávaný výrobce těch nejortodoxnějších a nejultimativnějších off-roadů, se pod nátlakem trhu musel pustit po proudu a výsledkem byl model nazvaný Compass, ačkoliv se klidně mohl jmenovat Compromise (kompromis). Jeho zařazení by se dalo lépe identifikovat.

Už vypadá k světu
První provedení Compassu bylo vzhledově přitažlivé asi jako tři měsíce zapomenutá svačina ve školní aktovce, čímž byla snaha Jeepu o městské SUV už na samém počátku odsouzena k nezdaru. Nevylepšil to ani dvoulitr od VW, jehož projev v modelu Compass byl více než hrubý.Také interiér byl stravitelný jen s obtížemi.
Celkově tak Compass u zákazníků příliš nezabodoval.
Facelift je jiné kafe a implementace přední masky z velkého Grandu mu nesmírně prospěla, použití turbodieselu od Mercedesu také. A zmiňovaný interiér? To je sice pořád téma k diskusi, avšak oproti prvním kusům jde o hotový Cadillac.
Compass je klasické městské SUV, jehož zadní náprava se veze do doby, než systémy detekují prokluz. Až tehdy se připojí. Společně s předním nájezdovým úhlem 20°  nejde o nic, co byste měli spojené se značkou Jeep, a výjezdů do terénu se prostě musíte vzdát. Zvládne tak maximálně rozbředlý sníh nebo blátivou louku.
Namísto hlučného agregátu od VW se pod přední kapotu nastěhoval čtyřválec od Mercedesu, který známe z většiny jeho modelů. Jeep ho však v Compassu prvně uzpůsobil pro příčnou zástavbu, což mu na charakteru nikterak neubírá.
Výkon 120 kW a 320 N.m je více než dostatečný a spotřeba v rozmezí šest až sedm litrů rozzáří každého spořivějšího majitele.

Diesel – jasná volba
Compass dokáže nabídnout velkou porci prostoru, a to jak vpředu, tak i na zadních sedačkách. Nedostatkem je poněkud kratší sedák, nicméně to bude trápit pouze nadprůměrně vysoké jedince. Co však bude zaručeně trápit úplně všechny, je miniaturní zavazadelník, jehož objem 328 litrů je opravdu pro zasmání.
Compass je vozem, který se skutečně jen stěží dá doporučit, když uvážíme, jakou konkurenci má. Jenže příznivci Jeepů vždy byli trochu zvláštní sortička a Compass jakožto další auto do rodiny? Proč ne, určitě si to umíme představit. Jen by měl být rozhodně s výborným turbodieselem a s už méně výborným manuálem.

+
hezčí vzhled
výborný motor
bohatá výbava za přijatelnou cenu
jméno značky
-
kvalita materiálů
v terénu nic neumí
malý zavazadelník
tuhé řazení





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: