Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Test: Lancia Thema 3.0 CRD Executive

Test

Kdyby ještě žil, tak přesně tímhle autem by nejznámější italský mafián Tommaso Buscetta jezdil pro „výpalné“. Thema budí velký respekt.

Autor:AutohitFoto:

Moc dobře si vzpomínám ,když se mi před lety dostal k rukám Chrysler 300C. Pro Evropany to tenkrát bylo něco nevídaného, podobná auta vídávali pouze v amerických filmech o mafiánech.
Teď se situace poněkud opakuje. Jen s tím rozdílem, že nyní hlavní roli hraje Itálie. Můžeme jen připomenout, že některé modely Chrysler jsou po určitých úpravách nabízeny s logem znovuzrozené Lancie. Mastodont 300C se tedy převtělil do nepřehlédnutelné Themy.


Jak vypadá a sedíme uvnitř
Tenhle 5066 mm dlouhý kolos na ulici rozhodně nepřehlédnete. Auto s vysokou přídí a minimalistickými bočními okénky budí respekt, kamkoliv přijedete. Nám se design líbí, dominantou je chromovaná maska s logem Lancia, efektní je i design zadních světlometů. Mafiánský vzhled přetrvává, i když tak nějak trochu zjemněl.
Hodně nás potěšily téměř do pravého úhlu otevíratelné dveře, nastupování je tedy mimořádně pohodlné. Interiér je i 3052 mm dlouhému rozvoru královsky prostorný, pohodlně se dá cestovat i v pěti, byť uprostřed dost vadí středový tunel.
V celé kabině dominuje kůže, najdeme ji i na vrchní části palubky. Co nás však zklamalo, je, že vedle kvalitní kůže najdeme dost tvrdých plastů a hodně nelichotivě ztvárněnou středovou konzoli z laciného černého plastu. Když už jsme
u výtek, grafika velkého (8,4 palce) dotykového displeje by v boji s konkurencí určitě neobstála. Většina funkcí se navíc ovládá skrze tento displej, jde i o takové funkce, jako je například vyhřívání volantu. Hodně tlačítek a ovladačů má původ v Americe...


Na co sází
Technický původ vozu hledejme
u Mercedesu třídy E (W210) z let 1995 až 2002. Vpředu tedy najdeme lichoběžník, vzadu pak pětiprvek. Thema však není pouze přebrandovaný Chrysler 300C, Lancia investovala obrovské prostředky pro své nastavení vozu. Pod kapotou se ukrýval podélně uložený vidlicový šestiválec 3.0 CRD s výkonem 176 kW. Ten spolupracoval s pětistupňovým automatem, který nás mimochodem hodně mile překvapil, a s dvoutunovým kolosem si uměl poradit v každé situaci. Krásně tahal již od nízkých otáček a nevyžadoval ani přehnané litry nafty. V běžném provozu dokázal jezdit za velmi slušných 7,5 l. Při méně citlivém zacházení s plynovým pedálem počítejte se spotřebou o nějakého 1,5 litru vyšší. Jedinou vadu na kráse tak vidíme ve zvukovém projevu, zejména zastudena diesel dost klape. Když už jsme u hluku, ve vyšších rychlostech panuje v kabině krásné tichounko, velkou roli zde jistě sehrávají dvojitá okna.


Jak jezdí
Tak předně, nesmíme zapomínat, že jde o zadokolku, takže zejména na kluzkém povrchu a sněhu si s Themou dost užijete (krouťák je totiž 550 N.m). Stabilizaci nejde zcela vypnout, přesto tento kolos občas pošlete bokem.
Nejlépe se však Thema cítí na dlouhých rovinatých cestách, byť řízení je velmi dobré (zpětnou vazbu však nečekejte). Kdo očekává velkou těžkopádnost, ten se šeredně mýlí. Podvozek je naladěn do komfortna, také proto slušně žehlí většinu nerovností a nebýt 20palcových kol, bylo by to ještě lepší.

Co my na to
Bydlíte v menším městě a máte problém s financemi? S Themou můžete s klidem začít od podnikatelů vybírat výpalné. Respekt tohoto vozu je vskutku obrovský. Ne, vážně, hledáte-li nápadný vůz s bohatou výbavou za rozumnou cenu, Lancia Thema může být jedním ze žhavých kandidátů.

+
robustní design
poměr výbavy a ceny
slušná spotřeba motoru
automat
slušné jízdní vlastnosti
-
některé plasty
grafika displeje
klapot motoru
tlumení některých nerovností
místy dílenské zpracování





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: