Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Test: Ford Ka 1.2 Duratec

Test

Nejmenší Ford se nabízí už za necelých 180 tisíc Kč. Je však základní verze za takové peníze uspokojivá? Pravdu jsme zjišťovali na vlastní kůži.

Autor:AutohitFoto:

Nových vozů, které se dnes prodávají za cenu do 200 tisíc Kč, tolik nenajdete. Jedním z této malé skupiny je i Ford Ka. Jak u něho bylo ceny 179 990 Kč dosaženo? Tak například spoluprací Fordu s Fiatem. Ka je totiž v podstatě derivátem Fiatu Panda, respektive modelu 500, přestože se tváří na první pohled odlišně. Druhým faktorem je v našem případě základní stupeň výbavy a třetím pak přibývající věk. Bude takto vybavené „Káčko“ dostačující volbou?

Jak vypadá
Malá městská kabelka připomíná zejména zpředu o třídu větší Fiestu. Třídveřová karoserie příznačná zakulacenými tvary skrývá relativně velký vnitřní prostor. Roli líbivého městského vozu na nákupy Ford Ka splňuje svým vzhledem bez debat na jedničku. Hodí se však spíše k ženskému pohlaví. Základní verze Trend je reprezentována ocelovými 14palcovými koly a obnaženými plastovými kryty zpětných zrcátek.

Sedíme uvnitř
Zvenčí tedy to, že máte základní  verzi, není příliš vidět. Horší je to uvnitř. Začíná to absencí centrálního zamykání a pokračuje zpětnými zrcátky, která musíte nastavovat přes páčky, a manuálním ovládáním oken konče. Ani jeden z těchto nedostatků nemůžete za příplatek eliminovat, což nám přijde jako divná politika. Zejména když vezmeme v úvahu, že v testovaném voze byla manuální klimatizace a rádio s CD/USB a příplatková sada Winter (8000 Kč) s vyhřívanými předními sedadly a vyhřívaným čelním oknem. Proč s takovými prvky musíte pokaždé když chcete otevřít kufr, vystoupit s klíčkem v ruce?

Pokud se zaměříme na vnitřní prostor, nemůžeme si stěžovat. Překvapivě i na zadních sedadlech se mohou posadit vyšší postavy a do zavazadelníku dáte nákup na
2 týdny pro celou rodinu. Za volantem i na sedadle spolujezdce se sedí výše, ale to je v této třídě standardem. Všechny prvky jsou přehledné, palubní deska je význačná tvrdými plasty, ale hodně se svými tvary liší od italského základu. Sedadla neposkytují téměř žádnou oporu a jsou tužší, ale není to nepříjemné. Řadicí páka je příjemně blízko k volantu a výhled z vozu je v pořádku.

Na co sází
Káčko je technicky Fiatem, jeho podvozek má však na zadní nápravě navíc stabilizátory, což mu přidává na jistotě. S malým benzinovým motorem 1.25 (51 kW), který je rovněž od Fiatu, nejde o příliš dynamický vůz, poznáte to však až ve vyšších otáčkách a při větším zatížení. S dvojicí cestujících si motor poradí obstojně.

Jak jezdí
Ford Ka překvapí zejména podvozkovými kvalitami při svižnější jízdě. Nejde už o motokáru, jakou byla první generace, ale i tak se vyznačuje dobrými jízdními vlastnostmi, přesným řízením a dobrým 5stupňovým manuálem. Tlumení nerovností je také kvalitní, jen máme dojem, že někdy Káčko až zbytečně poskakuje. Uvnitř je navzdory třídě relativní ticho, pokud nejedete naplno. Spotřeba se u nezajetého vozu pohybovala na 6,5 l/100 km.

Co my na to
Ka to u nás nemá lehké. Příliš se neprodává. My bychom raději skočili do nových konkurentů.

+
hravé jízdní vlastnosti
vzhled
přesné řízení
řadička je po ruce
vnitřní prostor
sympatická cena
-
výbavová politika
dynamika při větším zatížení
prostor pro pravou nohu řidiče
dlouhé dveře





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: