Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Test: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi

Test

Opel Zafira Tourer však přináší několik zásadních odlišností, které mohou v konečném účtování rozhodnout právě pro něj. Na mysli máme především „kouzelná“ sedadla a „utajený“ nosič kol.

Autor:AutohitFoto:

Opel Zafira prodejně hodně bodoval, po týdnu stráveném za volantem nové Zafiry Tourer neváháme prorokovat, že novinka na tom bude, alespoň co se čísel týká, minimálně podobně. Ve všem ostatním totiž svého předchůdce jasně překonává. To a mnohem více zjistíte z následujícího textu.

Jak vypadá
Zafira Tourer výrazně povyrostla, předchůdce do délky přerostla o 200 mm, rozvor kol je větší o 60 mm. Vnější design se nese plně v duchu moderního Opelu, hodně inspirace tedy vidíme u Insignie, Astry a Ampery. V jejím případě nás o tom přesvědčuje design předních světel. Moc se nám zamlouvá, že nová Zafira nepůsobí vysokým dojmem, byť výška vozu je 1685 mm, s přivřeným očkem nám dokonce připomíná trochu vyšší kombi. Kvitujeme velké prosklení a dělené tenké A-sloupky, z vozu je díky tomu do všech stran vynikající výhled.

Sedíme uvnitř
Kabina jednoprostorové karoserie by klidně mohla suplovat roli čaroděje v nějaké moderní pohádce. Možnosti a kombinace, které nabízí, berou dech totiž stejně jako nejlepší čísla těch nejlepších mágů.

Nemůžeme začít ničím jiným než sedadly Flex7 s příplatkovou konfigurací Lounge Seats (6100 Kč). V Zafiře Tourer najdeme až sedm samostatných sedadel s tím, že prvních pět lze libovolně polohovat. Posouvat lze sedák (210 mm), měnit můžeme i v několika stupních sklon opěradel. Tím však čáry nekončí.

Obrovskou výhodu spatřujeme v jednoduchosti ovládání, nic není potřeba vyndavat, sedadla lze jednoduše zaklopit do podlahy. Takto mizet můžete nechat druhou i třetí řadu. Další aplaus udělujeme za vzniklou zcela rovnou plochu s délkou 1950 mm. Vyzdvihnout musíme samozřejmě i výtečný komfort sedadel a dostatečný prostor pro sedm osob. Ano, i ve třetí řadě se dá sedět, na dlouhé cesty to ale není.

Pokud pojedete jen ve čtyřech, můžete naplno využít šířku interiéru, která v loktech činí 1480 mm. Díky zmíněnému příplatku Lounge Seats lze z prostředního sedadla druhé řady vytvořit praktickou loketní opěrku a krajní sedadla přisunout blíž k středu.
Co se zavazadelníku týká, v sedmimístné konfiguraci počítejte se střešním autoboxem, neboť délka kufru je jen 330 mm (152 l), a to je pro sedm lidí málo.

Při pěti pasažérech Zafira Tourer nabízí krásných 710 litrů. Po zaklopení i druhé řady kapacita naroste na 1860 l. Když už jsme u přepravních možností vozu, nesmíme zapomenout na jednu naprosto úžasnou vychytávku. Výsuvný držák kol FlexFix (19 400 Kč) známe již z jiných Opelů, Zafira Tourer k němu však přidává nástavec pro další dvě kola, takže nyní lze do FlexFixu upevnit již celkem čtyři.

Možná se bude zdát, že jde o úplnou maličkost, ale dle našeho názoru může být právě tento výsuvný nosič kol tím pomyslným závažíčkem, které v konečném rozhodování překloní jazýček vah na stranu Zafiry Tourer.

Úplnou samozřejmostí je velké množství odkládacích ploch a schránek, z Merivy se do kabiny dostala středová kolejnice FlexConsole s několika patry. Palubní deska se nechala inspirovat dalšími Opely, tlačítek je zde stále dost, ovládání je však naprosto jednoduché. Líbí se nám použité materiály i přesnost dílenského zpracování, výtky nemáme ani vůči ergonomii.

Na co sází
Technický základ nové Zafiry Tourer tvoří sesterská Insignia a menší Astra. V praxi to znamená, že vpředu najdeme klasické vzpěry pseudo McPherson a vzadu pak vlečenou nápravu s Wattovým přímovodem, který výrazně zlepšuje boční stabilitu.

Z poměrně bohaté nabídky motorů jsme se tentokrát dostali k nejoblíbenějšímu – 2.0 CDTi s výkonem 96 kW. Točivé maximum vrcholí na 300 N.m při 1750–2500 min-1. První, čeho jsme si všimli, je zmizení výrazné turbodíry, motor je živý i v nízkých otáčkách, citelně zatahuje již od 1250 min-1.

Co ale zůstalo, je typický dieselový chrapot, některá konkurence tohle dnes už umí lépe. Vytáčet motor nad 3200 min-1 nemá absolutně smysl, zde už netáhne a navíc je dost hlučný. Dieselový dvoulitr spolupracuje se slušnou šestistupňovou manuální převodovkou (převody jsou těžší). Spotřeba paliva nás velmi potěšila. My jsme po týdnu docílili průměru 6,9 l (auto jsme dostali úplně nové – 18 km). Jsme přesvědčeni, že po zajetí průměr o půl litru určitě klesne.

Jak jezdí
Testovaný vůz nedisponoval adaptivními tlumiči FlexRide, avšak i naše sériové provedení zdatně pohlcovalo veškeré nerovnosti. Cestovní komfort je opravdu velmi dobrý. Auto se příjemně pohupuje, vůbec nesvádí k agresivní jízdě, v zatáčkách se sice trochu nakloní, avšak nedotáčivost není nikterak výrazná. Řízení je přesné, Zafira se výborně ovládá a skvěle drží zvolenou stopu.

V našich očích jde o takový rodinný cestovní ideál. Řidiče nic neláká zkusit přišlápnout plyn tak jako ve Fordech, na druhou stranu jízdní projev je výrazně lepší než například u francouzských konkurentů.

Co my na to
Jak jsme již předeslali na začátku testu, Zafiru Tourer řadíme v dané třídě mezi nejlepší. S přihlédnutím k dalším možnostem a výbavě (komfortní a bezpečnostní), kterými náš exemplář nedisponoval, ji dokonce řadíme na samotnou špici. Opel odvedl skvělou práci a nás moc těší, že tahle značka s bohatou historií stoupá vzhůru.

+
design
prostornost
variabilita
cena
výbava
výhled z vozu
tlumení nerovností
slušné jízdní vlastnosti
spotřeba
-
ceny některých příplatků
stěrače nestírají až do kraje





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: