Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Range Rover Evoque Coupé 2.2 SD4

Test

Range Rove Evoque jsme otestovali krátce po jeho zovolení vítězem ankety Auto roku Klubu motoristických novinářů. Range Rover Evoque dokázal ve finále porazit Focus i Citigo. Čtěte proč!

Autor:AutohitFoto:

Dlouhé čekání se očividně vyplatilo. Evoque boduje, kamkoliv přijede. V ČR se již honosí titulem Auto roku KMN. Historie tohoto nepřehlédnutelného SUV se datuje již od roku 2008, kdy automobilka představila koncept LRX. Tehdy jsme si všichni mysleli, že finální podoba nemůže z tohoto sci-fi vozu vycházet, ale podívejme dnes.

Jak vypadá
Na výběr jsou dvě karosářské verze, vedle klasiky je zde námi testované kupé. Vedle kompaktní délky 4355 mm hodně vyniká šířka vozu 1965 mm (bez zrcátek). Kapitolou samou pro sebe je vnější design. Evoque je po delší době novinkou s notnou dávkou extravagance. Cílem je šokovat, reprezentovat a poutat pozornost.

Týdenní zkušenost za volantem hlásí, že vše plní do puntíku. Bílá barva tohle vše ještě více umocňuje. Hodně efektní a nápadná jsou světla, rostoucí boční linie, atypická zadní okna (škoda, že nejdou otevírat), slušivá 18palcová kola i odlišné světlé výšky. Zatímco vpředu registrujeme 215 mm, vzadu pak 240 mm.

Sedíme uvnitř
Čtyřmístný interiér nás příjemně překvapil svou prostorností, stejně jako nápaditostí, provedením a dokonalým dílenským zpracováním. Jak jsme již nastínili, dostatek prostoru, a to ve všech směrech, je i na zadních sedadlech, problémem je však, jak se na ně dostat.

Odklopit přední sedadla je kvůli elektrickému ovládání časově náročný proces a vzniklá skulinka plně postačuje pouze pro hodně ohebnou žákyni základní školy. Komfort sedadel je jinak vynikající, výplně jsou příjemně tužší, sedákům vzadu by však slušel nějaký ten centimetr navíc. Díky širokému rozsahu nastavení není těžké najít ideální pozici za volantem. Určité problémy můžete mít s levým kolenem, plynový pedál je totiž mírně utopený.

Ideální výhled je pouze směrem dopředu a do stran. Šikmo vpřed a dozadu nevidíte téměř nic. Parkování naštěstí usnadňuje kamera. Ergonomie palubní desky je naprosto v pořádku, moc se nám líbila dvoubarevná kombinace použité kůže.

Výbava vozu byla hodně nadstandardní, o to víc nás překvapila absence navigace, zvláště při přítomnosti dotykového displeje. Naopak hodně příjemné bylo vyhřívání volantu, efektní pak možnost volby barevného osvětlení kabiny.

Na co sází
Vznětový čtyřválec SD4 je uložený napříč před přední nápravou. Jeho kořeny zasahují do značky Peugeot, pro potřeby modelu Evoque byl naladěn na plně dostačujících 140 kW. Točivý moment 420 N.m je totiž dostupný již od 1750 min-1. Vedle zátahu od nízkých otáček musíme pochválit i kultivovaný chod a výtečné odhlučnění.

Do otáček se motoru moc nechce, nemá tedy příliš smysl pouštět se nad 3500 min-1. Bohužel citelnější je pomalejší reakce na přidání plynu. Spotřeba paliva se v závislosti na jízdním stylu a povrchu pohybovala v rozmezí 7,8 až 10,2 litru. Při „normálním“ cestování počítejte s 8,1 litru. Hnací moment je na všechny čtyři kola přenášen skrze šestistupňovou automatickou převodovku, která se ovládá kruhovým ovladačem, jenž známe například i z Jaguaru XF.

Samozřejmostí je možnost řazení pádly pod volantem. Automat řadí bez problému, rychlost je v naprostém pořádku. Podvozek koncepčně vychází z Freelanderu, prakticky vše však bylo upraveno pro potřeby nového modelu Evoque. Testovaný kus navíc disponoval adaptivními tlumiči. Připraveny jsou i čtyři speciální režimy, které upravují elektronické systémy v závislosti na povrchu a jízdních podmínkách.

Jak jezdí
Tlumiče pracují na výbornou, srdnatě se perou s nástrahami našich silnic, drtivou většinu z nich spolehlivě pohltí. Evoque nás příjemně překvapil směrovou stabilitou, nerozhodí ho ani větší příčná nerovnost, přitom rozvor náprav je jen 2660 mm.
V zatáčkách se chová hodně neutrálně, ve vyšších rychlostech má tendenci se hrnout po čtyřech ven.

Stabilizační systém je dle našeho názoru nastaven až příliš úzkostlivě, tohle SUV má totiž rozhodně na víc, než co ESP povoluje. Boční náklony jsou minimální, takže nebýt vysoké hmotnosti a výše položeného těžiště, mohl by se Evoque směle měřit s vozy z jiných kategorií. Výborné je i přesné řízení, kde registrujeme pouze 2,45 otáčky mezi rejdy.

Co my na to
Range Rover se očividně stal králem letošní ankety Auto roku KMN. V kategorii SUV vyniká jízdními vlastnostmi, nápadným designem přinesl potřebný svěží vánek.
Neváháme tedy prorokovat, že zmíněná anketa nebude jediným vrcholem, který Evoque za svůj „život“ zdolá. Jde o opravdu povedený automobil.

+
design
kvalitní palubka
jízdní vlastnosti
tuhá karoserie
jízdní režimy
schopnosti v terénu
řízení
-
vyšší hmotnost
výhled šikmo vpřed a dozadu
nastupování dozadu
krátké sedáky vzadu





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: