Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Test: Toyota Yaris 1.33 Multidrive

Test

Povedený, moderní, nacpaný neobvyklými novinkami pro danou kategorii – to je nový Yaris. Jenže není Yaris jako Yaris. Ostatně tady máte důkaz.

Autor:AutohitFoto:

V redakci už jsme měli dva Yarise a ten z týdenního týrání vždy vyšel se vztyčenou hlavou. Třetí generace Yarisu je pro Toyotu velmi důležitá a Japonci se hodně vynasnažili, aby Yaris lidé přestali vnímat pouze jako ženskou záležitost. Jenže co naplat,  přes 60 procent zájemců nosí podprsenku a je velmi pošetilé si myslet, že se tento trend s příchodem třetí generace výrazně zlepší.

Auto s přehazovačkou
Nový Yaris je moc pěkné auto a opět dokazuje, na čem si Toyota udělala jméno. Uvnitř vozu je vše kvalitní, robustní a ergonomicky skvěle řešené. Velkou devízou je možnost multimediálního rozhraní, které vám do takového vozu nikdo jiný nenabídne.
Ale pojďme k testovanému vozu. Ten se od předchozích kusů liší použitím variátorové převodovky, které u Toyoty říkají Multidrive S.

Variátor má oproti klasickým automatům s hydrodynamickým měničem točivého momentu výhodu v tom, že nabízí nekonečné množství převodových poměrů – díky kuželům s proměnným poměrem, po kterých obíhá řetěz. Trochu to připomíná přehazovačku na jízdním kole. Výhoda spočívá v plynulých rozjezdech, klidné jízdě za málo peněz. A opravdu, Yaris 1.33 Multidrive S umí s velmi citlivým přístupem jezdit za 5 litrů.

Manuál je lepší volba
Ve městě se ale jezdí trochu jinak než po prázdné okresce a ve „zbrklém“ režimu točí převodovka hodně vysoké otáčky, čímž spotřeba letí vzhůru podobně jako silvestrovská petarda. Po Praze jsme jezdili dokonce za 8 l na 100 km.

Musíme ještě dodat, že ve vysokých otáčkách motor obtěžuje hlukem. Proto všem, kteří uvažují nad Yarisem, říkáme ano, ale nikoliv s touto převodovkou, která oproti konvenčnímu manuálu stojí o 30 tisíc víc, přičemž její životnost je kvůli vysokému vnitřnímu tření nižší než u klasického automatu.






Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: