Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Test: Volvo s60 d3

Test

Zřejmě nejpopulárnější motorizací u Volva S60/V60 je testovaná verze D3. A její pětiválec mají skutečně na svědomí Švédové. Jak se nám líbil s automatem v poutavém kabátě s emblémy R-Design?

Autor:AutohitFoto:

Model S60 je na trhu od minulého roku. Od té doby se snaží zákazníky i nás pisálky přesvědčit o tom, že je to nejsportovnější Volvo současnosti. Obzvláště velká očekávání pak máte od verze, která vypadá přesně jako ta naše, tedy jako agresor v hávu označovaném R-Design. On to nakonec není jen optický paket, nýbrž výbava nesoucí s sebou celé spektrum dalších prvků.

Jak vypadá
Velká kola, ostře řezaný přední nárazník, zadní difuzor a dvojice koncovek jako by automaticky každému říkaly o velkém potenciálu. Bohužel, turbodieselová verze D3 má pouhých 120 kW, a tak je R-Design v tomhle případě spíše lákadlo pro „pozéry“. Nám se to přesto líbí, aniž bychom se mezi ně chtěli řadit.

Sedíme uvnitř
Sportovnější atmosféra se line interiérem v podobném duchu. Tomu nasvědčuje zajímavá barevná kombinace, sportovněji vypadající sedadla a volant se zmiňovanými logy.

Ve všem ostatním už jsme zevnitř Volvo S60 poznali. Sedadla se na první pohled sice tváří sportovně, ale jejich boční vedení by mohlo být výraznější, jejich hlavním posláním je nakonec zřejmě jen poskytování komfortu spíše než opory v zatáčkách. Naše verze s automatickou převodovkou by si ve sportovnějším pojetí zasloužila pádla řazení na volantu, ta tu ale také nenajdete. Nakonec vás stejně budou nejvíce těšit sympatické materiály a solidní zpracování nebo dobrá výbava čítající nejrůznější asistenční a bezpečnostní pomocníky.

Volvo se snaží vychovávat řidiče a nejvíce se to daří systému pro hlídání bezpečné vzdálenosti, který vás při jejím porušení varuje blikajícím diodovým pruhem v zorném poli a také zapípáním (příplatkový systém s adaptivním tempomatem). S prostorností na tom S60 není vůbec špatně, jen se připravte, že na zadních sedadlech je méně místa do šířky a že zavazadelník s menším otvorem objemem nepřekypuje.

Chvíli si možná budete zvykat na ovládání rádia a navigace pomocí otočného ovladače a multifunkčních ovladačů na volantu. Výhled vzad není příliš dobrý, a tak jsme ocenili také příplatkovou couvací kameru. Výbava je štědrá po zakoupení několika paketů, ty však cenu zvednou bez navigace o několik desítek tisíc.

Na co sází
Verze D3 s automatickou převodovkou Geartronic tvoří přesný střed nabídky vznětových verzí. Je poháněna dvoulitrovým pětiválcovým turbodieselem z vlastní produkce Volva (120 kW). Kaskádovitou instalací dvojice turbodmychadel dokázali konstruktéři z objemu 2 l vyprodukovat až 400 N.m točivého momentu. Pětiválci zůstal charakteristický zvuk jako u D5. V našem případě byl motor s předními poháněnými koly spojen prostřednictvím 6stupňového automatu. S60 stojí na platformě Fordu Mondeo.

Jak jezdí
Po několikadenním ježdění musíme tuhle verzi prohlásit jednoznačně za příjemný dálniční křižník. V interiéru je ve všech rychlostech klid (nízký aerodynamický hluk) a podvozek žehlí nerovnosti bez obtíží. Motor je skvěle odhlučněn a konzumuje příznivých 6–7 litrů nafty. Když pojedete 130 km/h, pak počítejte s udávanou dolní hranicí. S tím koresponduje také naladění automatické převodovky.

Z hlediska poskytované dynamiky navíc S60 zcela postačuje. Nejde o žádný závoďák, protože je tenhle vůz na limitu poměrně nedotáčivý, nemá plně vypínatelnou stabilizaci, citlivé řízení a ani automatu se nechce řadit příliš rychle. Komfort a bezpečí tady jednoznačně hrají prim. Škoda, že tato povaha příliš nekoresponduje se vzhledem. Přesto musíme vyzdvihnout ještě jistotu v zatáčkách s minimálními náklony karoserie a její pocitově velmi tuhou konstrukci.

Co my na to
Ten, kdo nechce sáhnout po zaběhnutých německých konkurentech, chce pohodlí, bezpečí, jezdit za málo a dobře vypadat, ten ať Volvo S60 D3 R-Design klidně zvolí. Jen se musí smířit s menším zavazadelníkem, horší dynamikou i s poměrně vyšší pořizovací cenou.

+
úsporný motor
pohodlí
odhlučnění
výbava
bezpečnostní a asistenční systémy
vzhled
-
nedotáčivost
místo vzadu do šířky
pomalý automat
menší zavazadelník
nepřehledná karoserie





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Tuono ve verzi factory je jako socha, vydržíte na něj koukat celé hodiny. Ale běda, jak vás někdo…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: