Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Test: Hyundai Elantra 1.6 AT

Test

Hyundai Elantra je průměrný automobil za výbornou cenu s nadstandardní zárukou a výbavou. Kdo moc nečeká, asi neprohloupí. Avšak pouze za předpokladu, že nezvolí verzi s automatickou převodovkou.

Autor:AutohitFoto:

Elantru jsme již testu podrobili, nyní jsme dostali možnost vyzkoušet verzi s automatickou převodovkou. Ta je nabízena za příplatek rovných 40 000 korun. Zajímalo nás tedy, zda finance vynaložené navíc mají smysl.

Jak vypadá
Design vozu je moderní a na silnicích poutá pozornost. Nám se také líbí, zamlouvají se nám prolisy na karoserii i nápadné přední světlomety. A-sloupky mají poměrně velký sklon, vadí řidiči při výhledu. Designu opticky pomáhají i příplatková 16palcová kola z lehkých slitin, která jsou součástí paketů Premium a Luxury (30 000, respektive 60 000 Kč).

Sedíme uvnitř
První, co musíme pochválit, je vnitřní prostor. Kabina spolehlivě pojme kompletní posádku, ta navíc ocení velmi pohodlná sedadla. Pro zavazadla je připraveno 485 litrů, což je velmi pěkná hodnota, škoda jen, že přístup do kufru je možný pouze po stisknutí tlačítka v kabině nebo na dálkovém ovládání. Případný převoz delších předmětů je možný, po sklopení opěradel však počítejte s menším prostorem na výšku.

Palubní deska nás nenadchla ani neurazila, některé materiály jsou lacinější, místy pokulhává přesnost zpracování, ale i přesto není celkový dojem špatný. Jednu věc zmínit ještě musíme. Rádio nemá dnes již tak běžnou funkci RDS. Jinak je ale výbava vozu hodně zajímavá, zvláště při pohledu na konečnou cenu vozu.

Na co sází
O pohon předních kol se stará zážehový čtyřválec 1.6 MPI s vícebodovým vstřikováním s maximálním výkonem 97 kW. Točivé maximum vrcholí na 158 N.m. Na papíře tyto hodnoty nevypadají vůbec špatně, avšak v reálu je hluboko pod zem zakopává automatická převodovka (A6GF1) s možností manuálního řazení Shiftronic.

Můžete jet sebeplynuleji, ale převodovka bude neustále hledat ten pravý stupeň v rozmezí 4 až 6. Při prudší akceleraci vyžene motor do vysokých otáček takovým způsobem, že v kabině máte pocit, že motor máte přímo u nohou. Nejsvětlejší stránkou je tak vedle potřebného výkonu spotřeba. Ta, ať jedete jakkoliv, nepřesáhne 8 litrů. Nám se při běžném cestování dařilo jezdit za 7,4 l.

Jak jezdí
Na kvalitním povrchu, což je v Čechách trochu utopie, si Elantra v ničem nezadá s většinou konkurence. Kámen úrazu přichází na „klasické“ silnici, kde se tuhá zadní náprava hodně vlní, auto je neposedné, moc se mu nechce držet zvolený směr.
Větší jsou i náklony v zatáčkách a celou situaci nezachraňuje ani hodně průměrné řízení. Podvozek je měkčí, s některými nerovnostmi si ale ani tak neporadí.

Co my na to
Na značce Hyundai je vidět, že mílovými kroky stoupá vzhůru, avšak v případě Elantry jde pouze o malý krůček. Ve většině aspektů na konkurenci ztrácí, díky lákavé ceně, velmi bohaté výbavě a pětileté záruce stejně nebude strádat. V našich očích jde o typického přepravce za velmi rozumné peníze. A navíc jde o hezké auto. Všem ale doporučujeme verzi s manuální převodovkou.

+
prostornost
záruka
poměr ceny a výbavy
design
výkon motoru
komfortní sedadla
-
zadní náprava (vlnění)
otevírání zavazadelníku
jízdní vlastnosti na nerovnostech
průměrné řízení





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: