Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Test: Audi Q3 2.0 TDI

Test

Audi Q3 rozšířilo nabídku vozů SUV ingolstadtské automobilky. Nadchlo nás výbornou  ovladatelností, potěšily nás výkon a spotřeba motoru, méně již konečná cena.

Autor:AutohitFoto:

Kdo se v tom má vyznat? Jmenuje se Audi, stojí na podvozku Volkswagenu Tiguan a vyrábí ho Seat v domovském Španělsku. Ano, takhle dnes funguje globalizace v automobilovém průmyslu, koncern Volkswagen nám to demonstruje naplno. Zpět ale k modelu Audi Q3, dalšímu SUV na trhu.

Lidé si tento vůz žádají a my jsme nad nimi již zlomili hůl. Naše naděje, že jim dojde, že vozit „vzduch nad hlavou je zbytečné", že vůz typu kombi s pohonem 4x4 nabídne to samé, definitivně zhasla. Na obranu všech příznivců vozů SUV můžeme říci jediné. A to je bezpečnost. Je totiž velký rozdíl, když vás někdo trefí do boku v klasickém voze nebo ve vyšším „esú-véčku”.

Z předešlých řádků jste zřejmě nabyli dojmu, že tyto auta moc nemusíme, ano, je to pravda, ale jak se dozvíte později, Audi Q3 nás překvapilo. A to v mnoha směrech. Jestli půjde o milé nebo negativní zjištění, to se dozvíte v následujících odstavcích. Tak jako vždy, i zde začínáme pohledem na vnější design.

Jak vypadá
Ten plně odpovídá filozofii značky Audi, jež razí teorii, že menší, a tudíž i o něco levnější modely mají vnějším designem hodně připomínat větší, a tedy dražší a luxusnější exempláře.

V případě modelu Q3 je nasnadě větší Q5, uznáváme, Audi v tomto směru odvedlo výtečnou práci. Pokud oba vozy nemáte přímo vedle sebe, jen tak je nerozeznáte.
Rozdíly se však přesto najdou. Zejména typická Audi maska single-frame dostala nový šestiúhelníkový tvar, odlišné jsou i prostory kolem mlhovek, nové pak prolisy v náraznících. Světla jsou menší, náš exemplář disponoval příplatkovými xenony Plus (27 212 Kč) a koncovými světly s technologií LED trubic. Vypadají velmi dobře a vozu dodávají potřebný šmrnc.

Za povšimnutí stojí i výrazně skloněný C-sloupek, který sice podtrhuje určitou sportovnost vozu, ale v nás v počátku vzbuzoval obavy nad prostorem na zadním sedadle. Suma sumárum, Audi Q3 má šmrnc a neurazí zákazníka preferujícího sportovnější styl ani klienty hledající určitý podíl reprezentativnosti.

Sedíme uvnitř
Sice jsme napsali, že designem nám připomíná Q5, avšak když stojíte přímo před autem, přijde vám celkem malé. Nastává tedy otázka, jak to bude vypadat v kabině... Chmurné představy se naštěstí nenaplnily. V Q3 se pohodlně usadí čtyři dospělé osoby. Zadní sedadla jsou velmi pohodlná, přední stejně tak. Audi je označuje za sportovní a cení si je na dalších 15 135 Kč (jen pro úplnost, kombinace alcantara/kůže přijde na solidních 31 625 Kč). Pravdou je, že v zatáčkách výborně drží, vadila nám však kratší opěradla, která končila těsně nad lopatkami.

Pro zavazadla je v klasickém uspořádání připraveno pěkných 460 litrů, příjemným zjištěním byl i fakt, že podběhy zadních kol nikterak nezasahují do zavazadlového prostoru. Mnohem horší je však absence klasické roletky, kterou v Q3 supluje pevný kryt, jenž v případě objemnějšího nákladu musíte sundat, a co hlavně, někam umístit.
Jinak je kabina vozu typické Audi. Sportovně pojatá palubní deska nemá chybu, stejně jako dokonalé dílenské zpracování. Škoda jen již věčného klišé, že za dost věcí si musíte připlatit. Jen pro příklad: tempomat 7432 Kč, navigační systém MMI 74 900 Kč, komfortní automatická klimatizace 15 135 Kč, příprava na telefon Bluetooth 14 438 Kč nebo paket odkládacích prostor a zavazadelníku 4955 Kč.

Na co sází
Jak jsme již předeslali, technický základ pochází z Volkswagenu Tiguan. Vpředu tedy najdeme klasické vzpěry pseudo McPherson, vzadu pak čtyřprvkovou nápravu. Co dál? Motor si díky použité technice vyžádal příčnou zástavbu, klasické quattro od Audi zde nahradila spojka Haldex, konkrétně tedy její čtvrtá generace.

Přední kapota ukrývá nejsilnější derivát jednotky 2.0 TDI, ten zde disponuje výkonem 130 kW. Chod neváháme označit za velmi kultivovaný a tichý, zamlouvala se nám i živost v nízkých otáčkách. Dvoulitr nastupoval již při 1650 min-1. Maximum točivého momentu, které mimochodem vrcholí na pěkných 380 N.m, je k dispozici v širokém pásmu 1750–2500 min-1.

Spotřeba paliva se v závislosti na jízdním stylu pohybovala v rozmezí 6,4 až 7,3 l, při ustálené dálniční rychlosti však není problém jezdit pod sedm.
Sedmistupňová dvouspojka S-tronic má totiž velmi vhodně nastavené stupně 6 a 7. Jinak řadí velmi rychle a hladce, uvítali jsme možnost manuálního řazení pádly pod volantem.

Co nám však pilo krev, to byla funkčnost, tedy spíše nefunkčnost systému Start/Stop. Spojka spíná s velkou prodlevou a to celé doprovází obrovský záchvěv celého auta. Ekologové prominou, ale systém jsme vždy okamžitě vypínali.


Jak jezdí
Audi Q3 je přesně tím vozem, do kterého když si sednete, okamžitě si na něj zvyknete. Pozice za volantem je velmi dobrá, ostatně výtečný je i výhled a celková ovladatelnost. Řízení je přesné a strmější (2,7 otáčky mezi rejdy).

Na silnici nemáte pocit, že řídíte vyšší, v případě naložení dokonce dvoutunové SUV. Boční náklony jsou velmi malé, spojka Haldex perfektně eliminuje očekávanou nedotáčivost. Vyzkoušeli jsme veškeré jízdní režimy z nabídky Audi drive select, příplatkový podvozek s regulací tlumičů (26 942 Kč) stojí za to. V režimu komfort nepocítíte takřka žádnou nerovnost, naopak v případě sportovního nastavení můžete dokonce nabýt pocitu, že řídíte sportovní Audi.


Co my na to
Audi Q3 jsme v našem pomyslném žebříčku zařadili mezi nejlepší vozy SUV. Vadí nám však velký cenový rozdíl mezi standardní verzí a námi testovanou.

+
ovladatelnost
motor – výkon i spotřeba
automat
tlumení nerovností
design vozu
tažné 2000 kg
-
konečná cena s příplatky
krátká opěradla
rychlost systému Start/Stop





Tagy: Audi, Q3, test, TDI
Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: