Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

První setkání: Volkswagen CC

Test

I když stále vypadá výtečně, po čtyřech letech nastal čas, aby i Passat CC prošel modernizací. V jeho případě to neznamená pouze vyhlazené vrásky, nýbrž také nenápadných hromadu úprav a nový název.

Autor:AutohitFoto:

Od roku 2008, kdy VW jako první představil čtyřdveřové kupé spadající do segmentu střední třídy, se prodalo na 320 tisíc kusů tohoto elegantního vozu. Velkou zásluhu na prodejním úspěchu nese zdařilý design (Passat CC je nositelem ocenění red dot Design Award, iF Production Award a Design Award), který těží z křivek Passatu Mk. VI, nicméně ke spíše konzervativnímu pojetí dárcovského sourozence přidává dynamickou eleganci a líbivé detaily, jako třeba bezrámová okna.

Srovnávat oba vozy je podobné, jako když srovnáte spokojeného hrošíka a sebevědomého levharta. Není divu, že na našem trhu méně praktická verze CC dosahuje stejných prodejů jako klasický sedan.

UŽ SE NEJMENUJE PASSAT

Faceliftovaný Volkswagent CC (písmena CC značí comfort coupe) je u Volkswagenu označován jako nový model, což je u této značky už jakási tradice. Výrobce tvrdí, že odhlédneme-li od vzhledu, bezpočet malých i větších změn si prostě titul nový model zaslouží. Příkladem budiž vypuštění jména Passat z názvu. No, dobře, ale my to stále příliš nebereme.

Kdo má doma původní CC nebo se v něm kdy svezl, ten na palubě modernizovaného (ano, toto je to pravé označení) vozu zcela jistě jako první zaregistruje nebývalý klid, tichost a kultivovanost. Ta však nepadá na vrub přepracovaným pohonným jednotkám, ale izolačním materiálům, které najdete v oblasti podběhů kol, přední i zadní části, dveří, podvozku, ale také na převodovce a vně přístrojové desky.

Velkou roli sehrála také akustická vrstva na předním šestivrstvém skle. Stejný povlak můžete objednat také pro přední boční okna. Celek pak funguje excelentně. Je natolik dobrý, že například majitelé šestiválcového CC jsou paradoxně poněkud ochuzeni o nádherný zvuk „véčkové třišestky“.Přední sklo Volkswagenu CC je vůbec velmi zajímavé. Disponuje totiž vrstvou, která účinně odráží infračervené záření, čímž snižuje teplotu uvnitř vozu.

Mezi další výrazné fi nesy faceliftu patří systém hlídající pozornost řidiče (je ve standardu), systém hlídající mrtvý úhel a hlídač jízdního pruhu. Tyto dva systémy se poprvé potkávají na palubě CC společně a v případě, že by řidič na dálnici přehlédl blížící se automobil, systém zareaguje a impulzem do volantu ho upozorní, případně začne sám provádět manévr předcházející srážce.

NOVÉ TECHNOLOGIE I SYSTÉMY

Mezi další zajímavé informačněbezpečnostní systémy patří schopnost číst dopravní značky, kterou Volkswagen poprvé demonstroval na Phaetonu. Nám se však bezesporu nejvíce líbily adaptivní bi-xenonové světlomety (jsou také ve standardu), jež si můžete za příplatek dovybavit systémem Dynamic Light Assist.Ten je milovníkům VW dobře známý z druhé generace VW Touareg.

Světla s Dynamic Light Assist jsou schopna v režimu dálkových světel automaticky zakrývat prostor, v jakém se nachází protijedoucí automobil, což v praxi znamená, že dálková světla se nevypínají, pouze osvětlují prostor, ve kterém se nenáchází žádný další zdroj světelného paprsku. Během naší prezentace jsme tento systém podrobili důkladné zkoušce a ani jednou jsme nedostali „vynadáno“ zpětným problikáním.

DVĚ PŘEVODOVKY DSG

Co se pohonných jednotek týče, tak zde nehledejte nic nového. VW vsadilo na osvědčený dvoulitr TDI (103 a 125 kW), zážehovou osmnáctku TSI (118 kW) a dvoulitr TSI (155 kW). Vrcholem nabídky je klasicky třísetkoňový šestiválec 3.6 V6, jenž v slabším provedení pohání také Škodu Superb. O něco později přijde na trh ještě ekologická verze BlueTDI (103 kW). Pohon všech kol 4MOTION je v nabídce pochopitelně také.

Ani v oblasti převodovek není žádná novinka. Standardem je šestistupňový manuál, zájemci o automatiku mají k dispozici, podle vybrané motorizace, šesti nebo sedmistupňové DSG. Kromě toho, že je více než podobné Phaetonu a úroveň kultivovanosti na palubě dosahuje přímo ohromujících výšin, jízdně se jedná stále o běžný Passat, který sportovně smýšlejícím jedincům nabízí pramálo uspokojení.

Nedotáčivost však přichází pomalu a čitelně, řízení je trochu odtažité. Zkrátka a jednoduše jde o nádherně tvarovaný dálniční křížník. Už teď ale víme, že CC si najde opět mnoho příznivců, kteří ocení jeho vzhled a klidnou povahu.

STARTUJE NA 707 TISÍCÍCH

Novinka se začala prodávat začátkem února, k českým prodejcům dorazí na konci měsíce.Ceny startují na 707 900 korunách za fantastickou jednaosmičku s manuálem a pohonem předních kol.






Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: