Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Test: Toyota Avensis 2.2 D-CAT

Test

V redakčním testu jsme vyzkoušeli inovovanou Toyotu Avensis, kterou jsme již před časem prohlásili za povedený počin. K testu se dostavil sedan v nejvyšší specifikaci se známým turbodieselem a automatickou převodovkou.

Autor:AutohitFoto:

Toyota vstupuje do modelového roku 2012 s modernizovaným Avensisem za příznivější ceny. „Fešnější“ vzhled a modernizovaná technika jsou jen dalšími lákadly pro potenciální zákazníky. Myslíme si, že facelift může pomoci Avensisu ukázat naplno jeho dosud mnohými neobjevená kouzla. Podle nás jde o zcela zbytečně přehlížený vůz. Proč? To si vysvětlíme u vrcholně vybavené turbodieselové verze s automatem.

JAK VYPADÁ A SEDÍME UVNITŘ

Facelift čítá, jak již bylo napsáno, nové přední světlomety s LED proužky (zejména bi-xenonové s adaptivní funkcí svítí fantasticky), zadní svítilny se světlovodnými trubicemi, novou masku, ostřejší nárazníky, nová kola a pěkné laky karoserie. To vše dělá z Avensisu agresivnější, a pro mnohé tedy ještě přitažlivější vůz než předtím.

Japonský zástupce střední třídy jako by kopíroval omlazovací techniky sesterské značky Lexus. A to krok mimo rozhodně není. Naopak – poslední Avensis je ukázkou toho, kolik mohou udělat drobné retuše parády.

V nadmíru prostorném interiéru s velkou prosklenou plochou se uvelebíte okamžitě. Sedadla v nejvyšší výbavě s koženým perforovaným čalouněním jsou spíše křesly. Jejich šířka a poskytované pohodlí dosahují takové míry, že je sedadla soupeřů jen stěží překonají.

Novinkou a zároveň dominantou interiéru je multimediální rozhraní Toyota Touch&Go, které se pyšní kromě couvací kamery i lepšími mapovými podklady a možností připojení na internet, synchronizací e-mailů, úkolů a cílů navigace pomocí mobilního telefonu s počítačem. Neměli jsme problém!

V nejvyšší specifi kaci Premium se rozhraní navíc chlubí audiosystémem s 11 reproduktory a perfektním zvukem. Jediné, co vám nakonec může vadit, je fakt, že ani nové barevné kombinace věk Avensisu neskryjí. Zavazadelník naprosto vyhovuje tvarem i objemem (komu nestačí, ten sáhne po kombi) a výbava vzhledem k ceně (zejména u nižších verzí) velmi bohatá.

NA CO SÁZÍ

Turbodiesel 2.2 D-CAT ve slabším provedení (110 kW/340 N.m) s automatickou 6stupňovou převodovkou jsme už předloni testovali. Potěšil nás tehdy dostatečnou dynamikou, a to i na dálnici. To platí stále. Není nejmodernější a je hrubší než jiné, ale vyhovuje. Automat řadí hladce, rychle, ale také už je znát, že není nový.

Sportovní jízda bude lepší s manuálem. Zajímavější a výraznější změnou je tužší podvozek, který stále neztrácí onu jedinečnou (pro Avensis typickou) kombinaci vysokého komfortu a seriózní stability v zatáčkách. Na 18palcových kolech je možná tužší, než jsme si představovali, ale i tak potěšil.

Velice pozitivně se na vysokém pohodlí posádky podepisuje znatelně lepší odhlučnění, a to nejen motoru, ale i obtékajícího vzduchu a hluku od podvozku. Avensis dokáže být tak tichý, že si občas po jízdě ještě rádi posedíte a popřemýšlíte si odtrženi od okolního světa.

JAK JEZDÍ

Turbodiesel 2.2 D-CAT ve slabším provedení konzumoval v našem testu 6,8 l/100 km a to jsme se neloudali. Podvozek nás dostával až na výjimky velmi komfortním a plavným projevem a zároveň jistotou, jakou poskytuje vozu na dálnici a v zatáčkách. Není na vyloženě sportovní jízdu, ale ani na okreskách se nezapotí.

Avensis je atlet v elegantním a nepříliš nápadném obleku a zároveň bodyguard a sluha své posádky. S příplatkovým Safety Pack (50 000 Kč) navíc hýčká adaptivním tempomatem, přednárazovým bezpečnostním systémem, udržováním v jízdním pruhu i za pomoci zásahů do řízení a varováním před vybočením z pruhu.

CO MY NA TO

Za tuhle cenu není lepšího pohodlného a dobře vybaveného sedanu. Aktuálně tedy rozhodně ne!

+
vzhled
komfort
stabilita a ovladatelnost
odhlučnění
bohatá výbava
Safety Pack
cena
-
zub času hlodá v interiéru
grafika palubního počítače
absence trojbliku
hrubší motor





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: