Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

První setkání: Subaru XV

Test

O Subaru XV výrobce tvrdí, že je určený pro městské dobrodruhy. Pro lidi, kteří žijí v betonové džungli, ale rádi „mizejí“ do té skutečné. My jsme se o jeho kvalitách byli přesvědčit ve Florencii.

Autor:AutohitFoto:

Jak se zdá, Subaru „nahání“ novou klientelu a jako nejsnazší cíl si určilo městské dobrodruhy. Že nevíte, kdo vlastně jsou tito lidé? Podle Subaru to jsou vysoce nároční a neustále zaneprázdnění obyvatelé městských aglomerací, kteří při každičké volné chvilce opouštějí své betonové bungalovy a vyrážejí za „akcí“ do hor či k vodě. Hezké, ale netvrdí tohle každá automobilka, jež se vytasí s novým modelem v provedení 4x4?

KONEČNĚ ZAJÍMAVÝ DESIGN

To asi ano, ale Subaru není „každá“ automobilka, a jestliže tvrdí něco takového ohledně hardwaru svého modelu, nemáme důvod nevěřit. Obzvláště když z dřívějška víme, co tahle fi rma staví na první místo. Určitě to není design, a to platí i v případě nového modelu XV. Ovšem nenechte se zmýlit, design tentoktát není tak odfl áknutý, jako tomu bylo v dřívějších dobách (zejména rané Imprezy trpěly nepříliš pohlednou „tváří“). Přestože značka mluví o elegantním a nápaditém designu, my bychom raději zůstali u té nápaditosti.

Subaru XV se tváří dostatečně sebevědomě a rozhodně ho v davu nepřehlédnete. Do jisté míry za to může i křiklavá oranžová barva (zelená z koncepčního vozu se do výroby nedostala), nicméně občasné výtky ohledně nevýraznosti bychom nebrali příliš vážně. Ostatně, až ho uvidíte na vlastní oči, uděláte si obrázek sami. Subaru XV spadá do kategorie kompaktních SUV (délka 4450 mm, šířka 1780 mm, výška 1570 mm, rozvor 2635 mm), ovšem na základně vnitřního prostoru byste hádali, že jde o větší automobil. Zejména na zadních sedačkách najdete prostoru požehnaně.

CHYTŘE ŘEŠENÝ „KUFR“

Samostatnou kapitolou je zavazadelník, který nabízí solidních 380 litrů v základním uspořádání. Pod jeho podlahou se nachází 15litrová schránka na drobnosti. Polovina podlahy se navíc dá naklonit, čímž majiteli umožní velmi snadné naložení těžkého předmětu nebo vzpouzejícího se čtyřnohého mazlíka. Zadní lavice je dělená v poměru 40:60, a při jejím složení nevzniká nepříjemný schod a přepravní prostor naroste na objem až 1270 litrů.

TROJICE BOXERŮ

Subaru v Evropě nabízí XV se třemi motory. Nejslabší jednotkou je zcela nový boxer o objemu 1,6 l, který odevzdává výkon 84 kW při 5600 min-1. Tuto jednotku jsme testovali ve spojení s pětistupňovým manuálem a redukcí (!), a přestože výkonnostní potenciál není z největších, maloobjemový nadčtvercový boxer nás nadchl. Nádherně se sbírá odspodu, a přestože nahoře je poněkud mdlejší, poskytuje 1370 kg těžkému SUV velmi solidní dynamiku. Spotřeba tohoto motoru je nad očekávání dobrá. Při hrubém zacházení (kterého se mu pochopitelně dostávalo po celou dobu testování) jsme se výrazně nedostali přes 9 l/100 km. Tento motor, stejně jako 110kW dvoulitr, můžete vybavit zcela novou bezestupňovou převodovkou CVT, tu jsme však do rukou nedostali.

PŘÁTELSKÝ AUTOMOBIL

Posledním z trojice je v Autohitu oblíbený čtvercový boxer diesel. S tímto motorem se nám XV líbilo asi úplně nejvíc, jelikož jeho kultivovanost a spotřeba jsou zkrátka výjimečné. Uznáváme, že pro „dobrodruhy“ jezdící většinu kilometrů po městě dává smysl spíše 1.6i, avšak kvality prvního protiběžného naftového motoru na světě ignorovat nelze. Jízdně je Subaru opravdu kamarádský automobil, a to i ve chvíli, kdy už jedete na hranicích jeho možností. Do poslední chvíle se chová neutrálně a nějaká zákeřnost na limitu je mu zcela cizí.

V praxi to znamená, že XV budete muset hodně provokovat (a to ještě na sněhu), aby vás seklo přes prsty, pardon, aby zasáhla stabilizace. A když už se tak stane, vše proběhne v klidu, jako by vám vůz chtěl říci: „Neboj se, já to mám pod kontrolou.“ Během krátkého seznámení v nás Subaru XV zanechalo velmi příjemný pocit. Jde o bytelné a kvalitní vozidlo se sofistikovaným pohonem všech kol Symetrical AWD a charizmatickými boxery, které si řeknou opět o trochu méně paliva. Otázkou zůstává, kolik lidí skutečně vyznává filozofii městského dobrodruha.






Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: