Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Test: Peugeot Bipper Furgon 1.3 HDI

Test

Peugeot může uspokojit potřeby drobných řemeslníků a živnostníků dvoumístným modelem Bipper. Bude se jim zamlouvat s turbodieselem od Fiatu?

Autor:AutohitFoto:

Minidodávka Bipper je jedním z trojčat, která pocházejí ze spolupráce Peugeot/Citroën/Fiat. Přes svoje skromné vnější rozměry nabízí při dvoumístné konfiguraci a s přepážkou oddělující nákladovou plochu od kabiny až 2,8 m3 využitelného zavazadlového prostoru. Ten lze dobře využít díky dvojici křídlových zadních dveří a popřípadě i bočním posuvným, která jsou ale za příplatek.

Přesto jde už v základu o fantastické náčiní pro drobné řemeslníky, kterým převeze snad vše, co ke své práci potřebují. Nejlépe se cítí ve městě a jeho blízkém okolí, na dlouhých cestách totiž začne chtě nechtě vadit poskakující podvozek naladěný na větší zatížení a také blíže nespecifikovaný hluk.

Nehledejte složitosti
Znalec v tomto voze jednoznačně spatří Fiorino od Fiatu, ostatně je to shodný vůz.
I jednoduchý Bipper tedy na první pohled ctí „užitkovou“ filozofii zvenčí i uvnitř. Plastové nárazníky odolají nástrahám polních cest a odolnému interiéru s velkým množstvím odkládacích ploch a schránek v zásadě nic nechybí. Sedadla by mohla mít alespoň nějaké boční vedení a volantu by nemuselo chybět jakékoliv nastavení.

Poloha za volantem zkrátka není ideální, to ale může spravit paket Confort. Kvůli plným zadním dveřím uvnitř chybí vnitřní zpětné zrcátko, jeho absenci ale řeší velká boční zrcátka. Palubní deska je velmi jednoduchá, a tedy přehledná. Docela nás potěšilo příplatkové rádio, tempomat nebo manuální klimatizace. Start/Stop systém bychom klidně oželeli.

Hladký turbodiesel
Přední kola testovaného Bippera poháněl vrcholný 4válcový turbodiesel od Fiatu s objemem 1,3 l. Ten svých 75 koní dokáže dobře prodat v nižších rychlostech a odvděčí se i hladkým chodem.

Spotřeba se do 100 km/h dá udržet pod sympatickými 5 litry. Bipper je nedotáčivý a nemá dokonalé řízení, ale více nám vadilo řazení, se kterým se musíte sžít.Přes spoustu pozitiv nás ale trápí vysoká cena a fakt, že připlácíte takřka za všechno.






Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: