Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC 2WD Invite

Test

Nástrahy terénu asi jen s přední poháněnou nápravou zdolávat nebudete,
i když jinak to ASX zvládne. Tohle Mitsubishi má ale řadu dalších předností.

Autor:AutohitFoto:

Mitsubishi ASX vzniklo jako 70procentní derivát o bezmála 40 cm delšího a stále populárního Outlanderu, který má například i shodnou hodnotu rozvoru náprav. Na našem trhu se představilo v roce 2010 a nyní už statečně kope za úspěchy japonské značky v segmentu na pomezí kompaktních crossoverů a SUV. My osobně ho považujeme spíše za kompaktní SUV a to kvůli jeho vyšší stavbě karoserie.

Jak vypadá
Mitsubishi v tomto voze poznáte na první pohled. Mohutná maska chladiče, která je inspirována modelem Evolution, už charakterizuje všechny modely značky. ASX vypadá mohutně hlavně svojí přídí. Až pohled z boku a zezadu jasně prozrazuje výrazné rozdíly ve srovnání s Outlanderem.

Sedíme uvnitř
Vnější rozměry vůbec nenapovědí nic o tom, jak moc prostorné je ASX uvnitř. Říci se to dá nejen o samotné kabině, ale také o výborně přístupném a velmi objemném zavazadelníku (442 l). Ten se navíc dá lehce zvětšit nastavením sklonu opěradel dělených zadních sedadel.

Palubní deska se vyznačuje jednoduchostí a robustností. Poctivé zpracování je jen jeho další devízou. Poloha za volantem je ve stylu SUV příjemně vyšší a každý si tu svoji ideální najde. Bezchybné je také rozmístění dalších ovladačů, až na ten, kterým ovládáte palubní počítač. Přední sedadla vynikají dobrým tvarem a bude se vám
v nich sedět dobře. Už druhý stupeň výbavy s názvem Invite je velmi bohatý a v podstatě u něj nic zásadního nepostrádáme, s ohledem na cenu jde o celkem lákavou nabídku.

Na co sází
Zážehová šestnáctistovka (86 kW/154 N.m) vyznačující se variabilním časováním ventilů je spojena výhradně s pohonem předních kol a 5stupňovým manuálem. Takto vybavené ASX do terénu zřejmě nezamíří, ale suché polní cesty zdolá bez problému. Světlá výška 195 mm a zadní nájezdový úhel 30,1° nasvědčují, čeho je ASX s pohonem všech kol schopno.

Jak jezdí
Mitsubishi nás potěšilo i jízdním projevem. Navzdory základnímu motoru pod kapotou ASX ztrácí dech jen v táhlém stoupání na dálnici. Zátah motoru dostává šťávu až ve 4 tisících otáčkách, kdy se dostavuje vrchol točivého momentu. Reakce na plyn je lehce opožděná, a tudíž musíte souhru spojky a plynu trochu natrénovat. Jinak se pohonná jednotka přes nevalnou dynamiku odmění alespoň sympatickou spotřebou. Tabulkových hodnot spotřeby se dá s trochou snahy dosáhnout. My jsme jezdili za 6,7 l/100 km. Jakmile ale pojedete více než 120 km/h, pak spotřeba kvůli vyšším otáčkám rychle roste. Díky 63litrové nádrži lze přesto ujet pěknou dálku.

Měkce naladěný podvozek se postará (až na některé druhy příčných nerovností) o to, že nebudete mít déle ČR zafixovanou jako tankodrom. Á-es-iksu podvozek dává statut pohodlný přepravník. Vinou měkčího podvozku a 16palcových kol ale očekávejte větší náklony karoserie v zatáčkách a také větší sklony k nedotáčivosti.

Manuální převodovka má sice delší, ale přesně vymezené dráhy. Co vás trochu potrápí, je Start/Stop systém, který řadíme mezi ty horší. Chvíli trvá, než vám motor opětovně naskočí, a co víc, pro „restart“ motoru je třeba spojku sešlápnout až na zem. AS&G pro nás zkrátka bylo asi tak příjemné jako náš kolega Švamberk při požívání „číny“ a poslouchání hudby v open space. Naštěstí lze systém tlačítkem deaktivovat.

Co my na to
ASX je pro nás velice povedené auto, které svou robustností slibuje i dostatek bezpečí. Je dobře vybavené už v nižších stupních výbavy a za akční cenu se nám jeví jako poctivá nabídka. Nejvíce nás okouzlilo vnitřním prostorem a podvozkem, chtěli bychom ale raději turbodiesel s šestikvaltem a pohonem 4x4.

+
prostorný a robustní interiér
zpracování
zavazadelník
spotřeba
komfortní podvozek
cena
-
jen pětikvalt a pohon 4x2
hlučnější motor a podvozek
náklony karoserie v zatáčce
AS&G





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: