Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Test: Infiniti M35h

Test

Světovou velmoc si většinou spojujeme s megalomanstvím a zhýralostí. Hybridní Infiniti M35h nás však přesvědčuje, že i Američanovi stačí málo.

Autor:AutohitFoto:

Nejrychlejším hybridem všech dob je Infiniti M35h. Maximálku má omezenou na 250 km/h a stovku zvládá za 5,5 sekundy. Úctyhodné hodnoty, ale to pořád není to hlavní. Tím je spotřeba. Tahle limuzína totiž umí jezdit za mnohem méně než většina srovnatelných dieselů.

Jak  vypadá
Tu pětimetrovou ameriku na silnici nepřehlédnete a rozhodně si ji s jiným vozem nespletete. Líbí se nám vyvážená karoserie, nápadná maska a ostře řezané přední světlomety. Ideální je i samotné rozložení hmotnosti v poměru 51:49.

Sedíme uvnitř
V kabině na nás dýchly kvalitní materiály a dostatek prostoru ve všech směrech. Velkou pochvalu si zaslouží mimořádně komfortní sedadla. K interiéru máme jen jednu připomínku a dvě výtky. Rozhodně lepší by mohla být grafika multifunkčního displeje a ovládání palubního počítače spolu s nepraktickým kufrem s objemem 350 l nebudeme raději více komentovat.

Na co sází
O pohon se stará systém Infiniti Direct Response Hybrid, který se skládá ze zážehového šestiválce 3.5 a elektromotoru. Zmínit musíme i dvě spojky, suchá odpojuje zážehový motor od elektromotoru, mokrá simuluje absentující měnič momentu. O pohon zadních kol se stará 7stupňová elektronicky řízená automatická převodovka, která mimochodem funguje skvostně.

Podvozek zejména kvůli bateriím přibral 120 kg, pohotovostní hmotnost 1830 kg je však stále přijatelná.  Jinak vpředu najdeme nezávislé, dvojité lichoběžníkové závěsy, vzadu pak víceprvek.

Jak jezdí
Jízdní vlastnosti jsou zaměřeny na komfort. V kabině si připadáte jako v bavlnce, nerovnosti podvozek žehlí bravurně. Výtečná je i směrová stabilita a odhlučnění kabiny. Logicky horší je chování v zatáčkách, kde je M hodně těžkopádné. Slabinou je i necitlivé řízení.

A co na začátku zmíněná spotřeba? Začněme trochu čísly. V průměru jsme jezdili za 6,8 l, mimo město není problém jet za 4,6 l. Jen pro představu, při 130 km/h motor točí 2000 min-1 a „baští“ 7,3 l. Důležitou roli zde hrají extrémně dlouhé převody a také fakt, že nemalý úsek jedete čistě na elektriku (např. na 24km trase Průhonice–Zličín skrz centrum to bylo 11 km)  nebo že do rychlosti 140 km/h se dokáže odpojovat spalovací motor. Nemůžeme nezmínit jízdní režim ECO, jednu ze čtyř možností. V tomto nastavení totiž počítejte, že plynový pedál vám bude klást značný odpor a o neefektivní jízdě vás bude neustále informovat kontrolka na palubce. Přijde nám to poněkud zbytečné.

Co my na to
Hodně se nám líbí bohatá výbava, která čítá celou řadu nadstandardních bezpečnostních asistentů. Oceňujeme velmi příznivou spotřebu a mimořádný komfort, ale kvůli těžkopádnosti a řízení bychom tuhle verzi určitě nezvolili. Když už, je tu ještě přece M v benzinu i dieselu. Tyhle verze jezdí lépe! 






Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: