Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Test: Škoda Fabia 1.2 TSI Monte Carlo

Test

Fabia Monte Carlo dorazila do redakce již podruhé. Tentokrát se zážehovým motorem 1.2 TSI. Je lepší volbou než vznětová alternativa?

Autor:AutohitFoto:

Vznětovou Fabii Monte Carlo jsme již v redakci testovali. Tehdy se nám moc líbilo nastavení podvozku spolu se vzhledem a vysokou cenou, kterou však z velké části dělaly příplatky. V podobném duchu se nese i její zážehová kolegyně.

Ostrý hatchback to není
Na první pohled vypadá Monte Carlo jako nefalšovaný ostrý hatchback. A zatímco bodykit je zcela v pořádku, použitá technika na poměry tohoto elitního klubu mírně zaostává. Ani ne tak podvozkem jako takovým, který je naladěn velice dobře.

Zásluhou tlumičů ze špičkového RS a jejich perfektního sladění s péry je ovladatelnost velice dobrá. Je to zvláštní, ale diesel se nám v tomto jevil ještě o špetku lepší. Zatímco 1.6 TDI dokázala na prudké trhnutí volantu odpovědět mírným vybočením zádě, byla 1.2 TSI vůči tomuto počínání zbytečně imunní.

To spíše při rychlém nájezdu začala přecházet do nedotáčivého smyku. Taktéž řiditelnost plynem je u zážehového motoru, zřejmě vinou nižšího točivého momentu, slabší.

Že vůz není sportovním náčiním, prozradí třeba brzdy. První sešlápnutí prostředního pedálu vzbudí v řidiči kýžený pocit jistoty, neboť nástup je rychlý a účinnost se zdá být skvělá. Nedostatky se dostaví v okamžiku, kdy vůz začnete prohánět. To pak začnou brzdy mírně nestíhat. K vysvětlení se stačí podívat na jejich konstrukci. Malinké přední kotouče doplňují vzadu obyčejné bubny.

Motor 1.2 TSI je ovšem skvělý, byť s opravdovým sportováním nemá pranic společného. Nabízí však skvělou pružnost ve středních otáčkách spolu s rychlou reakcí na přidání plynu. Fabia Monte Carlo je dobrým počinem, avšak opravdové příznivce ježdění asi nezaujme. Pro ty je určeno RS.    






Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: