Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Test: Hyundai ix20 1.4 CVVT

Test

Nošovický ix20 je nesmírně pohledné auto. V oblasti jízdních vlastností však ukazuje své rezervy. Obzvláště se základní motorizací 1.4 CVVT.

Autor:AutohitFoto:

O tomto modelu nebo o sesterské Kie Venga jsme toho napsali už zatraceně hodně, takže si shrňme klady a zápory. Mezi největší plusy patří rozhodně vzhled vozu. Je líbivý, až roztomilý. Na základních kolech a v nejnižší výbavě to není úplně ono, třebaže to samé platí o všech ostatních neprémiových automobilech. Hyundai ix20 stačí pouze kola, pěkná barva a je vymalováno.


Bohatá výbava
Velkou předností je také zatraceně bohatá výbava, tedy pakliže se nepoohlížíte po základním Startu. To je skutečné holátko. Také po bezpečnostní stránce se nám Hyundai ix20 velmi zamlouvá.

Řidiči, kteří z jakéhokoliv důvodu nemají rádi nízký posaz, budou nadšeni. Do ix20 spíše vcházíte, než abyste přímo usedali za volant.Výhled ven je příkladný, snad jen šikmo vzad vidíte hůř. Již několikrát jsme avizovali, že Hyundai má povedené turbodiesely.

Tato zážehová pohonná jednotka ale zrovna velký šlágr není. V nižších otáčkách se projevuje klidně, v těch vyšších je hlučná. Maximální výkon 66 kW přichází v 6000 min-1, a aby motor při plném obsazení byl schopen autem zahýbat, musíte ho držet v těch nejvyšších sférách.

To se samozřejmě nebude líbit tomu, kdo u vás doma drží kasu. Spotřeba ve městě přes devět litrů je vysoká, stejně vysoká je i na dálnici. Při běžné jízdě se pohybuje na nějakých sedmi litrech a ani zde nemůžeme než znovu konstatovat, že turbodiesel je rozumnější volba.

Jízda je uvolněná, nicméně v zatáčkách se auto docela naklání. Nejhůře se podvozek chová na rozbitých silnicích, kde až nepříjemně často slyšíte tupé rány.


Pro řidiče není
Hyundai ix20 má co nabídnout, ale pouze těm, kteří hledají auto jako nástroj přepravy. Víc totiž nošovické mini MPV nenabídne. Tupé řízení, fádní pětikvalt, nulová výkonnostní rezerva. Tohle auto zkrátka není pro řidiče. Slyšíte však na variabilní prostor, bohatou výbavu a líbivý design? Pak je to auto pro vás.






Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: