Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Test: Land Rover Freelander 2 TD4 s

Test

Jakmile se zeptáte lidí na Freelander, většina se při vzpomínce na první generaci osype. Dvojka má mít s nepříliš povedeným předchůdcem společné pouze jméno. Zda se jedná o realitu, jsme zkoušeli za volantem motorizace TD4.

Autor:AutohitFoto:

Freelander byl do příchodu RR Evoque jakýmsi benjamínkem značky, která příznivcům hrátek mimo zpěvněný povrch nadělila mnoho skvělých vozů. U Land Roveru však slovo benjamínek neznamená otloukánek, ačkoliv první generace zrovna terno pro tohoto výrobce nepředstavovala.

Zejména spolehlivost dvouapůllitrů Rover (KV6) dosahovala stejné úrovně jako pracovní morálka řeckého bankovního úředníka.Tato doba je však zdárně překonána a Freelander ve druhém podání svého neposlušného předchůdce hravě strčí do kapsy.


Jak vypadá a na co sází
Freelander 2 jednoznačně patří  do rodiny Land Roverů. Někomu se jeho křivky mohou zdát příliš ostré, nám se tato „rodinná“ příslušnost zamlouvá. Pravda, karoserie je ze sedadla řidiče nepřehledná, třebaže toto chce jen čas a zvyknete si.

Freelander 2 prošel nedávno faceliftem, což mu jednoznačně prospělo. Lakované nárazníky a přepracovaná přední maska včetně světel mu propůjčuje dospělejší výraz. Freelander vypadá totiž o dost širší.

Tak jako jeho dospělejší sourozenci, i Freelander se nyní chlubí systémem Terrain Response a dalšími elektronickými vychytávkami, jako je asistent pro sjíždění kopce. Jenže to, co funguje u jiných, nemusí být vždy stoprocentní jinde, a nám se stalo, že v programu „bahno“ nebyl Freelander s to projet ani rozbahněnou loukou. Systém ESP se snažil, seč mu síly stačily, nicméně snaha se minula účinkem.

A jestli si myslíte, že deaktivací něco změníte, tak se mýlíte. Nechceme říci, že Freelander je v terénu impotentní, to ani náhodou, ale tohle nás tedy fakt dostalo. Se smutkem v očích vzpomínáme na doby, kdy značka Land Rover uznávala redukci převodovky a mechanickou uzávěru diferenciálu jako nezpochybnitelnou podstatu svého bytí.

Ve srovnání s největšími konkurenty je Freelander pořád na špici, o tom netřeba dlouze polemizovat. Vždyť zvládne brodit až půlmetrovou vodou a nájezdové úhly činí vpředu 31°a vzadu 34°. Jenže jakožto Land Rover by měl být přesvědčivější.


Jak jezdí
Doby, kdy dieselový motor pod kapotou Land Roveru nesl znáček BMW, jsou pryč a Land Rover nyní používá čtyřválcové turbodiesely koncernu PSA. My jsme testovali dvadvojku s výkonem 110 kW a 400 N.m točivého momentu. Ta je v nabídce také jako 140kW varianta.

Nám se však 150 koní jeví jako naprosto dostatečných. Spotřeba čtyřkolky, jež spoléhá na lamelovou spojku Haldex, která připojuje pohon zadní nápravy v případě prokluzu té přední, není z těch, u kterých byste padli na zadek, ale i tak se v průměru dá jezdit za nějakých osm litrů.

Na silnici se vůz prezentuje kultivovaně, třebaže v zatáčkách se naklání víc, než je zdrávo, a ticha na palubě si kvůli hlučnějšímu motoru dvakrát neužijete.
Líbilo se nám řízení, protože se v něm dá vystopovat i náznak citu. To jsme u Freelanderu nečekali.

Také řazení manuální šestistupňové převodovky zaslouží pochvalu. Je sice pravdou, že abyste dynamiku vozu udrželi na požadované úrovni, budete muset s „fofrklackem“ zuřivě pohybovat sem a tam, nicméně každého, kdo má rád manuální převodovky, toto obtěžovat nebude. Pro ty z vás, kteří to mají jinak, lze Freelander 2 dovybavit šestistupňovým automatem.

Co my na to
Freelander má hodně nepřátel. Stačí jmenovat Forester, RAV4, CRV, GLK, X3 a tak dále. Jízdně patří do průměru, v terénu je nad konkurencí. My jsme však možná čekali až příliš, a úplně „odvaření“ tedy nejsme. Líbí se nám ale nájezdové úhly, na které opravdu jen tak nenarazíte. Celkově vzato je Freelander dobré auto, ale RR Evoque považujeme za povedenější.

+
vzhled
zavazadelník
řízení
motor
-
omezený prostor na zadních sedačkách
širší středový tunel
který tlačí do kolena





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: