Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Kia Test: Kia Sportage 2.0 crdi 4x4

Test

Modelem Sportage upevnila korejská Kia své místo na slunci v segmentu SUV. Na pohled atraktivní vůz totiž typickému zájemci o vozy této třídy poskytne vše, co si přeje. Navíc za velmi zajímavou cenu.

Autor:AutohitFoto:

Zavrhnout tento vůz mohou tak pouze ti, kteří z nějakého důvodu odmítají výrobky jiné než evropské či japonské značky. Druhou sortu představují kupující prémiových německých značek. Ač ty samozřejmě nabízejí více, přesto je otázkou, zda o tolik, o kolik jsou ve finále dražší. A věřte nebo ne, ale i uživatel prostředního z SUV značky Audi našel v testované Sportagi zalíbení.

To následně zesílilo v okamžiku, kdy se dozvěděl, o kolik bylo jeho Audi Q5 dražší. Pokud opomeneme fakt, že pod kapotou jeho Audi pracuje vznětový šestiválec, který určitě stojí více než testovaný čtyřválec od sdružení Hyundai-Kia, pak standardní výbava porovnávaného prémiového vozu je sotva bohatší. Vše je za příplatek, často nemalý.


Jak vypadá
Třetí generace vozu, vyráběná od loňska, je na pohled značně atraktivní. V testované vrcholné verzi byla příď vozu dále zkrášlena o LED denního svícení, které je standardem od výbavy Comfort. Efektně působí taktéž pochromované vnější kliky dveří, což ovšem dnes nabízí i malé Picanto, samozřejmě v té nejvyšší verzi.

Sedíme uvnitř
Atraktivní vzezření se opakuje i po otevření rozměrných dveří. Dobře formovaná sedadla jsou umístěna přirozeně výše, což je jeden z důvodů, který k vozům SUV táhne zejména lidi v pokročilejším věku. Tím druhým je již mnohokrát vyzdvihovaná bezpečnost. Ta vynikne, zejména pokud do vás vrazí velikostně menší vůz. V tu chvíli se vyšší pozice vozu nesmírně osvědčí.

Čím Sportage hodně potěší, je úroveň dílenského zpracování, které si nezadá s nejlepšími v této kategorii, prémiové značky nevyjímaje. Hezky tvarovaná palubní deska působí, jako by byla z jednoho kusu. Je to zásluhou pečlivého slícování jednotlivých částí. Rovněž materiály jsou hodnotné, snad s výjimkou středového tunelu, jeho madlo určené spolujezdci je z plastu vzdáleně připomínajícího ten, z něhož byly v dobách dávno minulých vyrobeny kuchyňské linky... Ještě lepší je to v noci, kdy čevené podsvícení tlačítek a displejů působí téměř domácky. Něco takového jsme dosud znali jen z vozů v úvodu probírané značky Audi.

Na co sází a jak jezdí
Pod kapotou Sportage lze mít celou řadu agregátů. Nám společnost dělala výkonnější verze dvoulitru řady R. V porovnání se slabší a již dříve testovanou se liší v řadě konstrukčních celků. Tak třeba použitý Common-Rail je typu s piezovstřikovači namísto se solenoidy. Odlišné jsou písty. Tím nejvíce ceněným hlavně z dlouhodobého hlediska je vodou chlazené turbodmychadlo typu VGT. Točivý moment na všechna kola přenáší šestistupňová samočinná převodovka.

Jestliže jsme u obdobně motorizovaného Opelu Antara (viz test v tomto čísle) napsali, že má zbytečně krátké převody, pak Sportage je z přesně opačného konce. V jejím případě točí motor na šestku ve 130 km/h nějakých 2200 min-1. To samozřejmě snižuje spotřebu, avšak zejména při plném obsazení nejsou pružná zrychlení v dálničních rychlostech zrovna působivá. Často je třeba tlačit plyn nemilosrdně k podlaze.

Co se týká sladění motoru s převodovkou, to je možné považovat za průměrné.
Změna převodu je sice plynulá, avšak pozornému uchu prokluz měniče neujde. Zejména při přechodu ze zatížení do volnějšího režimu skříň občas váhá, zda nechat zařazený původní nižší převod a nebo řadit dále. V běžném režimu ale výraznější výhrady nemáme. 

+
zpracování
kabina
prostornost
vynikající motor
pohon všech kol
cena/výbava
převody
-
občas práce samočinné převodovky
necitlivé řízení
dynamika při plném obsazení





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: