Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Test: Mini Cooper SD Countryman

Test

Velká rádoby terénní kabelka od Mini se v redakci objevila v dosud nepoznané kombinaci. Nejsilnější naftový motor doplňovala automatická skříň.

Autor:AutohitFoto:

Countryman u Mini zastupuje pro tuto značku donedávna nepoznaný segment SUV. Dodává se tedy v porovnání s klasickým Mini se zvýšenou odolnější karoserií, pěticí dveří a s příplatkovým pohonem všech kol ALL4. Po vrcholném benzinovém provedení testujeme nejdražší Countryman v nabídce. Tedy nejsilnější turbodiesel vlastní výroby s automatickou převodovkou a označením SD.

Dvoubarevná paráda
O tom, že jde o nepřehlédnutelný vůz, vás přesvědčí pohledy kolemjdoucích. Countryman křičí stejně jako jeho bratři, že je cool, a čiší z něj také originalita.
Černo-červená kombinace zdobící jeho exteriér mu dodává šmrnc. Totéž se dá prohlásit o hravém dvoubarevném interiéru posetém kruhovými přístroji, výdechy a logo značky kopírujícími tvary.

Co se prostornosti týče, také s ní není vůbec na štíru. Chybí mu jen více praktičtějších odkládacích ploch a vzhledem ke kategorii vozu i trochu větší zavazadelník (350 l). Příplatková výbava je velmi pestrá, ale také za ni pořádně zaplatíte.

Lehké zklamání
Countryman není vozem, který bude zdolávat terén, ale polní cesty zvládne. Dvoulitrový turbodiesel mu propůjčuje více než dostatek sil, ale vyznačuje se hrubějším zvukem, který je až nepříjemně hlasitý. Do interiéru k posádce proniká v nežádoucí míře. Navíc s automatem, který drží stále vysoké otáčky (většinou v pásmu nad 2000) a nechce se mu často ani na váš povel přeřadit, se začne projevovat i vysokou spotřebou.

My jsme jezdili za 8,5 l, což je oproti tabulkovým hodnotám téměř 3lit-rový rozdíl. Připočtěte si k tomu jen 47litrovou nádrž a vyjde vám i častá návštěva čerpacích stanic.

Abychom ale jen nehanili, tak musíme vychválit nadmíru agilní chování při sportovní jízdě a skutečně dobrou odezvu na sešlápnutí plynu, kterou můžete ještě podpořit stiskem tlačítka sport. Líbí se nám řízení a chování v zatáčkách. Konečnou cenu ale rozhodně nedokážou zmíněná pozitiva dost dobře odůvodnit.






Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: