Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Test: Toyota rav4 2.0 Multidrive

Test

Jeden z průkopníků segmentu SUV patří stále k vyhledávanému zboží. Zákazníci oceňují  především kvalitní zpracování a velmi dobrý diesel. V našem případě však RAV4 spoléhá na zážehový agregát.

Autor:AutohitFoto:

Třetí generace tohoto japonského SUV prošla v minulém roce faceliftem, který se zaměřil především na design. V prodejích jasně dominuje vznětový agregát 2.2 D-4, my jsme však tentokrát záměrně sáhli po zážehovém dvoulitru. Cenový rozdíl je totiž nemalých 65 000 Kč (výbava Terra s pohonem 4x4).

Jak vypadá
O některých Toyotách se traduje, že jejich design je takový nudný, bez nápadu, zkrátka, že nenadchne. V případě RAV4 si buďte jistí, že vás bude patřičně reprezentovat, má šmrnc, a to i přesto, že karoserie se vyvarovala jakýchkoliv výstřelků. Vůz stojí na 17palcových kolech, překvapilo nás, že všechny části vozu jsou vyvedeny v laku. Jde přece o SUV a v terénu není o nějaké ty oděrky nouze.

Sedíme uvnitř
Začněme odzadu. Kufr se otevírá pro Evropana nelogicky doprava, jeho objem je však velmi pěkných 410 litrů. Plus udělujeme za snadné sklápění druhé řady sedadel z prostoru zavazadelníku. U sedadel musíme vyzdvihnout možnost podélného posunu a variability opěradla, vadí nám však méně prostoru pro kolena. Přední sedadla jsou měkčí, celkový komfort však není špatný.

Palubní deska je jednoduchá, ale velmi přehledná, dílenské zpracování je prakticky bezchybné. Volant má dobrou velikost a příjemnou tloušťku věnce. Výhled je do všech stran slušný, pouze vzadu se částečně musíte spoléhat na senzory.

Na co sází
Jak jsme již předeslali, pod přední kapotou se ukrýval zážehový dvoulitr Valvematic s výkonem 116 kW. Točivý moment na „všechna“ kola byl přenášen skrze bezestupňovou převodovku Multidrive S. Motor nás moc nepřesvědčil, velkou část výkonu totiž zabila právě převodovka. Živější byl pouze ve vyšších otáčkách, zde však rapidně stoupal jeho apetit. Rozhodně nepočítejte, že se přiblížíte k výrobcem udávaným hodnotám. Náš reálný průměr kmital mezi 8,7 a 10 litry. Pokud budete dvoulitru šlapat více na krk, spotřeba vzroste na 12 litrů.

Důvod uvozovek u zmíněného pohonu je prostý. Za normálních okolností se totiž hnací síla posílá pouze na přední kola, v případě potřeby však sepne lamelová spojka a dozadu pošle až 45 % točivého momentu. K dispozici je i tlačítko, kdy čtyřkolku uzamknete.

Jak jezdí
Předně chválíme výtečnou ovladatelnost vozu, byť řízení je celkem přecitlivělé a bez zpětné vazby. Mrzí nás horší jízdní komfort, posádka pocítí poměrně velké množství nerovností, mile nás překvapily jízdní vlastnosti. RAV4 je minimálně nedotáčivá, dobře drží stopu. Na dobrém povrchu se může měřit s vozy střední třídy.

Do terénu jsme se raději moc nepouštěli, přestože pohon všech kol funguje dobře. Limitující je však světlá výška a nedostatečná ochrana karoserie. Na zimu ale dobré...

Co my na to
Toyota RAV4 nás přesvědčila o svých kvalitách, v našich očích i nadále zůstává mezi nejlepšími vozy kategorie SUV. Všem případným zájemcům však doporučujeme připlatit si za diesel. 

+
pohon 4x4
ovladatelnost
slušné zpracování
vnitřní prostor
zajímavá cena
-
prostor vzadu v podélném směru
limitující světlá výška
výkon
spotřeba
převodovka





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: