Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Mini Coupé

Test

Nový dvoumístný model automobilky MINI je ještě větší stylovkou než ostatní vozy značky. Coupé je ale také jednoznačně sportovnější. Lépe jezdí, nese to s sebou ale jeden závažnější problém.

Autor:AutohitFoto:

Novinka ze stáje MINI na našem trhu jistě nebude hrát velkou roli. Výrobce bude
vděčný za několik desítek prodaných vozů. To ovšem neznamená, že by se mělo jednat
o špatný vůz, spíše jeho každodenní využitelnost není taková, jakou zákazníci
zřejmě očekávají. Dvoumístné MINI Coupé je z hlediska jízdních vlastností
připodobňováno k motokáře, a to hned z několika důvodů. Prvním jsou kompaktní
rozměry a druhým – tím nejpádnějším – tužší snížený podvozek. Ve srovnání s
klasickým MINI je Coupé zhruba o 2 cm nižší.

Jak vypadá

Nové dvoumístné MINI je charakteristické střechou „helmet roof“. Ta je „našita“ na
zbytek vozu, který se stal základem pro nový model Roadster. Coupé vypadá velmi
dobře. Daní za design je horší výhled na semafory i vzad. Spoiler na zádi je za
běžných okolností schovaný ve víku zavazadelníku. Při rychlosti nad 80 km/h se
vysune, při poklesu pod 60 km/h zase zaujme svoji výchozí pozici. Lze ho také
natvrdo vysouvat páčkou u stropu. Tenhle vůz poutá zatraceně hodně pozornosti,
vypadá vážně dobře a o kouzlo ostatních MINI ani v nejmenším nepřišel. Zákazník na
něj navíc může objednávat nejen různé laky karoserie a střechy, ale také různě
barevné pruhy. Připravte se jen na to, že základní verze na 15palcových kolech bez
metalízy nebude ani v nejmenším vypadat tak dobře.

Sedíme uvnitř

Kruhové přístroje v čele s velkým tachometrem uprostřed Coupé neztratilo, stejně
jako design a materiály zbytku interiéru. Odlišností je jen 2místná konfi gurace a
pocitově nižší střecha – ta může dělat problémy, pokud jste zvyklí na dojíždění za
čáru před semafory. Neuvidíte na ně.Podobné je to s výhledem vzad skrz miniaturní
okénko, které je ve vyšších rychlostech navíc zacloněno spoilerem. Sedí se příjemně
nízko, poloha za volantem je dobrá, stejně jako sportovně působící sedadla
skromnějších rozměrů. Nejvíce nás překvapil rekordní 280litrový zavazadelník s
velkým otvorem, který má navíc z interiéru odklopitelný průchod. Výbava je už u
základní verze celkem bohatá, i tak se ale (jako v našem případě) klidně dostanete
o 130 tisíc výš. To není důležité, za styl se zkrátka platí.

Na co sází

Druhá nejsilnější verze s označením Cooper S je poháněna zážehovým čtyřválcem,
který přeplňuje turbodmychadlo twin-scroll. Stejně jako všude jinde (PSA), i zde je
vybaveno přímým vstřikováním a variabilním ventilovým rozvodem s technologií BMW
Valvetronic. Přes 6stupňový manuál s přesně vymezenými dráhami proudí až 260 N.m na
přední kola. Výkon 135 kW je také ve srovnání s ostatními modely shodný.
Víceprvková zadní náprava je i tady příslibem skvělých jízdních vlastností.

Jak jezdí

Nejsportovnější MINI se už při první projížďce tváří jako sportovec. Po aktivaci
tlačítka Sport dokonce začíná střílet z mohutné dvojité koncovky výfuku a budí
pozornost, jako kdyby měl dvojnásobný výkon, už standardně ale vydává velmi pěkný
zvuk. Až nepříjemně vás zaskočí, jak moc tuhým dojmem působí podvozek a karoserie.
U karoserie je to ku prospěchu, u podvozku to zejména na našich nekvalitních
silnicích občas až bolí. Nevíme, zda je to vina tužších Run-Flat pneumatik
17palcových kol nebo pružin, ale jezdit budete rádi jen po hladkém asfaltu. Jinak
se vám MINI odmění ve všech jízdních disciplínách měrou vrchovatou. V zatáčkách
zatáčí opravdu jak přišité k asfaltu a nedotáčivost na hladkém asfaltu téměř
nepřichází. Řízení je přesné a má ten správný cit. Převodovka šlape jako švýcarské
hodinky, stejně jako výkonné brzdy. Coupé vás při rozjezdu zatlačí do sedačky
celkem razantně. Spíše než na nejvyšší výkon ale spoléhá na velký točivý moment
dostupný v širokém rozmezí otáček. Zabere odspodu i na šestku. Když ho budete
provokovat, tak dokáže v zatáčce navzdory přednímu pohonu hodit zádí. Na suchu a
hladkém asfaltu tedy funguje na jedničku s hvězdičkou. Na nekvalitním asfaltu
trochu odskakuje. Jinak je to vážně dobrý a stylový nástroj na zábavu s duší
sportovce. Pokud se budete snažit, pak jste schopni jet za pěkných 6,5 l. V opačném
případě je to 10 litrů.

Co my na to

Zábava a styl za odpovídající cenu.


+
stylový vzhled
sportovní nádech
velký zavazadelník
ovladatelnost
motor
řízení
řazení
-
horší výhled na semafory a skrz zadní okno
až příliš tvrdý podvozek
konečná cena





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: