Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Mercedes-Benz ML 270 CDI

Test

Velké off-roady se zpravidla vyznačují majestátním vzhledem, jenž podtrhuje jejich špičkové terénní vlastnosti i luxus interiérů. Tento rys nechybí ani automobilu Mercedes-Benz ML 270 CDI.

Autor:AutohitFoto:
Seznam kapitol:
  1. Kvalitní technika
K výbornému renomé stuttgartské značky přispívají nejen luxusní sedany a kombi, ale též off-road Mercedes-Benz třídy M s americkým rodokmenem. Designéři u něj vsadili na majestátnost, která se neztrácí ani v blátě toho nejtěžšího terénu. Nejde přitom jen o nepřehlédnutelnou chromovanou třícípou hvězdu v kruhu, jež zdobí jinak decentní masku chladiče v laku karoserie. Vůz nás zaujal také vyváženým bočním profilem dvouprostorové pětidveřové karoserie. Tu u testovaného exempláře zdobila mohutná litá kola o rozměru 255/65 R 16 i ochranné rámy na přídi a po bocích; ty se ovšem dodávají za příplatek.
Devízou tohoto stuttgartského off-roadu o délce 4587 mm je také prostorný interiér včetně zavazadelníku, jehož základní objem činí v tomto uspořádání vozidla 0,633 m3. Z ergonomického hlediska jsou dokonale po ruce téměř všechny ovládací prvky, rozmístěné po funkcionalisticky pojaté přístrojové desce s pečlivě zakomponovanou konzolou a masivním středovým tunelem. Výjimku představuje obligátní páčka tempomatu, kterou lze snadno zaměnit s ovladačem ukazatelů směru. O příjemné prostředí v testovaném vozidle se staraly klimatizace a audiosouprava s CD přehrávačem. Majestát vozu dále podtrhovala také zvlášť bohatá výbava.

Kvalitní technika

Mohutná kapota testovaného terénního Mercedesu ukrývala „srdce“ mimořádných kvalit. Šlo o pětiválcový turbodiesel 2,7 l/120 kW (163 k), vybavený čtyřventilovou technikou a soustavou přímého vstřiku paliva CDI, jenž si nás získal hned od počátku nesmírně kultivovaným během. Při jízdě po silnicích i mimo ně nám přišel vhod jeho mamutí točivý moment s maximem 370 N.m v grandiózně širokém pásmu 1800 až 2600 otáček za minutu. Díky tomu se také nemusela příliš namáhat samočinná převodovka, která měnila svých pět stupňů téměř sametově. Aktivnější řidiči u ní jistě uvítají také možnost ručního řazení, a co víc, nemusejí se bát příliš velké spotřeby paliva. Kombinovaná hodnota totiž činí 9,5 l nafty na 100 km, tedy jen o decilitr více než v případě šestistupňového mechanického ústrojí, které je u modelu ML 270 CDI také k dispozici.
Vůz se dále vyznačuje konstrukčně vyspělým podvozkem s koly nezávisle zavěšenými na dostatečně tuhém příhradovém rámu. Výsledkem jsou příznivé jízdní vlastnosti bez ohledu na charakter povrchu. Na silnici dodává potřebnou jistotu elektronický systém jízdní stability (ESP), v terénu přijde ke slovu trvalý pohon všech kol se závěrem mezinápravového diferenciálu. Zdolávání skutečně rozměrných překážek ovšem limituje nepříliš velký přední nájezdový úhel. Výhrady jsme neměli k brzdové soustavě ani k řízení s posilovačem. Mercedes-Benz ML 270 CDI se v základním provedení prodává za 1 569 229 Kč včetně DPH, což není málo. Pokud se ovšem rozhodnete podpořit jeho majestátnost mnoha příplatkovými prvky včetně luxusní sady obsahující třeba kožené čalounění a obložení pravým ořechovým dřevem, počítejte s výraznějším nárůstem ceny. Dokázal nám to testovaný exemplář, kde se suma kvůli prvkům na přání vyšplhala až na 2 020 272 Kč.

Seznam kapitol





Komentáře

Aktuálně
Obrazek (+ 24x foto) Krásná historická vozidla mají sběratelé rádi. Zvláště, pokud nesou příběh, nejlépe…

Obrazek Cesta může být krásná, dlouhá, krátká, špatná, plná děr i vody. Na testování blízko španělské Sierra…

Obrazek Nejúspěšnější handicapovaný cyklista světa Jiří Ježek se snaží dostat do původní kondice po važném…

Obrazek První obrázky naznačují, jak bude nový Superb vypadat. Světovou premiéru třetí generace plánuje Škoda…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail:

Obrazek
Obrazek