Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Mercedes-Benz ML 270 CDI

Test

Velké off-roady se zpravidla vyznačují majestátním vzhledem, jenž podtrhuje jejich špičkové terénní vlastnosti i luxus interiérů. Tento rys nechybí ani automobilu Mercedes-Benz ML 270 CDI.

Autor:AutohitFoto:
Seznam kapitol:
  1. Kvalitní technika
K výbornému renomé stuttgartské značky přispívají nejen luxusní sedany a kombi, ale též off-road Mercedes-Benz třídy M s americkým rodokmenem. Designéři u něj vsadili na majestátnost, která se neztrácí ani v blátě toho nejtěžšího terénu. Nejde přitom jen o nepřehlédnutelnou chromovanou třícípou hvězdu v kruhu, jež zdobí jinak decentní masku chladiče v laku karoserie. Vůz nás zaujal také vyváženým bočním profilem dvouprostorové pětidveřové karoserie. Tu u testovaného exempláře zdobila mohutná litá kola o rozměru 255/65 R 16 i ochranné rámy na přídi a po bocích; ty se ovšem dodávají za příplatek.
Devízou tohoto stuttgartského off-roadu o délce 4587 mm je také prostorný interiér včetně zavazadelníku, jehož základní objem činí v tomto uspořádání vozidla 0,633 m3. Z ergonomického hlediska jsou dokonale po ruce téměř všechny ovládací prvky, rozmístěné po funkcionalisticky pojaté přístrojové desce s pečlivě zakomponovanou konzolou a masivním středovým tunelem. Výjimku představuje obligátní páčka tempomatu, kterou lze snadno zaměnit s ovladačem ukazatelů směru. O příjemné prostředí v testovaném vozidle se staraly klimatizace a audiosouprava s CD přehrávačem. Majestát vozu dále podtrhovala také zvlášť bohatá výbava.

Kvalitní technika

Mohutná kapota testovaného terénního Mercedesu ukrývala „srdce“ mimořádných kvalit. Šlo o pětiválcový turbodiesel 2,7 l/120 kW (163 k), vybavený čtyřventilovou technikou a soustavou přímého vstřiku paliva CDI, jenž si nás získal hned od počátku nesmírně kultivovaným během. Při jízdě po silnicích i mimo ně nám přišel vhod jeho mamutí točivý moment s maximem 370 N.m v grandiózně širokém pásmu 1800 až 2600 otáček za minutu. Díky tomu se také nemusela příliš namáhat samočinná převodovka, která měnila svých pět stupňů téměř sametově. Aktivnější řidiči u ní jistě uvítají také možnost ručního řazení, a co víc, nemusejí se bát příliš velké spotřeby paliva. Kombinovaná hodnota totiž činí 9,5 l nafty na 100 km, tedy jen o decilitr více než v případě šestistupňového mechanického ústrojí, které je u modelu ML 270 CDI také k dispozici.
Vůz se dále vyznačuje konstrukčně vyspělým podvozkem s koly nezávisle zavěšenými na dostatečně tuhém příhradovém rámu. Výsledkem jsou příznivé jízdní vlastnosti bez ohledu na charakter povrchu. Na silnici dodává potřebnou jistotu elektronický systém jízdní stability (ESP), v terénu přijde ke slovu trvalý pohon všech kol se závěrem mezinápravového diferenciálu. Zdolávání skutečně rozměrných překážek ovšem limituje nepříliš velký přední nájezdový úhel. Výhrady jsme neměli k brzdové soustavě ani k řízení s posilovačem. Mercedes-Benz ML 270 CDI se v základním provedení prodává za 1 569 229 Kč včetně DPH, což není málo. Pokud se ovšem rozhodnete podpořit jeho majestátnost mnoha příplatkovými prvky včetně luxusní sady obsahující třeba kožené čalounění a obložení pravým ořechovým dřevem, počítejte s výraznějším nárůstem ceny. Dokázal nám to testovaný exemplář, kde se suma kvůli prvkům na přání vyšplhala až na 2 020 272 Kč.

Seznam kapitol





Komentáře

Žádný komentář nebyl vložen. Buďte první :)
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: