Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Škoda Fabia Junior 1.0

Test

Mladoboleslavský výrobce se rozhodl vyjít vstříc méně movitým zájemcům o nový automobil. Za tím účelem připravil cenově co nejpřístupnější akční model Fabia Junior.

Autor:AutohitFoto:
Seznam kapitol:
  1. Úsporný provoz
Fabia učinila v porovnání se svým předchůdcem Felicia díky spolupráci v rámci koncernu VW nezanedbatelný skok jak v použité technice a výrobní kvalitě, tak, bohužel, v ceně, a proto ztratila u řady českých zákazníků na přitažlivosti. Právě tento nedostatek se snaží napravit akční model Fabia Junior s pořizovací cenou, která je pro automobilku Škoda ještě ekonomicky únosná. Umožnily to ústupky vzhledového charakteru a střídmější výbava, jakož i doplnění nabídky o „litrový“ čtyřválec. Právě tuto verzi Fabie Junior za 229 900 Kč včetně DPH jsme podrobili testu.
Jedním z nepřehlédnutelných znaků tohoto automobilu jsou nenalakované nárazníky, tedy v šedočerné barvě plastu. Při volbě tmavého odstínu karoserie tento handicap do značné míry zanikne. U zkoušeného exempláře s černým „kabátem“ jsme dokonce zaznamenali hlasy, které tento prvek Fabie Junior ocenily. Vůz má standardně ocelová kola se stříbrnými kryty a pneumatikami o rozměru 155/80 R 13. Nedejte se tedy mýlit testovaným exemplářem, jenž staví na odiv elegantní lité disky. Ty totiž podle oficiálního ceníku nelze pro tuto Fabii pořídit ani za příplatek.
Snaha o úsporu se samozřejmě projevila také v interiéru Fabie Junior. Snad nejviditelnějším prvkem je otevřená skříňka před spolujezdcem a ve standardní výbavě nefiguruje ani vodorovná polička v zavazadelníku. Majitel vozu dále musí oželet pohodlí, které skýtá centrální zamykání. Některé řidiče bohužel nepotěší ani to, že Fabia Junior neumožňuje seřízení sklonu volantu a výšky sedáku. V seznamu výbavy najdete pouze jeden airbag řidiče a ruční ovládání bočních oken i seřizování vnějších zpětných zrcátek. Jinak tento automobil poskytuje komfort svých běžných sourozenců. Má přehledně uspořádanou palubní desku a přiměřeně pohodlná přední i zadní sedadla. Nezměnil se samozřejmě ani slušný základní využitelný objem zavazadelníku, jenž činí 0,260 m3.

Úsporný provoz

Od zážehového čtyřválce 1.0 pod kapotou zkoušeného vozu jsme si neslibovali příliš mnoho. O to příjemnější bylo zjištění, že agregát o výkonu 37 kW (50 k) a s maximem točivého momentu 84 N.m při 2750 otáčkách za minutu nepostrádá živost. Díky časté spolupráci s řadicí pákou pětistupňové mechanické převodovky automobil celkem ochotně akceleruje při nižších rychlostech přibližně do 80 km/h. Poté se již negativně projeví relativně malý zdvihový objem. Motor se také „zadýchá“ při zdolávání táhlejších stoupání. Na druhé straně nás příjemně překvapila poměrně nízká hlučnost v kabině i rozumná spotřeba paliva: při decentní jízdě se jistě přiblížíte tak říkajíc shora k výrobcem udávané kombinované hodnotě 6,6 l benzinu na 100 km.
Fabia se řadí mezi moderní automobily příznivými jízdními vlastnostmi a technicky vyspělá konstrukce podvozku dává řidiči jistotu i při sportovně laděné jízdě. Bohužel tuto devízu nám „litránek“ Fabie Junior nedovolil vychutnat. Nenadchlo nás ani další úsporné „opatření“: absence posilovače řízení. Na to je podle našeho názoru Fabia Junior s pohotovostní hmotností 1010 kg přece jen těžká. Nejvýrazněji se tento nedostatek projeví při parkovacích manévrech, které jsou i pro běžného řidiče učiněnými „galejemi“. Naopak nás uspokojila účinnost brzdové soustavy, kterou lze za příplatek doplnit o protiblokovací systém (ABS).

Seznam kapitol





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: