Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Opel Corsa OPC

Test

Německá automobilka Opel připravila další lahůdku pro milovníky ostré jízdy. Její sportovní oddělení OPC se tentokrát zaměřilo na malý hatchback Opel Corsa.

Autor:Jan ŠvecFoto:

Rodinka sportovních verzí s dodatkem OPC (Opel Performance Center) se úspěšně rozrůstá. Po modelech Vectra, Zafira, Meriva a Astra přichází malá Corsa OPC, která se světu poprvé představila na letošním ženevském autosalonu.

Dynamický vzhled Opelu Corsa ještě více vynikne ve verzi OPC. Při pohledu zezadu působí mnohem bojovnějším dojmem.
Speciální určení
Jste na správné adrese
Současná doba přeje všem sportovně zaměřeným řidičům, kteří preferují zejména požitky z jízdy a výkonů. A právě pro ně je Corsa OPC určena především.
Vzhledově se Corsa OPC od běžného provedení liší v mnoha detailech. Důraz je kladen na lepší aerodynamiku. Nové jsou samozřejmě mohutnější nárazníky s žebrováním po stranách. Trojúhelníková koncovka výfuku je umístěna uprostřed zadního nárazníku podle vzoru Astry OPC. Nepřehlédnutelné jsou také přední mlhovky, zadní difuzor zvyšující přítlak nebo sportovně vyhlížející vnější zpětná zrcátka. Samozřejmě, že nechybí ani střešní spoiler či prahové lišty.
To vše je doplněno světle modrým lakováním, které je pro Opely OPC tradiční.
Již tak sportovně střižený inte-riér běžné Corsy v našem případě doplňoval nový tříramenný volant s výborně tvarovaným věncem – zasluhuje pochvalu. Zapomenout nesmíme ani na kovové pedály a speciální hlavici řadicí páky.
 

Sportovní charakter palubní desky zvýrazňuje tříramenný volant s tvarovaným věncem. O možnostech Corsy OPC vypovídá rychloměr cejchovaný do 240 km/h.
 

Velikost zavazadelníku zůstala proti běžné verzi nezměněna.
 
Malý, ale výkonný
Plynulý zátah přináší potěšení z jízdy
Na výbornou jsme zhodnotili skořepinová sedadla Recaro, která poskytují tělu vynikající oporu. Bohužel jejich sklápění nefunguje jako u klasické třídveřové verze, takže se vám bude dozadu hůře nastupovat. Prostorově se OPC od běžné Corsy neliší, a to ani v případě zavazadelníku. Musíte sice oželet rezervní kolo, ale v boční výplni je kompresor.
Přední kola Corsy OPC pohání přes šestirychlostní manuální převodovku přeplňovaný zážehový čtyřválec o zdvihovém objemu 1,6 l. Ten disponuje solidním výkonem 141 kW (192 k) a točivým momentem 230 N.m, který lze navíc díky funkci overboost dočasně zvýšit až na 266 N.m. Agilní agregát nás zaujal pozvolným nástupem výkonu (turbo-efekt je hodně potlačen) a rychlou reakcí na řidičovy podněty. Nejlépe se cítí v rozmezí pěti až šesti tisíc otáček, kdy úžasný zátah doprovází i patřičná zvuková kulisa. S Corsou OPC se moc pomalu jezdit nedá (ne, že by to nešlo, ale prostě si ji musíte užít), proto se připravte na vyšší spotřebu, než je udávaná – kolem 9 litrů na 100 km.
I když z pohledu výkonu Corsa OPC není nejsilnější malý hot-hatch, v jízdních vlastnostech ji musíme na pomyslný vrchol nabídky zařadit.
 

Přední anatomická sedadla Recaro poskytují dobrou oporu.
 

Do zadní části se proti běžné tří-dveřové verzi hůře nastupuje.
 
Radost z jízdy
Corsa OPC splní vaše očekávání
Podvozek je excelentní. Corsa získala pozměněnou geometrii přední nápravy s tvrdšími stabilizátory a také sportovní tlumiče a pružiny (jsou i na zadní nápravě) – Corsa OPC je tak o 10 mm nižší. Systém ESP je přeprogramován a spíná později, než je tomu u běžných verzí.
Na neutrální chování a jistotu, s jakou se proplétá sérií zatáček, si okamžitě přivyknete a díky komunikativnímu řízení máte vůz stále pod kontrolou.
Po testování Opelu Corsa OPC musíme uznat, že na pomyslný trůn malých hot-hatchů nyní „usedl“ právě tento vůz. 
             
Zážehová šestnáctistovka i díky turbu poskytuje dostatek výkonu.
Zážehová šestnáctistovka i díky turbu poskytuje dostatek výkonu.    






Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: