Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Honda Jazz 1.3 IMA Hybrid Elegance

Test

Tématem číslo jedna v automobilovém průmyslu je jednoznačně ekologie. Mezi hlavní protagonisty patří japonská Honda. Nový Jazz IMA se možná i proto stal nejlevnějším hybridem na trhu.

Autor:Lenka ŽamberskáFoto:

Jak jezdí nový Jazz, jsme vám již prozradili, nyní se dostáváme k sofistikovanější verzi, a sice k Jazzu Hybrid. Přestože si dobře uvědomujeme tlaky ze všech stran na co nejekologičtější automobily, jsme vůči nim zatím mírně skeptičtí. Dosavadní zkušenosti jsou totiž takové, že úspora paliva není až zase taková, aby nás motivovala vynaložit kolikrát až několik desítek tisíc korun navíc.
Situace by se ale změnila v okamžiku, kdybychom byli motivováni úlevami na daních nebo zákonném pojištění. Dokladem toho jsou některé západní státy, kde podobný systém funguje, stát podporuje zeleně myslící motoristy a jejich nové vozy do určité míry „dotuje“.

No nic, přesto vše jsme se rozhodli přizvat k testu nový Jazz Hybrid, naše profesionalita nám totiž velí informovat o všem, byť šance tohoto vozu uspět na našem trhu jsou hodně mizivé.
 
Jak vypadá
Honda Jazz Hybrid je typickým zástupcem segmentu B, tedy třídy malých aut. Do délky totiž zabírá rovných 3900 milimetrů. Co se samotného designu týká, nám se hodně líbí. V tomto případě velkou roli sehrála i nápadná zelená barva, ale i v dříve testované modré mu to moc slušelo. Vpředu zaujmou ostře řezané světlomety a doširoka rozevřená maska s výrazným logem značky. Celkově poměrně nízká příď přispívá k velmi dobré aerodynamice vozu. Vzadu si všímáme prakticky kolmých pátých dveří a moderních sdružených koncových světel. S trochou nadsázky můžeme napsat, že Jazz Hybrid (od klasického se prakticky neliší) připomíná menší MPV.
 

  Palubní deska je velmi přehledná, materiály bohužel povětšinou tvrdé. Dílenské zpracování je však velmi dobré.
 
Sedíme uvnitř
Možná dokonce nejsme daleko od pravdy. Sedneme-li si totiž do kabiny, máme pocit, že jsme v útrobách automobilu právě zmiňované třídy MPV. Sedí se totiž jinak než v klasickém malém voze a místa je zde téměř na rozdávání. Přední sedadla mají sice měkčí výplň, ale sedáky jsou potřebně dlouhé i široké, takže cestovní komfort nikterak netrpí. Navíc v zatáčkách se můžete spolehnout na až překvapivě výrazné boční vedení. Vzadu je dostatek místa pro tři cestující, limitující může být pouze šířka vozu. I díky rozvoru 2495 mm je zde prakticky nadbytek prostoru pro kolena, trpět nebudete ani v oblasti hlavy. Vyzdvihnout musíme unikátní sedadla Magic Seats, u kterých kromě toho, že je můžete sklopit do úplné roviny, můžete i nadzdvihnout a k opěradlům překlopit pouze sedáky. Jde o velmi praktickou vychytávku, neboť takto můžete uvnitř na podlaze převážet větší krabice nebo dokonce jízdní kolo. Samotný zavazadlový prostor, pod kterým se ukrývají baterie, disponuje objemem 223 l (300 l bez rezervy). Sklopením sedadel pak přepravní kapacita naroste na 722 litrů.
Jinak interiér působí trochu futuristicky, zejména kvůli budíkům, které mění barevný odstín v závislosti na stylu jízdy. Drtivá většina použitých plastů je tvrdá, dílenské zpracování je však přesné. Ergonomie je na jedničku, velká tlačítka jsou sice fajn, ale působí poněkud lacině. Velké plus udělujeme i za odkládací prostory, kterých není nikdy dost.
 
Na co sází
Srdce vozu vám detailněji představujeme v boxíku Na mušce. Dodat můžeme snad jen to, že k dispozici máte i ještě zelenější režim Econ, který můžete manuálně deaktivovat. Podvozek je zcela běžné konstrukce, takže zmínit můžeme například hřebenové řízení s posilovačem, které je na náš vkus málo strmé, neboť počet otáček mezi dorazy je značných 3,29. Jinak je vcelku přesné, odpor posilovače je příjemný.
 
 
 
Jak jezdí
Hybrid má být především úsporný, je tomu tak v případě Jazzu Hybrid? Ekonomickou jízdu poznáte podle zeleného podbarvení budíků (opačný případ značí barva modrá) a také kytiček, které sbíráte na palubní desce. Nejdříve jsme jezdili po městě. Snažili jsme se jezdit s co nejlehčí nohou, neboť při decentním rozjezdu dokáže pracovat pouze elektromotor (v běžném provozu nereálné). Ujeli jsme asi 150 km a palubní počítač vykázal hodnotu 5,9 l. Poté jsme vyrazili mimo hlavní město, kombinovali dálnici s okreskami a stále se snažili o zelenou jízdu. Podařilo se nám jezdit za 4,7 l, což je velmi pěkné číslo. Musíme však dodat, že takhle bychom cestovat rozhodně nechtěli. Při normální jízdě spotřeba vzrostla na 5,5 l a na toto číslo v podstatě nepotřebujeme hybrid. Co se samotného systému týká, hybrid pracuje velmi dobře, přechod mezi režimy nevnímáte, stejně jako neregistrujete dobíjení při brzdění. Pochválit musíme i přepracovanou převodovku CVT, která už za každou cenu nežene spalovací motor do vysokých otáček, ale místo toho co nejdéle využívá spolupráce elektromotoru. Občas však počítejte se škubnutím. I jízdní vlastnosti patří k silnějším stránkám vozu. Boční náklony v zatáčkách jsou v mezích normy, nedotáčivost je minimální a samotné chování dobře čitelné. Příjemně nás překvapilo tlumení nerovností. Do kabiny pronikl menší ráz pouze při přejezdu větší příčné nerovnosti, záď odskakuje pouze výjimečně.
 

 Celková délka vozu je rovných 3900 mm. Vnitřní prostor zaslouží uznání.
 
Co my na to
Chválíme Hondu, že udělala dalšího zelenáče, avšak z důvodů zmíněných na začátku textu bychom do něj zatím nešli. Zvolili bychom normální Jazz. Jde totiž o velmi dobré malé auto s velkorysou kabinou a kvalitní technikou. Škoda jen, že ho konkurence zabíjí nižšími cenami.





Komentáře

Aktuálně
Obrazek Automobilka v Kvasinách byla založena v roce 1934, vozy značky Škoda z ní vyjíždějí od roku 1947.…

Obrazek Mohutný vzduchem chlazený čtyřválec se v nabídce tří ladiček potlouká již hezkou řádku let. U Yamahy…

Obrazek Jeden by měl pomalu problém tu štreku sejít dolů pěšky. Ne tak Johannes Pistrol, naprosto brilantní…

Obrazek Nový Mercedes-Benz C 63 AMG je výrazně silnější než konkurenční Audi a BMW. Už běžné provedení dává z…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail:

Obrazek
Obrazek