Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Škoda octavia 1.4 MPI Classic

Test

Na nejnižší příčce v hierarchii modelové řady Octavia stojí verze s benzinovou čtrnáctistovkou a jedinou výbavou Classic.

Finanční krize může být pro někoho jen nafouknutou bublinou a pro dalšího zase tvrdou realitou. Vliv tohoto fenoménu na současný automobilový průmysl je ale nezpochybnitelný. Zlevňování nových vozidel je znát (nebo alespoň ještě nedávno bylo) napříč celým spektrem značek. Každá se totiž snaží prodávat své produkty.

Pozadu nezůstala ani domácí automobilka Škoda Auto, která v aktuálním modelovém ročníku své základní provedení Octavie nejenom zlevnila, ale navíc rozšířila seznam základního vybavení. Jaká tedy Škoda Octavia 1.4 MPI doopravdy je a co od ní mohou zákazníci očekávat? Své postřehy vám nabídneme v tomto redakčním testu.
 

 Kvalita provedení interiéru a použité materiály potěší.
 
Meze možností
Svou práci motor zvládne

Začneme trochu netradičně motorem. V současné době neustálého zvyšování výkonů by se mohlo zdát, že síla řadového zážehového čtyřválce s pouhými dvěma ventily na válec nemůže k pohonu 1210 kg vážící Octavie stačit. Výrobcem udávaný výkon 59 kW (81 k) a maximální točivý moment 132 N.m v segmentu nižší střední třídy pomalu už ani nenajdete, ale myslíme si, že Octavia s ním bude některým zákazníkům sloužit velmi dobře. Jeho předností je slušný zátah od nižších otáček a zejména jeho pozvolná výkonová křivka – táhne pořád stejně, i když ne moc. Nakonec zjistíte, že na delší poklidné cestování vlastně nic víc nepotřebujete, i když na předjíždění potřebujete podstatně větší časovou rezervu. Také spotřeba paliva, která se i během našeho testu pohybovala kolem 7 litrů benzinu na 100 km, by mohla být nižší. Zato ale můžete tankovat Natural s 95 i 91 oktany.
Největší přednosti Škody Octavia najdete také u její nejlevnější verze Classic. Velikostí zavazadlového prostoru nemá ve svém segmentu konkurenta a musíme ocenit kvalitní provedení interiéru i použité materiály, ale například také pohodlná přední sedadla s příjemně dlouhým sedákem. Kapitolou sama pro sebe je výbava základního provedení.
 

 Verze 1.4 MPI  se dodává pouze bez označení motorizace.
 
Hledání výhod
Méně výbavy = nižší hmotnost

Nenajdete v ní sice klimatizaci nebo autorádio (ty jsou za příplatek), ale cestování rozhodně zpříjemní elektrické ovládání předních oken a vyhřívaných vnějších zrcátek, ve dvou osách nastavitelný volant a výškově stavitelné sedadlo řidiče. Z bezpečnostního hlediska nás zaujala šestice airbagů nebo standardně dodávaný elektronický systém jízdní stability ESP včetně dalších pomocníků.
Při celkovém hodnocení vzhledu Octavie nám ani nevadilo, že kliky dveří a kryty vnějších zpětných zrcátek (jsou v nich zabudovány směrové blikače) nejsou lakovány v barvě vozu. Černá v kombinaci s červenou celkem ladí. Na závěr můžeme říct jen jedno. I když verze 1.4 MPI Classic figuruje na samém dně modelové řady Octavia, rozhodně se nemá za co stydět.






Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: