Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Hyundai iX20 1.6 CVVT Style

Test

Malé MPV odvozené od modelu i20 boduje prostorností, cenou a bohatou výbavou. Motor je naproti tomu sotva průměrný, stejně jako jízda.

Nošovické MPV je na trhu již od loňského roku. Testovaná 1.6 je co do výkonu jeho druhou nejvyšší motorizací, když zaostává jen o 2 kW za stejně objemnou jednotkou, spalující ovšem naftu. Z technického hlediska se jedná o dvojče o něco staršího vozu Kia Venga. Jinak provedené vnější panely karoserie ovšem z těchto dvou vozů vytvářejí osobité jedince, takže laik by technickou shodu možná ani nehádal, což samozřejmě nahrává hlavně marketingu obou automobilek sdružených do jedné skupiny.
 

  Navigace je skvělá věc. Vyjde na 25 000 Kč. Bezklíčové ovládání je součástí paketu Premium za 30 000 Kč.
 
Za dobrou cenu
Ix20 je vozem, který širokou motoristickou veřejnost jistě potěší. Za velice konkurenceschopnou cenu nabízí kupu standardní výbavy, kterou lze dále obohatit o některé vymoženosti. Sem patří v případě testovaného vozu třeba skvělá navigace či atraktivní velké střešní okno, které lze navíc zcela otevřít. Jen pro srovnání, u takového Nissanu Qashqaie či dokonce Audi Q5 to stejné otevřít nelze, takže je vlastně jen tím sklem, snižujícím torzní tuhost karoserie...
 

  Malá MPV mají větší čelní plochu. To znamená horší akceleraci ve vysokých rychlostech.
 
Jízda s otazníky
V porovnání s Vengou je ix20 naladěno mnohem komfortněji. Vinou toho sice postrádá agilitu svého dvojčete, avšak na druhou stranu jízda po nerovnostech je na vyšší úrovni. Bohužel i ix20 trpí neduhem některých korejských aut a tím je velice nízká kvalita použitých tlumičů. Totéž jsme konstatovali jak při dlouhodobě zapůjčené i20, tak sedanu Elantra, tak i kupé Veloster.
Právě jejich vinou (rozuměj z důvodu velkého vnitřního tření) sebou vůz na dírách škube. Vše navíc doprovází hluk v podobě lomození či dokonce tupých úderů. Je to škoda, protože celková kvalita ix20 je rozhodně nadprůměrná. Kabina je festovní, sedadla rozměrná a pohodlná a celkový návrh vozu zdařilý. Jen ty tlumiče to kazí. 
 
 
Zajímavý článek o značce Hyundai si můžete přečíst také na milujuřízení.cz.






Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: