Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Hyundai ix35 2.0 CRDi Trikolor 4x4: Nesoulad

Test

Huyndai ix35 prošel po třech letech výroby decentním faceliftem, který na první pohled poznáte zejména dle upravených světlometů s diodami a nového designu kol.

Po delší době se nám dostal do ruky zástupce kompaktních SUV od značky Hyundai. Designový facelift považuji za celkem povedený a nerušivý, lepší materiály a některé doplňky v interiéru také vítám. Vnitřní prostor je stále tvarově odvážnější, ale vyniká dobrou ergonomií a potěší také rychlostí multimediálního systému. Vrcholná verze ve výbavě Trikolor je doplněna o kožené čalounění, které ničím nepřekračuje stín průměru této třídy, couvací kamera má dobré rozlišení a xenony velmi účinně svítí. Sedí se hodně vysoko a z auta je dobrý výhled.

Vylepšený interiér s novými materiály a některými luxusními prvky vypadá celkem hodnotně.


Jízdní vlastnosti modelu ix35 stěží dosahují průměru, patrná je neobratnost, sklon k nedotáčivosti a uměle působící řízení. Tato kritéria trochu vylepšuje komfortní podvozek, který o nerovnostech informuje pouze vzdáleně a je dobře odhlučněn. Dvoulitr dosahuje skvělého výkonu 184 koní, ovšem při akceleraci je znát vysoká hmotnost a člověk se těžko zbavuje pocitu, že automatická převodovka bere autu sílu. Navíc je tu spotřeba, která ani při naprosto klidné jízdě neklesá pod 9,5 l/100 km, což není zrovna příznivá hodnota. Pohonné ústrojí se podepisuje na jakési celkové těžkopádnosti auta, v zatáčkách je cítit přímo neochota ke změně směru jízdy a nejisté jízdní vlastnosti. Po delší jízdě zjistíte, že syntetická kůže není zrovna příjemná pro tělo – i proto raději doporučujeme vyzkoušet verzi s látkovým čalouněním.

V terénu se ix35 chová i na velkých 18palcových kolech s pneumatikami s profilem 55 kupodivu lépe než na silnici. Ani výmoly na polní cestě těžký vůz neznejistí a míra komfortu je dostatečná. Terénní schopnosti jsou omezené, což je u SUV této kategorie běžné: světlá výška činí pouze 170 mm, čtyřkolka v podobě spojky Haldex zvládne běžné situace v pohodě, do drsnějšího terénu auto stejně nepatří.

Pevná sedadla s koženým čalouněním patří do paketu Premium a hodnotím je jako průměrná.


Na zadních sedadlech je dostatečný prostor pro cestující, funkční věci jako sklápění opěradel druhé řady sedadel fungují standardně. Kufr má vysokou nákladovou hranu a chybí v něm jakýkoliv síťový program či možnost zajištění nákladu. Za organizér od firmy Thule je nutné si připlatit v rámci rozsáhlé nabídky originálního příslušenství.

Z hlediska ceny je faceliftovaná ix35 o 40 000 Kč dražší než verze předchozího modelového roku, při porovnání s konkurencí zapadá vrcholně vybavený model ix35 do průměru, není ani drahý, ani levný.

Exteriér vypadá i v polovině životního cyklu stále svěže, takže úpravy jsou spíše kosmetické.

Závěr

Hyundai ix35 stále zůstává v rámci třídy průměrným autem, ale některé verze bývají celkem povedené. V tomto případě ale nadčasový design nedokáže přebít slabší jízdní vlastnosti a nevhodně zvolenou kombinaci motoru, převodovky a výbavy.

Celkové hodnocení

2.5
Cena základního modelu 649 990,- Kč
Cena testovaného modelu 842 890,- Kč
+
Komfortní odpružení, ergonomie a konektivita, výhled z vozu, reakce na plynový pedál.
-
Pomalejší automat, vyšší spotřeba při průměrné dynamice, nekomunikativní řízení, neobratnost.





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: