Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Kia Cee'd GT 1.6 T-GDi: Agent 004

Test

První pokus o sportovní hatchback značky Kia má název GT. A Gran Turismem, tedy rychlým vozem dostatečně pohodlným na dlouhé cesty, i je.

Vypadá docela nasupeně, že? V reálu to není žádný rváč, spíše svižný a hravý vůz na delší cesty. Uvnitř najdete masivní sedadla Recaro, která bohužel trochu omezují jinak slušný prostor pro kolena vzadu. Kovové pedály, jiná řadička s volantem a možnost přepnout si tachometr na digitální s ukazatelem tlaku turba, plaketka říkající, že tohle je čtvrtý vyrobený kus, a to je vše.

První kilometry jsou překvapivě klidné. Podvozek GT je jen o málo tužší než u běžného cee’du a výfuk pouze vzdáleně brumlá. Vše nasvědčuje tomu, že tohle není ostrý hatchback, ale jednoduše svižné, lehce zábavné gran turismo. A tím podle Kie také Cee’d GT být měl.

Interiér svou sportovnost jen zlehka naznačuje. Připlácet za elektronickou parkovací brzdu nedoporučujeme.


Správná pozice za volantem se hledá hůře, než by se mi líbilo. Nakonec sedím alespoň trochu podle představ, ale stále to není ideální. Po delší cestě na dálnici, kterou GT zvládá v relativním pohodlí, se dostávám na svou oblíbenou okresku. Rozbité úseky auto nemá rádo. Ne že by nedokázalo filtrovat nerovnosti, ale měkčí podvozek na větších vlnách často sedá na dorazy.

Na pěkném povrchu ale můžete udržovat velmi slušné tempo a ještě si užívat hravé zádi. Lehce přetáčivé nájezdy do zatáček působí po chvíli zcela přirozeně. Škoda nevypínatelné stabilizace, která zábavu často utne. Motoru, který má pěkně lineární charakter a rychlé reakce, dobře sekunduje nakrátko poskládaná převodovka. V ostrém tempu však brzy začnou protestovat jak brzdy, tak podvozek. Tohle holt není ostrý sporťák, ale auto na každý den.

První přeplňovaný benziňák kie jezdí běžně za 9 až 10 l/100 km.

Závěr

Má dobrý, i když žíznivý motor, pohodlný podvozek se smyslem pro zábavu a nechybí mu rychlost. Přesto vás nikdy nevtáhne do děje a při ostrém tempu na okresce začne brzy protestovat. Nejraději má svižné přesuny po kvalitních cestách.

Celkové hodnocení

3.5
Cena základního modelu 579 980,- Kč
Cena testovaného modelu 636 980,- Kč
+
Lineární motor, krátké zpřevodování, reálná rychlost, každodenní použitelnost, relativně pohodlný podvozek, hravá záď.
-
Pozice za volantem, menší prostor vzadu, vyšší spotřeba i při klidném stylu, sedání na dorazy, řízení bez citu, ESP.





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: