Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Honda CR-V 1.6 i-DTEC Lifestyle: Naftové souznění

Test

Povedené SUV od Hondy s ještě povedenější dieselovou jednašestkou, to je spojení, které nemohlo dopadnout špatně. Škoda že se motor nabízí jen s předním pohonem, na čtyřkolku by výkonově určitě měl a možná by zaujal i zájemce o 2.2 i-DTEC.

Po civicu se dieselový motor 1.6 i-DTEC dostal i do populárního CR-V. A ani ve větším voze rozhodně nezklamal. Dynamické parametry 120 k a 300 Nm zůstávají stejné a v praxi poskytují vozu lepší dynamiku, než by se podle papírových předpokladů mohlo zdát. Způsobuje to i relativně krátké odstupňování, kdy například můžete jezdit po městě i na pětku (při 50 km/h točí motor 1250 ot/min). Díky tomu není patrný prakticky žádný turboefekt a motor se sbírá už z podstatně nižších otáček než z běžných 1500 ot/min.

Naftový motor 1.6 i-DTEC se běžně spokojí s 5,5 l/100 km, ani ve městě se přitom nedostanete přes sedm litrů. K velmi dobrým hodnotám mu pomáhá i odstupňování převodovky, které je spíše kratší a nenutí k podtáčení motoru.


Druhou stranou mince je horší trakce, kdy přední kola v zatáčkách a při rychlejších rozjezdech prokluzují i na dvojku. Škoda že motor není k dispozici i ve spojení se čtyřkolkou, která se nabízí jen k silnějším jednotkám 2.2 i-DTEC a 2.0 i-VTEC. Na sympaticky nízkých hodnotách se držela spotřeba paliva, která se i při dynamičtějším stylu nebo při pohybu po městě držela mezi 6,5 a 7 l/100 km. Běžně lze ale jezdit i pod 5,5 l/100 km, což je vzhledem k velikosti vozu opravdu výborná hodnota. Navíc je motor oproti civicu ještě lépe utlumen, a pokud ho nevytáčíte, tak v podstatě není slyšet a neduní ani v nízkých otáčkách. Skvělá je spolupráce i s přesnou šestistupňovou převodovkou a s příjemně měkce zabírající spojkou.

Jízdně patří honda mezi SUV k těm nejlepším, v ostřeji projížděných zatáčkách je sice patrná nedotáčivost a přibrzdí vás opatrné ESP, auto se ale přespříliš nenaklání a v zatáčkách se za volantem cítíte jistě. Škoda jen málo strmého řízení, kdy je mezi krajními rejdy 3,2 otáčky.

Kufr nabízí kromě velkorysého objemu 589 l i skvělý přístup a nízkou nákladovou hranu. Roleta je ale bez boční fixace.


Interiér nabízí hodně místa, a to včetně velkého zavazadelníku (589 l), chválím i kvalitní plasty, které jsou ve velké míře měkčené. Tradičně své je ovládání palubních systémů, které vyžaduje delší zvyk, ovládání palubního počítače je ale v zásadě logické, a to včetně přepínání pamětí.

S cenou 729 000 Kč se CR-V příliš nepodbízí, výbava Lifestyle je ale prakticky kompletní vč. xenonů. Pokud je oželíte, bohatě stačí i nižší stupeň Elegance za 649 000 Kč. I halogenové světlomety navíc podle našich zkušeností vystačí. Nevyžadujete-li čtyřkolku, ale máte rádi vozy typu SUV, je CR-V 1.6 i-DTEC výbornou volbou.

Masivní zadní sloupky poněkud komplikují výhled šikmo vzad, při parkování se musíte mít na pozoru.

Závěr

S novou jednašestkou je CR-V mimořádně úsporné a příjemně dynamické. Škoda že se nenabízí i s pohonem všech kol. Jízdní vlastnosti patří mezi SUV rozhodně k těm nejlepším, stejně jako nabídka vnitřního prostoru.

Celkové hodnocení

4
Cena základního modelu 729 000,- Kč
Cena testovaného modelu 792 900,- Kč
+
Výborná spotřeba, kultivovaný a dostatečně dynamický motor, kvalitní materiály, prostornost interiéru, velký zavazadelník, jistý a komfortní podvozek.
-
Horší trakce, pomalý převod řízení, vyšší cena, nemožnost konfigurace výbavy.





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD (2012)
Technické informace:
Objem motoru 1597 cm3
Výkon 88 kW
Točivý moment 300 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 11,2 s
Spotřeba 4,5 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: