Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Ford Mondeo 1.6 EcoBoost Winner Plus: Důchodce?

Test

Ford Mondeo mi připomíná seniora v plné síle, kterého jen kvůli čerstvému absolventovi nutí k odchodu do výslužby.

Závěr kariéry mu tedy chtějí osladit. Injekce na povzbuzení obsahuje sérum kombinující bohatší výbavu a lepší cenu.

EcoBoost o objemu 1.6 vyhovuje, jen ve městě spotřebou neuspokojí.


Zvolili jsme kombík s motorem 1.6 EcoBoost, který se v zážehové sekci ukázal jako vhodná střední cesta mezi základním atmosférickým motorem (–120 000 Kč) a dražším přeplňovaným dvoulitrem (+68 000/170 000 Kč).  

Kultivovaný moderní přeplňovaný agregát s přímým vstřikováním i díky výtečně odhlučněné kabině sotva zaslechnete, ovšem jeho pružnost a lineární růst síly nepřehlédnete. Probouzí se hluboko pod dvěma tisíci otáček. I díky této pružnosti jsem se s ním dostal na průměrnou spotřebu blízkou k 7 l/100 km, ovšem město průměr dost kazilo. Škoda také, že trochu gumová spojka zabírá až u podlahy při plném sešlápnutí, jinak bych přesné převodovce nic nevytýkal.

Kufr nabídne v základu 549 litrů, po sklopení zadních sedaček pak dokonce 1740 l.


V aglomeraci je také znát, že vůz má bezmála pět metrů, a tudíž i větší poloměr otáčení. Zvládnout parkování však pomáhaly parkovací asistenty vpředu i vzadu i přehledná karoserie. Délka je však předpokladem prostornosti. V mondeu i zadní místa vyhoví dlouhánům, kteří mají dost místa na nohy i pro hlavy. Hluboký a objemný kufr se rozšiřuje trochu komplikovanějším složením zadních sedaček, nicméně vytvoří dlouhou a rovnou podlahu ve výši nakládací hrany.

Komfortní podvozek výtečně tlumí nerovnosti a v zatáčkách se karoserie naklání vskutku minimálně, ovšem jak délka vozu, tak jeho značná hmotnost nelákají k závodění. Skvělou jízdní stabilitu oceníte na dálnici.

Mondeu karoserie kombi sluší, navíc umně skrývá praktické rozměry přesahující standard střední třídy.

Závěr

Zub času na mondeu takřka není znát, a vezmeme-li v úvahu jeho přednosti z hlediska praktičnosti, pak i díky aktuálnímu poměru ceny a výbavy není co řešit. Přes zvýhodnění pro výbavu Titanium Plus bych dal přednost testované verzi (Winner Plus) s tempomatem a parkovacími asistenty.

Celkové hodnocení

4
Cena základního modelu 613 690,- Kč
Cena testovaného modelu 645 190,- Kč
+
Bohatá výbava, přesné řazení i řízení, směrová stabilita, ovladatelnost, kvalita materiálů v interiéru, prostor v kabině i na zavazadla, nízká nakládací hrana.
-
Spotřeba ve městě, dvojí sklápění (sedáky a opěradla zvlášť) ve druhé řadě.





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: