Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

BMW 316i Touring: Cena od

Test

Motor 316i představuje nejlevnější cestu k BMW řady 3. Je to jen nositel nejnižší ceny, nebo má smysl o této variantě uvažovat? Odpověď jsme hledali za volantem kombi.

Snažit se hledat v označení nových modelů BMW nějakou logiku ztratilo s příchodem přeplňovaných motorů smysl. V případě provedení 316i lze však ještě něco rozklíčovat. Pod kapotou se totiž skutečně nachází benzinová šestnáctistovka s výkonem 136 k už v 4350 ot/min a točivým momentem 220 Nm od 1350 ot/min. To předurčuje charakter motoru. Přestože je přeplňovaný, přínos obřího turbodmychadla není při jízdě příliš znát. Jeho projev připomíná klasické atmosférické motory, které potřebují otáčky.

Multifunkční volant je v základu, stejně jako středový displej.


Odspodu totiž táhne dost vlažně. Pokud nechcete od semaforů odjíždět s vytočeným motorem a pálící se spojkou, ujede vám klidně i Škoda Fabia s 1.2 TSI. Chcete-li jezdit svižně, je třeba ho dostat nad 5000 ot/min. Motoru dělá společnost šestistupňová manuální převodovka s poněkud gumovým řazením, na které je třeba si zvyknout. Pokud budete dohánět nedostatek elánu motoru jeho častějším vytáčením, počítejte minimálně s osmilitrovým přídělem. Budete-li poslouchat indikátory řazení a rezignujete na dynamiku, dá se jezdit do 7,5 l.

Lehký motor příliš nezatěžuje přední tlumiče, takže auto působí velmi lehkým dojmem. Líbilo se nám i hodně komfortní pérování, kterému pomáhaly 17″ pneumatiky. Vstupenka do světa BMW řady 3 přijde minimálně na 795 000 Kč, jenže za ty peníze moc výbavy nedostanete.

495 l je mezi prémiovkami nejvíc, v rámci třídy je to podprůměr.

Závěr

Vlažná dynamika přeplňované šestnáctistovky se k vozu, jako je BMW 3,
prostě nehodí. I když je to celkově příjemné auto, koně pod kapotou chybí. Pokud chcete benzinový motor, určitě si kupte verzi 320i. Ta je však o značných 115 000 Kč dražší.

Celkové hodnocení

3
Cena základního modelu 795 000,- Kč
Cena testovaného modelu 866 000,- Kč
+
Jízdní vlastnosti, ovladatelnost, komfort pérování, pětiletý základní servis zdarma, kvalitní přední sedadla, přesné řízení.
-
Vlažná dynamika, vyšší spotřeba, gumové řazení, v rámci třídy malý kufr, chudá základní výbava, drahé příplatky, kovový zvuk motor.





Tagy: BMW, 316i, Touring
Nahoru

Komentáře

Autokatalog
BMW 316i Touring (2012)
Technické informace:
Objem motoru 1598 cm3
Výkon 100 kW
Točivý moment 220 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 9,4 s
Spotřeba 5,9 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: