Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Audi A3 Sedan 1.4 TFSI: Třetí verze

Test

Po třídveřovém hatchbacku a pětidveřovém kombi Audi rozšiřuje svou nabídku v segmentu nižší střední třídy o další model, přičemž tentokrát se rozhodlo pro rostoucí segment sedanů.

Audi říká svému novému modelu limuzína, ovšem jde samozřejmě o klasický sedan. Vůz s motorem 1.4 TSI vyniká například příznivou hmotností, která díky použití hliníkové kapoty a dalším prvkům dosahuje 1325 kg (i s řidičem). To se projevuje na jízdních vlastnostech – sedan vyniká obratností a lehkostí jízdy, která potěší řidiče. Na českých silnicích je zásadní komfort podvozku, který se podařilo nastavit i na 17palcových kolech velmi příznivě. Ani velké rázy se v interiéru nijak zásadně neprojevují, vůz dobře péruje a posádku nevytřese.

Kufr je vzhledem k velikosti vozu dostatečný, podlážka je součástí jednoho z paketů.


Interiér celkově odpovídá kvalitě, kterou očekáváte. Skvělý je posaz za volantem s dostatečnou možností nastavení, dlouhá cesta odhaluje dobré boční vedení sedadel i jejich pohodlí. Vzadu je průměrně místa v rámci třídy, zavazadelník odpovídá velikosti vozu, ovšem čtyřem cestujícím na delší cestě nemusí stačit.

Motor 1.4 TSI je v testovaném voze spojen s převodovkou S Tronic, kterou lze pochválit pouze při hodně klidné jízdě. Jakmile vyžadujete dynamické ježdění, nepotěší vás neustálým přeřazováním, prodlevami i nesladěnými rozjezdy. Právě při rozjíždění přední kola často ztrácejí trakci. Celkově jde pouze o lehce nadprůměrné auto, které se navíc v případě výběru příplatků svou cenou dostává do revíru segmentu střední třídy.

Jízdní vlastnosti vylepšuje čtyřprvková zadní náprava, takže patří k nadprůměru.

Závěr

Audi vstoupilo do nového segmentu s kvalitním vozem odpovídajícím image značky. Výhrady mám k pohonnému ústrojí, zejména převodovce. A celkové hodnocení ovlivnila také velmi vysoká cena modelu.

Celkové hodnocení

3.5
Cena základního modelu 653 900,- Kč
Cena testovaného modelu 916 528,- Kč
+
Při klidné jízdě nízká spotřeba paliva, komfort podvozku, dobrá sedadla, kvalitní audiosystém, brzdy, jízdní vlastnosti, zpracování minimalistického interiéru.
-
Pomalé a zmatené reakce převodovky, vysoká spotřeba při sportovnější jízdě, nedostatek trakce při rozjezdu, malé zadní dveře.





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: