Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Ford Transit Custom Van Sport 2.2 TDCi: Rychlá spojka

Test

Ford má ve zvyku dělat sportovně střižené verze svých dodávek a my ho za tuto strategii chválíme. I proto jsem byl hodně zvědavý, jaký je nový Transit Custom Sport s motorem 2,2 litru?

Chcete vyniknout z řady dodávek, které se den co den hrnou po dálnicích do velkých měst? Ford vám nabízí alternativu v podobě sportovně střiženého Transita. Výhodou je, že i když vypadá drsně, zachovává si veškerou svou praktičnost a výhody krabicoidního tvaru, který je v tomto případě navíc okořeněn efektním designem zvenku i uvnitř. O tom, že je nový Transit povedený ostatně svědčí i vítězství v anketě Van of the Year 2013 a tak nezbývá než se o výhodách přesvědčit na vlastní oči.

Interiér je podobný osobním autům, materiály jsou příjemné, prostorný kokpit navíc nabízí technologické vychytávky známé z osobních aut (třeba připojení USB) nebo bezpečnostní pomocníky – systém udržení v pruzích, tempomat či praktická parkovací čidla. Příjemná jsou i sedadla s celkem širokým rozsahem nastavení, jen volant bych raději měl o něco blíž.

Interiér připomíná osobní auto, jen ergonomii bych neoznačil za intuitivní. Palubní informace jsou dobře čitelné.


Vnější efekt dotváří spoiler, rozšířené nástavce prahů, 18palcová kola a třeba i rychlé pruhy. Ty ale bohužel nepřidávají výkon, jak si možná ještě někdo myslí, mají jen okolí ukázat, co jste zač. Jízdní vlastnosti jsou příjemné – auto je čitelné, snadno se s ním manévruje, má dobré, přesné řízení a skvělou směrovou stabilitu. Komfort podvozku je trochu snížen koly, ale ne tolik.

Pod kapotou bohužel nebuší osmiválec, jak by se na drsnou dodávku slušelo, spokojit se musíte s vrcholnou verzí čtyřválce 2,2 litru s výkonem 155 koní. Motor má dobré odhlučnění i spotřebu paliva, dojezd přes 1000 km umožňuje zase velká nádrž. Jak je na tom dynamika? Transit Sport se určitě dá označit za svižný vůz, ovšem 155 koní má s hmotou přes 2 tuny co dělat, takže žádné velké drama čekat nelze. Ale v pravdě to moc nevadí, neboť i tak jde o stylovku, což ostatně dokládá i cena. Za výjimečnost se zkrátka stále platí.

Nákladový prostor nabízí  až 5,95 m3 místa, což bohatě postačí dravému řemeslníkovi.

Závěr

Do jisté míry exkluzivní záležitost, dá se čekat, že těchto transitů moc potkávat nebudeme, zejména kvůli ceně. Ale kdo si ho pořídí, udělá dobře – má svižnost i styl a to cením.

Celkové hodnocení

4
Cena základního modelu 771 786,- Kč
Cena testovaného modelu 863 444,- Kč
+
Styl a image, dobrá spotřeba paliva, zavazadlový prostor, pohodlná sedadla, připojení USB, technologická úroveň interiéru.
-
Nižší komfort podvozku kvůli velkým kolům, dynamika trochu zaostává za očekáváním, vyšší cena této verze.





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: