Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Peugeot 2008 1.2 Allure: Praktický kříženec

Test

Nenechte se zmýlit typickými vnějšími atributy SUV. Peugeot 2008 do terénu opravdu nemíří. Bratranec modelu 208 se mi jeví jako kříženec hned několika automobilových kategorií.

Větší, a tudíž prostornější Peugeot 2008 svou spřízněnost s modelem 208 odhalí až v kabině, v níž se opakuje líbivý styl hatchbacku. Tentokrát však jsou modrými svítivými linkami orámované přístroje umístěné nad volantem díky nižšímu posazu čitelné, aniž by řidič musel volant tlačit do spodní polohy. Rozlehlá skleněná střecha však snižuje strop až o pět centimetrů a ubírá místo vpředu i vzadu, kde je na malý crossover nečekaně dost místa až pro tři dospělé osoby. Kabinu ovšem musím pochválit jak za design, tak za prostornost a praktičnost. Značně objemný zavazadelník lze navíc snadno zvětšit. Opěradla asymetricky dělených sedadel se sklápějí jedním hmatem a sedáky zajedou do podlahy, takže vznikne takřka rovná a dlouhá plocha s nízkou nákladovou hranou.

Praktičnost zádi spočívá v rozlehlosti plochy i jednoduchosti manipulace se sedadly.


Příjemně mne překvapil tříválcový motor. Naštěstí marné byly obavy z tak časté nekultivovanosti těchto agregátů, zněl příjemně a vibrace byly omezeny na minimum. Hbité rozjezdy, dobré odstupňování převodovky (jen kdyby řazení bylo konečně lepší) a slušné reakce i při zařazené pětce ve městě: základní motor se mi tak jeví pro malého křížence hatchbacku, MPV, kombíku (2008 nahrazuje i kombi 207 SW) a SUV takřka jako optimální. Na dálnici ovšem točí 4000 otáček při 130 km/h a je hlučnější, ale jinak i 82 koní na lehký crossover většinou stačí. Rozumný styl jízdy se navíc příznivě podepíše na spotřebě. Když jsem nepospíchal a měl lehčí nohu na plynu, tak počítač ukázal spotřebu těsně nad 5 l/100 km.

Peugeot 2008 v nejvyšší (bohaté) výbavě Allure a s nepříliš drahými příplatky (navigace, panoramatická střecha) přijde i přes momentálně platnou slevu na více než 400 000 Kč, což je poměrně dost. Za stejný model v základu však dáte o 100 000 Kč méně.

Crossoveru nechybí sex-appeal a praktičností vyhoví i rodině.

Závěr

Základní motor se z benzinových variant k modelu 2008 hodí asi nejlépe. V této kombinaci se mi jeví jako velmi vhodný jak pro maminku s dětmi, tak pro aktivní ženy vyrážející třeba s bicyklem ve dvojici na výlety. Pro rodinu a plné obsazení by motor 1.2 už byl na hraně.

Celkové hodnocení

3.5
Cena základního modelu 416 000,- Kč
Cena testovaného modelu 418 700,- Kč
+
Vhodný motor, prostornost, velký a dobře řešený zavazadelník.
-
Cena v nejvyšší výbavě, ani komfortní podvozek netlumí rány od nerovností.





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Peugeot 2008 1.2 VTi
Technické informace:
Objem motoru 1199 cm3
Výkon 60 kW
Točivý moment 118 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 13,5 s
Spotřeba 4,9 l/100 km
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: