Toyota GT86 Aero Pack Premium: Expecto doriftum
Netřeba vzdělání ve škole čar a kouzel ani útěku do světa fantazie. Okřídlená GT86 čaruje v reálném světě. Vykouzlí totiž úsměv na tváři, stačí ji poslat do zatáčky dveřmi napřed.
Toyota před několika lety v marketingovém průzkumu zjistila, že její vozy nejsou nijak výrazně přitažlivé pro mladé lidi tzv. „on-line generace“. Automobilky se obvykle snaží tento problém řešit osazením různých infotainmentových prvků zcela redundantního charakteru, fancy doplňků, výrazných barev a tak dále a tak podobně. Japonci na to šli jinak, chtěli ukázat mladým, že samotné řízení je zábava. Že nemusí ani po třicítce hledat adrenalin jen ve virtuálním prostředí, že mohou vyrazit do reálného světa a zkusit opravdu něco zažít. A panečku, jak se jim to povedlo.
GT86 měla být především hravá, zábavná a poskytovat otevřenou platformu pro tuning. Zároveň však také finančně dostupná, přijatelně praktická, pohodlná a každodenně použitelná. Zadání se podařilo splnit do puntíku.
Dvoulitrový boxer Subaru má tak akorát výkonu, aby si řidič mohl hrát za každé situace. Jako mávnutím kouzelnické hůlky si roztáhnout koutky od ucha k uchu a přitom zbytečně neriskovat, že ho auto vyškolí. Podvozek je naladěn naprosto skvostně, skoro máte pocit, kdy chcete jezdit bokem (což jde skoro samo) a kdy toužíte po efektivitě a rychlosti. Hachi je dokonale komunikativní, celým svým já vám povídá, co se bude dít, až na hranici adheze s vytočenou trojkou a tachometrem v ilegálních číslech proletíte bokem přes terénní vlnu dvacet metrů před vámi. Skoro jako by to prostě věděla a chtěla si o tom všem pokecat, ještě než se to stane. Chcete-li zažít ono mýty opředené spojení člověka a stroje, musíte řídit GT86. Nebo můžete počkat, až zaprší, a brousit městské křižovatky bokem v rychlostech do 50 km/h s milimetrově přesnou kontrolou stopy. Je to opravdu snadné. A dokonale uspokojující.
Dobrou zprávou je i to, že dostanete použitelný kufr a cosi jako sedačky vzadu. Nejpotěšitelnější pak je, že GT86 zlevnila. Základní výbavu nyní tvoří Aero Pack, přitom je i s bodykitem o 40 000 Kč levnější než dříve.
Závěr
Zda se vám aeropaket líbí či ne je otázka osobního vkusu. Faktem ale zůstává, že GT86 je prostě a jednoduše nejlepší dostupný sportovní vůz na trhu, rozhodně s převahou nejzábavnější. Přitom je stále sdostatek praktický a pohodlný. Zn.: Ideál.
Celkové hodnocení
Cena základního modelu | 809 900,- Kč |
---|---|
Cena testovaného modelu | 839 900,- Kč |
Excelentní jízdní vlastnosti, hravost a zábava, rozumná cena a spotřeba, odolná mechanika, charakter motoru. |
Méně poutavý zvuk, kola utopená v rozšířené karoserii, hrubá převodovka. |