Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI EcoFuel Highline: Vybráno
Pokud bych kupovala praktické velké auto s nízkými provozními náklady, neváhala bych!
Volkswagen Passat EcoFuel je plnohodnotnou tovární přestavbou na provoz na CNG. Volkswagen se snaží tento pohon nabízet do všech svých modelů a bohaté zkušenosti s ním jsou na produktech wolfsburské automobilky znát. Příkladem budiž testovaný Passat EcoFuel.
V zadní části kombi střední třídy, pod podlahou zavazadelníku a pod zadními sedačkami naleznete nádrže na benzin a zemní plyn. Dvě nádrže na plyn se nacházejí úplně vzadu, před nimi, na standardním místě, je pak menší nádrž na benzin (o objemu 31 l) a ještě před ní další zásobník na CNG. S sebou si tak vezete celkem 21 kg zemního plynu. Objem nádrží je z mého pohledu u vozu s tímto pohonem velmi důležitou hodnotou. I když síť čerpacích stanic na zemní plyn je již výrazně hustší než před pár lety, stejně je dobré mít s sebou zásobu jak CNG, tak i benzinu v případě, že v dojezdové vzdálenosti není zrovna možné plyn natankovat. Proto je důležitý i objem benzinové nádrže. Měl by být takový, aby vám umožnil solidní akční rádius. V případě passatu je teoretický dojezd (vypočtený na základě továrních údajů) nějakých 965 km, a to 477 km na benzin a 488 km na CNG. V praxi pak určitě není problém na plné nádrže například 900 km ujet. A to ani svižnější jízdou, při které budeme počítat se spotřebou benzinu 7 l/100 km a spotřebou CNG v průměru 5 kg/100 km.
Praktická využitelnost Passatu Variant EcoFuel je však skvělá nejen z tohoto pohledu. V úvodu zmíněné umístění nádrží nebylo samoúčelné. Právě důmyslné umístění objemných nádrží se pozitivně projevuje nejen na rozložení hmotnosti, ale i na velikosti kufru. V základním uspořádání nabídne verze EcoFuel 523 litrů objemu. Zavazadelník má navíc dobře využitelný tvar.
Pokud bych kromě praktičnosti a prostornosti vozu i dlouhého dojezdu měla na verzi EcoFuel ještě něco vyzdvihnout, bude to dobrá ergonomie a uživatelská přívětivost. Potěší i přehledný palubní štít s ukazateli stavu nádrží na obě paliva nebo palubní počítač, který s předstihem informuje o malé zásobě CNG (spaluje se přednostně) a poté o nutnosti přechodu do provozu na benzin. Pochválit pak musím i jízdní vlastnosti, akustický komfort i komfort odpružení. Ani dynamika není díky výkonnému motoru 1.4 TSI špatná. Ten byl kombinován s převodovkou DSG, která si až na trochu cukavé rozjezdy s motorem dobře rozumí.
Závěr
Verze EcoFuel je o 34 000 Kč dražší než základní varianta 2.0 TDI. Tato investice se vám vrátí po ujetí nějakých 30 až 40 tisíc kilometrů. Vzhledem k výkonu motoru a praktické využitelnosti vozu tak mohu verzi EcoFuel doporučit.
Celkové hodnocení
Cena základního modelu | 758 900,- Kč |
---|---|
Cena testovaného modelu | 985 101,- Kč |
Dlouhý dojezd, praktická využitelnost, bezobslužnost systému, provozní náklady. |
Možná omezení vjezdu do podzemních garáží, vyšší cena. |